Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Mercedes ani neuvažoval o zkrácení rozvoru

Mercedes ani neuvažoval o zkrácení rozvoru

Dlouhý vůz přece získal titul

Mercedes loni opět získal Pohár konstruktérů a Lewis Hamilton je opět mistrem světa. Ale loni to už nebyla tak dominantní sezona jako v předchozích třech letech. Někteří insideři dokonce tvrdí, že Ferrari nebo Red Bull měly lepší šasi a Mercedes zachraňoval jeho motor. Nakonec, stříbrný tým sám dal vozu W08 přezdívku primadona. Navzdory menším problémům a výměně na postu technického ředitele se ale vůbec neuvažovalo o opuštění konceptu s extrémně dlouhým rozvorem kol a pouze malým náklonem dopředu.

"Dlouhý rozvor kol je něco, o čem jsme rozhodli velmi brzy a jsem pevně přesvědčen, že jsme udělali dobře," řekl James Allison, jenž na postu technického ředitele týmu Mercedes pouze před rokem nahradil Paddyho Lowea.

"Nebylo to těžké rozhodnutí, protože je mnohem lepší zvolit hned a na tom stavět, než mít v tunelu dva aerodynamické programy dvou modelů s různě dlouhými rozvory, tedy dva odlišné vozy. Můžeme si být jisti, že letošní vůz zdědí výsledky práce, kterou jsme odvedli na jeho předchůdci. A když jste si jisti, že rozvor je dobrý, tak ani neuvažujete o změně."

Loni Mercedes zákazníky trochu překvapil větší a těžší pohonnou jednotkou. Letos je W09 v zadních partiích štíhlejší přesto, že v roce 2018 by pohonná jednotka měla vydržet sedm víkendů, kvůli čemuž se očekávalo, že všichni výrobci přijdou s robustnějším konceptem.

"Andyho lidé udělali vše proto, aby nám toho pomohli dosáhnout (úzkého zadku vozu)," řekl Allison o motorovém týmu vedeném Andym Cowellem. "Nám v Brackley to dalo zabrat, ale většina práce spadala do Andyho teritoria.

Oba jsme šli s kůží na trh, protože je to jeden vůz, který buď uspěje nebo ne. Jenže z pohledu Brixworthu to byl mnohem odvážnější krok než pro nás v Brackley, protože v jejich světě všechno trvá déle a než by se vzpamatovali ze špatného rozhodnutí, bylo by to velmi bolestivé.

Takže můžeme být moc rádi, že vyslyšeli naši prosbu. S výsledkem můžeme být velmi spokojeni. I samotná práce na tomto projektu byla zábavná. Výsledkem naší práce je nemalé zvýšení rychlosti a ještě to i dobře vypadá."


Jinak by měly být na voze pouze menší aerodynamické změny.

"Aerodynamiku je mnohem snazší zhoršit než zlepšit. Když se rozhodnete jít jiným směrem, musíte vždycky počítat s nějakou ztrátou, než se dostanete do černých čísel. Musíte se rozhodnout, zda chcete jít přes červená čísla a vrátit se zpět, nebo pokračovat do už dost strmého svahu. Rozhodli jsme se pro to druhé. Pokud váš vůz byl někdy vzadu, tak nemáte změnou konceptu moc co ztratit, beztak nejdete správnou cestou."