Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Ferrari brání "ošklivé" auto, je dílem pravidel

Ferrari brání "ošklivé" auto, je dílem pravidel

"Já jsem si na ten skok zvykl," říká šéfdesignér.

Šéfdesignér Ferrari Nicolas Tombazis brání vzhled nového Ferrari F2012, které se po svém včerejším představení setkalo s řadou negativních ohlasů.

Nová technická pravidla pro rok 2012 omezují maximální výšku špičky vozu, zatímco týmy se naopak snaží mít navazující šasi co nejvýše, což způsobilo, že řada týmů letos zvolila pro své vozy dramatický skok v této oblasti.

Řešení Ferrari se přitom zdá být zatím tím nejextrémnějším, Tombazis však nesouhlasí s tvrzením, že nové F2012 je ošklivé.

"Objevily se nějaké dohady o tom, že je tohle auto ošklivé a já musím přiznat, že v tomhle nejsem objektivní, ale nesdílím tento názor," řekl Tombazis.

"Já jsem si na ten skok na nose zvykl. Myslím, že zbytek auta je ovocem spousty detailní práce. Nakonec, pokud vím, ošklivé auto je to, které nevyhrává a hezké auto je to, které vyhrává. Takže pro teď chci věřit, že je to hezké auto, budeme to muset znovu zhodnotit po několika závodech."

Tombazis také slíbil, že nový vůz se před prvním závodem letošní sezóny ještě hodně změní, přičemž nejvíce pozornosti by chtěl tým během předsezónních testů věnovat konfiguraci výfuků.

"Tohle auto se má před prvním závodem stejně ještě hodně změnit. Pracujeme v aerodynamickém tunelu a designérské kanceláři na aerodynamických vylepšeních auta, také ale budeme mít pár velice důležitých experimentů, které chceme zkusit v prvních testech, abychom mohli zkompletovat konfiguraci pro první závod."

Šéf týmu Stefano Domenicali se přidal k obhajobě vzhledu letošního F2012, když řekl, že mu nezáleží na jeho kráse, pokud bude rychlé.

"Popravdě, z mého osobního pohledu není zrovna pěkné, ale tohle je hodnota, která se ve Formuli 1 nepočítá. Tyhle volby vycházejí z omezení technických pravidel a naší volbou je maximalizovat výkonnost auta.

Jak už řekl náš předseda, jestli je ošklivé, nebo velice hezké nehraje příliš velkou roli. Nejdůležitější je, jak to auto pojede."