Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

James Allison je zpátky!

James Allison je zpátky!

Mercedes má staronového technického ředitele.

Mercedes po neúspěšné sezoně 2022 a neméně špatném vstupu do sezony 2023 mění technického ředitele. Mike Elliott však z týmu neodchází a na boxové zídce Mercedesu ani nehledejte novou tvář. Po zhruba dvaceti měsících se na místo technického ředitele týmu Mercedes vrací James Allison.

Allison se poprvé stal technickým ředitelem Mercedesu v roce 2017. Britský designér a inženýr se v roce 2016 dohodl na ukončení spolupráce s Ferrari, které už chtělo mít na místě technického ředitele Mattiu Binotta. U Mercedesu pak nahradil Paddyho Lowa, který obdržel lákavou nabídku od Williamsu. Místo technického ředitele Allison oficiálně opustil 1. července 2021, takže na konci každé celé sezony slavil s Mercedesem zisk titulu i Poháru konstruktérů.

V roce 2021 se přesunul do pozice výkonného technického ředitele společnosti stojící za týmem F1, což je funkce, kterou Toto Wolff, vytvořil speciálně pro něj. Technickým ředitelem týmu se stal Mike Elliott. Jeho dva výtvory však mají dosud na kontě pouze jediné vítězství a Wolff mu nejspíše zazlívá hlavně to, že i do sezony 2023 Mercedes vstoupil s konceptem nulových bočnic a teprve po druhém selhání se pouští na cestu kopírování konceptu Red Bullu, která tak bude proto o to delší.

Oficiálně však Elliott místo opouští na vlastní žádost a Mercedes se rozhodl nadále využívat jeho služeb. Elliott a Allison si vymění místa. Pro Allisona byl přesun na místo výkonného technického ředitele krokem do pozadí, jakoby do částečného předčasného důchodu. Do práce chodil pouze tři dny v týdnu, kromě dlouhodobých projektů v oblasti vědy a výzkumu a dalších tento čas věnoval i účasti týmu Ineos UK v Poháru Ameriky. Elliott bude výkonným technickým ředitelem na plný úvazek, ale jachtařský projekt si nechává Allison, který bude v pozici technického ředitele samozřejmě také muset pracovat alespoň pět dní v týdnu. Ale pravděpodobně více, takže se jeho život po necelých dvou letech opět zásadně mění.

Vyměnili si místa. Mike se přesunul do pozice výkonného technického ředitele, má brilantní mozek vědátora. A James Allison se vrátil na jeho předchozí pozici technického ředitele, takže vlastně bude pod Mikem,“ řekl šéf týmu. „James má náturu gladiátora, je dobrý na bojišti, jeho tým půjde za ním třebas do pekla. Mike došel k závěru, že jeho silné stránky budou nejlépe využity na místě, kde bude soustředěn na rozvoj naší organizace po stránce technických zdrojů, lidských zdrojů, organizační struktury. Dal si za cíl vytvořit organizační strukturu, která pomůže zahájit novou sérii úspěchů. Žijeme v době velkých technologických novinek, umělé inteligence, strojového učení.

Návrat Allisona má úrčitě, kromě jiného, pomoci obnovit sebevědomí členů týmu. Na strastiplné cestě za kompletní změnou konceptu vozu jej bude potřeba. Foto: Mercedes

Zároveň u Mercedesu dochází k širší restrukturalizaci seniorských pozic v technické části týmu s cílem optimalizovat jeho fungování pod rozpočtovým stropem. Funkce Johna Owena, dosavadního ředitele designu vozu, se rozdělila. Owen je šéfdesignérem a soustředí se na designérské práce, zatímco jeho dosavadní zástupce Giacomo Tortora dostal místo konstrukčního ředitele a z této pozice zajistí, aby byla každá libra utracena co nejefektivněji.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes