Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Ferrari získává ztracené sebevědomí

Ferrari získává ztracené sebevědomí

Po špatném začátku forma týmu roste.

Šéfdesignér Ferrari Nikolas Tombazis říká, že nedávné zlepšení formy jeho týmu pomáhá získat ztracenou sebedůvěru ve schopnost vyhrát letošní šampionát.

Navzdory katastrofální výkonnosti po předsezónních testech Fernando Alonso vyhrál deštivou Velkou cenu Malajsie, přičemž od španělské grand prix je italská stáj pravidelně účastníkem bojů o vítězství v závodě.

Alonso přitom z letošního F2012 dostává velmi povzbudivé výsledky a po sedmi závodech je na průběžné druhé pozici, pouze dva body za vedoucím Lewisem Hamiltonem.

"Správě či nesprávně existuje očekávání, že jako Ferrari musíme vyhrát každý závod a neustále být konkurenceschopní," řekl Tombazis. "Na začátku sezóny jsme byli v nedobré situaci, což byl pro mě osobně i pro mé kolegy velký šok.

Bylo to těžkých pár měsíců, my jsme se však soustředili a ten problém řešili v klidu a já myslím, že posledních pár závodů bylo pro nás pro všechny morální vzpruhou, znovu díky nim věříme, že na to máme."

Pozdní rozhodnutí změnit neúspěšné řešení výfuků v zimních testech způsobilo Ferrari v úvodu sezóny problémy, Tombazis však řekl, že nasazení upravené verze původního návrhu ve Velké ceně Kanady bylo klíčové pro pokrok týmu.

"Řešení výfuků v Montrealu bylo bratrancem toho, se kterým jsme testovali v Jerezu po představení. To předchozí bylo komplikovanější a přivodilo nám různé problémy, což znamenalo, že nám moc nepomohlo co do časů na kolo nebo pocitů jezdců, že se jedná o zlepšení. Proto jsme jej opustili, zatímco jsme vyřešili jiné slabiny na voze, než jsme se dostali k prvním velkým změnám, které jsme načasovali na Velkou cenu Španělska.

Ty zahrnovaly odlišnou, centrální konfiguraci výfuků, v momentě, kdy jsme v podstatě znovu prošli celé auto, od jeho předního křídla přes difuzor, zadní křídlo, svislých aerodynamických plošek u bočnic až po sání k brzdám a postavili něco, co po aerodynamické stránce bylo v podstatě úplně nové auto.

Nicméně, nadále jsme pracovali na zlepšení výfuků a navrhli robustnější a jednodušší systém, který však stále odkazuje k tomu původnímu, a to je to, co jsme představili v Kanadě."

Ferrari veze na tento víkend do Valencie další sadu nových dílů, například znovu pozměněný výfukový systém, upravené přední křídlo a podlahu. Tombazis přitom podotýká, že se stáj z Maranella musí nadále snažit vylepšovat svůj vůz, i když už téměř dostihla své soupeře.

"V tuto chvíli jsme poměrně spokojení s tím, jak na tom teď jsme, když vezmeme v úvahu, jak jsme začali. Nicméně, nemůžeme být zcela spokojení, jelikož nejsme v pozici, abychom dominovali závodům, nebo mohli vyhrát všechny z nich, což všichni samozřejmě vždycky chtějí."