Coletti si spravil chuť triumfem ve sprintu
GP2, Sepang - sprint
Stefano Coletti si vynahradil prohranou bitvu o vítězství v sobotním hlavním závodě triumfem v nedělním sprintu, když se po skvělém startu ze šesté pozice dostal do čela a ustál závěrečný tlak dotírajícího Felipeho Nasra. Stupně vítězů doplnil nováček Mitch Evans.
Z pole position vyrážel do závodu Stéphane Richelmi. Hned po startu se však Monačan musel věnovat Nasrovi s Evansem, kteří se tlačili před něho. Nikým nehlídán však fantastický odjezd předvedl Coletti, který se ze šestého místa po vnější stopě v první zatáčce dostal na první pozici.
Pilot týmu Rapax pak začal kontrolovat tempo závodu. Zbytku světa sice příliš neujel, hlídal si však záda i pneumatiky a dotírajícího Nasra nakonec k žádnému nebezpečnému pokusu nepustil. Coletti se tak dočkal svého třetího vítězství v GP2 a ujal se vedení v průběžném pořadí šampionátu. Nasr obsadil druhé místo.
Richelmi se během závodu začal trápit s opotřebením pneumatiky a brzy se stal terčem útoků ze strany Evanse. Pilot týmu DAMS nakonec tlak neustál a šest kol před cílem chyboval v nájezdu do poslední zatáčky, Evans se přitom nenechal dvakrát pobízet a při svém debutu v GP2 vystoupil na stupně vítězů.
Bodovali také pátý Johnny Cecotto jr., šestý Simon Trummer, sedmý Conor Daly a osmý René Binder.
Závod se naopak nepovedl sobotnímu vítězi Fabiu Leimerovi. Švýcar se nejprve dostal do kolize s Jamesem Caladem, týmovým kolegou Juliánem Lealem a Samem Birdem. Jediný Leimer byl schopen pokračovat. Postupně však doplatil na opotřebení pneumatik a v cíli byl odmáván na dvanáctém místě.
|
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
|
1.
|
Rapax |
40:49.455
|
|
|
2.
|
Carlin |
+ 0.832
|
|
|
3.
|
Arden International |
+ 8.358
|
|
|
4.
|
DAMS |
+ 11.935
|
|
|
5.
|
Arden International |
+ 15.834
|
|
|
6.
|
Rapax |
+ 17.032
|
|
|
7.
|
Hilmer Motorsport |
+ 17.479
|
|
|
8.
|
Venezuela GP Lazarus |
+ 23.726
|
|
|
9.
|
Carlin |
+ 24.326
|
|
|
10.
|
Venezuela GP Lazarus |
+ 29.020
|
|
|
11.
|
Russian Time |
+ 30.522
|
|
|
12.
|
Racing Engineering |
+ 30.802
|
|
|
13.
|
DAMS |
+ 31.342
|
|
|
14.
|
MP Motorsport |
+ 32.391
|
|
|
15.
|
Caterham Racing |
+ 35.336
|
|
|
16.
|
ART Grand Prix |
+ 36.339
|
|
|
17.
|
MP Motorsport |
+ 37.033
|
|
|
18.
|
Barwa Addax Team |
+ 43.468
|
|
|
19.
|
Hilmer Motorsport |
+ 46.092
|
|
|
20.
|
Barwa Addax Team |
+ 51.244
|
|
|
21.
|
Trident Racing |
+ 53.777
|
|
|
22.
|
Trident Racing |
+ 1 kolo
|
|
|
|
Russian Time |
+ 22 kol
|
|
|
|
Racing Engineering |
+ 22 kol
|
|
|
|
ART Grand Prix |
+ 22 kol
|
|
|
|
Caterham Racing |
nestartoval
|
Nejrychlejší kolo závodu: Nathanaël Berthon (Trident Racing) - 1:48.780
Body však připadají Stefanu Colettimu, Berthon totiž nebyl klasifikován v první desítce.
Průběžné pořadí po dvou závodech:
|
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
|
1.
|
Rapax |
36
|
|
|
2.
|
Racing Engineering |
25
|
|
|
3.
|
Carlin |
24
|
|
|
4.
|
ART Grand Prix |
18
|
|
|
5.
|
DAMS |
12
|
|
|
6.
|
Arden International |
11
|
|
|
7.
|
Racing Engineering |
10
|
|
|
8.
|
Carlin |
8
|
|
|
9.
|
Russian Time |
8
|
|
|
10.
|
Arden International |
6
|
|
|
11.
|
Rapax |
6
|
|
|
12.
|
Hilmer Motorsport |
2
|
|
|
13.
|
Venezuela GP Lazarus |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)

V testu mladých jezdců byl nejrychlejší Jak Crawford

24.03. 2013