Novinky

  • 17.10.2019 Neutral Týmy F1 zamítly návrh na zavedení kvalifikačního závodu již v sezoně 2020

  • 16.10.2019 Good Charles Leclerc se dnes dožívá 22 let

  • 16.10.2019 Neutral Ostatní týmy F1 schválily přejmenování stáje Toro Rosso na Alpha Tauri.

Facebook Instagram

Představení šampionátu: Blancpain Endurance Series

Představení šampionátu: Blancpain Endurance Series

Souhrn informací a odkazů na jednom místě.

Po zahájení sezóny šampionátu krátkých závodů FIA GT Series v Nogaru před necelými dvěma týdny je na řadě úvodní závod další série. I v tomto případě se jedná o šampionát z nabídky SRO, který je v současnosti považován za vrchol nabídky GT závodů. V tomto článku budete seznámeni s důležitými informacemi věnovanými této sérii.

Odkaz na tento článek bude v průběhu roku pravidelnou součástí klíčových příspěvků o tomto šampionátu na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě a jejich vyznačení pro snadnější rozpoznání.

Obsah s aktivními odkazy na kapitoly

1. Základní popis série
2.1. Historie šampionátu
2.2. Držitelé titulů
2.3. Nejúspěšnější stáje
3. Pořadatelská organizace
4. Kalendář
5.1. Průběh závodního víkendu
5.2. Kategorie účastníků
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
7. Seznam úspěšných jezdců
8.1. Užitečné odkazy
8.2. Doplňující články na Formule.cz
9. Rozsah informování na zdejším portálu
10. Konečné výsledky
11. Souhrn aktualizací

1. Základní popis série

Během pouhých dvou let si dokázala tato série vydobýt v ostré konkurenci pověst prestižního šampionátu. Spolu s tímto věhlasem se prolíná zájem účastníků.

Minimálně tři hodiny trvajícími závody se řadí mezi vytrvalostní šampionáty, které se jinak ze závodů gétéček zvolna vytrácí. Vrcholem nabídky jsou korunovační klenoty závodů GT v podobě 24 hodinového závodu ve Spa, jejichž štafetu šampionát převzal po předchozím FIA GT.

Navzdory snahám pořadatele o závody mimo Evropu se toto mezinárodní mistrovství zatím přesunuje po okruzích na starém kontinentu.

O pestré a zároveň početné pole se stará nabídka účasti pro rozdílné skupiny zájemců. Ty jsou dle použité techniky a složení posádek rozděleny do několika tříd.

Vrcholná kategorie GT3 Pro láká profesionální závodníky a týmy s případnou podporou výrobců. Ve třídě smíšených posádek nemusí být přítomnost profesionálního jezdce samozřejmostí, konkurence je zde však nejpočetnější. Na své si přijdou i týmy s ryze amatérskými posádkami ve své vlastní skupině.

Pro sportovní vozidla typická různorodost přístupu k řešení technických výzev vede k použití principu vyrovnání výkonnosti. K zajištění vyrovnaných podmínek přispívá také jediný dodavatel paliva (Total) a od letošního roku také pneumatik (Pirelli).

Přímé přenosy závodů a případně jejich záznamy nabízí pořadatel volně ke sledování na internetu. Dostupná oficiální časomíra a případné doplňující poznámky pozorovatele na okruhu umožňují divákům získat přehled o dění v závodě, jehož délka vytváří prostor pro uplatnění strategických dovedností účastníků. Dále zaujmou početným polem účastníků, kteří spolu bojují v rámci své kategorie společně se snahou o co nejvyšší umístění v celkovém hodnocení závodu.

2.1. Historie šampionátu

Když se podařilo pořadatelům z SRO završit přeměnu FIA GT na profesionálněji zamýšlenou sérii krátkých závodů v podobě MS GT1, zvýšila se u stájí s vozy GT2 anebo GT3 poptávka po mezinárodní vytrvalostní sérii s účastí smíšených posádek.

Představy o podobě nové série byly odhaleny během víkendu s vrcholným závodem 24 hodin ve Spa v roce 2010. Tento podnik, který se měl stát součástí připravované série, svým složením naznačoval zájem účastníků.

Převaha stájí s vozy třídy GT3 anebo neochota partnerů z belgického autoklubu (RACB) potvrdit přítomnost vozů GT2 v poli vyústily v jediné zásadnější změny před oficiálním představením série v lednu 2011.

Svoji roli vůdčí kategorie začaly plnit GT3 dále dělené dle jezdeckého obsazení na profesionální a smíšené posádky. Ty byly doplněny skromnější účastí amatérskými posádkami ve starších vozidlech GT3, pohárovými vozy Porsche anebo takřka civilními auty kategorie GT4. V pěti třídách se během pěti víkendů scházely více jak tři desítky účastníků. Závod ve Spa s účastí 62 vozů jakoby předznamenal zájem v následujícím ročníku.

Přestože se v následující sezóně našli zájemci pouze do tří tříd obsazených GT3 (ve Spa byla navíc možná účast pohárových vozů), na roštu se většinou objevilo více jak pět desítek vozidel. V Belgii se závodu zúčastnilo dokonce 66 aut.

2.2. Držitelé titulů

2012

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 GT3 Pro   Christopher Haase  Audi R8  Belgian Audi Club
  Stéphane Ortelli
  Christopher Mies
 GT3 Pro-Am   Louis Machiels  Ferrari 458  AF Corse
  Niek Hommerson
 GT3 Gentleman   Robert Hissom  Audi R8  Sainteloc Racing
  Pierre Hirschi

2011

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 GT3 Pro   Greg Franchi  Audi R8  Belgian Audi Club
 GT3 Pro-Am   Louis Machiels  Ferrari 458  Vita4One
  Niek Hommerson
 GT3 Gentleman   Georges Cabannes  L. Gallardo  Ruffier Racing
 GT3 CUP   Sergio Negroni  Porsche 997  De Lorenzi Racing
 GT4   Alex Buncombe  Nissan 370Z  RJN Motorsport
  Jordan Tresson
  James Ward

2.3. Nejúspěšnější stáje

 Rok  Třída  Tým  Vůz
 2012  GT3 Pro   Belgian Audi Club  Audi R8
 GT3 Pro-Am   AF Corse  Ferrari 458
 GT3 Gentleman   Sainteloc Racing  Audi R8
 2011  GT3 Pro   Belgian Audi Club  Audi R8
 GT3 Pro-Am   Vita4One  Ferrari 458
 GT3 Gentleman   Ruffier Racing  Lamborghini Gallardo LP520
 GT4   RJN Motorsport  Nissan 370Z

3. Pořadatelská organizace

Organizací této série se zabývá Stéphane Ratel Organisation (SRO). Jejím zakladatelem je francouzský podnikatel Stéphane Ratel, který společnost založil v roce 1995 po zkušenostech s pohárovými závody s vozy Venturi. V té době se rovněž podílel se svými společníky na pořádání mezinárodního mistrovství BPR Global GT Series.

Jeho organizace začínala s pořádáním pohárových závodů Lamborghini Supertrophy (1995 - 2002). O dva roky později následoval jeden z nejvýznamnějších šampionátů SRO, když pod jménem FIA GT navázal na tradici série BPR. Ta krátce předtím skončila po rozkolu společníků.

Navzdory občasným potížím při organizaci FIA GT přichází rozmach jeho společnosti, s níž zakládá anebo přebírá řadu sérií.


 

Foto: Martin Straka

Stéphane Ratel (vpravo).

V roce 1998 zahajuje převzetím francouzského mistrovství GT éru pozdějšího budování národních sérií jako základny pro své mezinárodní šampionáty. V zemi galského kohouta vydržela SRO až do roku 2010, kdy došlo k prodeji společnosti Oreca. O šest let později rozšířil své aktivity do Velké Británie (2004 - dosud). Posléze přichází v roce 2007 expanze do Německa (ve spolupráci s ADAC, německý autoklub plně přebírá kontrolu v roce 2011), Belgie (do 2009, poté jen spoluúčast v pořadatelském sdružení Speedworld) a Brazílii (dosud).

Se střídavými úspěchy SRO působí na mezinárodní scéně v podobě vytrvalostní GTR Euroseries (pouze 1998), Mistrovství Evropy GT3 (2006 – 2012), Evropský pohár GT4 (2007 – 2011, letos obnovení činnosti), historické GT90´s Revival Series (2008 – 2009, nástupnická Blancpain RS pouze částečně 2012) anebo právě vytrvalostní Blancpain Endurance Series (2011 – dosud).

V některých případech se SRO zabývá samostatnými anebo doprovodnými sériemi jiných druhů vozidel pro své gétéčkové šampionáty mj. britské formulové série F3, Renault 2.0 anebo pohárové cestovní vozy Renault Clio (Velká Británie) a Mercedes Benz (Brazílie). Zvláštní místo v tomto směru měla francouzská Super Série FFSA se souborem doprovodných sérií například závody vozů Porsche Carrera, Renault Clio, Seat Leon anebo prototypů poháněných bio palivy (Bio Racing Series), vozů dle pravidel Nascar (Race Car Series) anebo šampionát zmenšených vozítek (mj. Škoda Fabia známá z rallye) poháněných motocyklovými motory (Mit Jet Series).

V poslední době je patrný posun obchodního modelu od vlastního pořádání závodů k prodeji licence na pořádání šampionátu anebo včlenění třídy do stávajícího mistrovství. Nejdéle takto působí na trhu holandské Dutch GT4 (2009 – dosud), kategorie GT4 byla začleněna do asijského GT Asia Series (2010) nebo GT3 do japonského vytrvalostního Super Taikyu Series (2011). Nejnovějším počinem je letos podepsaná smlouva na založení švédských GT4.

Výčet šampionátů SRO zbývá uzavřít tříletým pořádáním Mistrovství světa GT1 (2010 – 2012), které se stalo nástupcem dříve zmíněného FIA GT (1997 – 2009). Jeho další odnoží byl jediný ročník Evropského poháru GT2 (2010), který spočíval pouze v účasti ve 24 hodinovém závodě ve Spa.

Další doplňující informace lze získat v článcích věnovaných Stéphane Ratelovi a jeho aktivitám mimo SRO (Zde), sériím SRO, které zanikly anebo byly předány do roku 2011 (Zde). Informace o šampionátech, jenž byly v nabídce SRO začátkem roku 2012 jsou uvedeny Zde.

4. Kalendář

Předběžný návrh kalendáře byl představen 27. července 2012 během probíhajícího víkendu u příležitosti závodu 24 hodin ve Spa. Oproti předchozímu roku byl snížen počet podniků o jeden, přičemž se jednalo o první neúčast Španělska. Koncem září byly upřesněny náležitosti týkající se závodu v Německu, který nebude omezen časem, ale délkou.

Kalendář pro tuto sezónu je v následující tabulce. Uváděný datum se vztahuje ke dni pořádání závodu.

p.
 Datum  Stát  Okruh
 1.  14.04.2013   Itálie  Monza
 2.  02.06.2013   Velká Británie  Silverstone
 3.  30.06.2013   Francie  Paul Ricard
 4.  28.07.2013   Belgie  24 hodin ve Spa
 5.  22.09.2013   Německo  1 000 km Nürburgring

5.1. Průběh závodního víkendu

Přestože je závod v Belgii součástí této série, vzhledem k jeho mimořádné délce se k němu vztahuje řada dodatečných postupů. Zvláštnostem 24 hodinového klání bude věnován samostatný článek před závodem. V kapitole věnované pravidlům jsou popsány postupy v tříhodinovém a 1 000 kilometrů dlouhém závodě

Závodní víkend s dvoudenním formátem začíná v sobotu dvojicí tréninků, každý z nich trvá 90 minut.

Nedělní dopoledne je vyhrazeno kvalifikaci rozdělené na tři části. V ní má každý pilot posádky 15 minut, během nichž se může pokusit zajet své nejrychlejší kolo. Rošt je následně sestaven na základě nejlepšího času posádky.

V neděli odpoledne nastává čas pro tři hodiny (nebo 1 000 kilometrů) trvající závod. Pilotem pro úvodní část závodu může být kterýkoliv člen posádky bez ohledu na čas dosažený v kvalifikaci. Odpočet začíná po protnutí startovní čáry na konci zahřívacího kola, po němž následuje letmý start.

Vozy musí během tříhodinových závodů minimálně dvakrát do boxů, v Německu čtyřikrát. V nich probíhá výměna jezdců, pneumatik a případně doplnění paliva.

Konec přichází po vypršení časového limitu a dokončení kola nejúspěšnějším vozem. V každé kategorii je body ohodnoceno deset nejlepších posádek (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1). Při takřka dvojnásobně dlouhém podniku v Německu budou rozděleny následující bodové příděly: 33-24-19-15-12-9-6-4-2-1.

5.2. Kategorie účastníků

Rozdělení účastníků do tříd probíhá pouze v závislosti na složení posádek.

Ve třídě GT Pro se nebere ohled na rozdělení jezdců do kategorií dle výkonnosti. Je zde prostor pro profesionální jezdce mnohdy ověnčené vavříny z významných mezinárodních podniků.

Další třída GT Pro-Am je určena smíšeným posádkám. Nejsilnější povolené kombinace jezdců představují sestavu platinového a bronzového jezdce nebo zlatého se stříbrným.

Pro amatérské jezdce je určena Gentleman Trophy. Zde je nejsilnější sestava z držitele stříbrné licence (nad 40 let) a bronzových pilotů. V této kategorii budou hodnoceni i piloti pohárových vozů Porsch a Ferrari.

Systém kategorizace jezdců je blíže popsán Zde.

6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy

Tato část je rozdělena na účastníky dle jejich rozdělení do kategorií. Následně další řazení je dle pořadí v abecedě u názvu výrobce. U modelu může být i odkaz na článek s bližšími informacemi o vozidle, pokud byl zveřejněn před loňskou sezonou MS GT1. I přes mezi sezónní úpravy se jedná o takřka shodná vozidla třídy GT3, která jsou pilířem této série.

V seznamu budou pouze týmy účastnící se závodů s výjimkou 24 hodin ve Spa. Tomuto závodu bude věnován samostatný článek vydaný během července

Startovní listinu mistrovství před úvodním závodem naleznete Zde.


  GT1 na Slovakiaringu

Foto: Tomáš Krejčík

Ferrari 458 Italia GT3

GT3 Pro

Aston Martin Vantage GT3

 Young Driver AMR/Emil Frey Racing
 Aston Martin Racing

Audi R8 LMS (Zde)

 Belgian Audi Club Team WRT
 Phoenix Racing
 Sainteloc Racing
 Speed Car

BMW Z4 GT3 (Zde)

 Marc VDS Racing Team
 Vita4One Racing

Ferrari 458 Italia GT3 (Zde)

 Kessel Racing
 Vita4One Team Italy
 SMP Racing
 Esta Motorsport

Jaguar XKR

 Emil Frey Racing

Lamborghini Gallardo (Zde)

 Blancpain Racing

McLaren MP4-12C GT3 (Zde)

 Hexis Racing
 ART Grand Prix
 Gulf Racing

Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Zde)

 Fortec Motorsport
 HTP Motorsport
 Black Falcon

Nissan GT-R Nismo GT3

 JRM Motorsport

Porsche 911 GT3 R (Zde)

 ProSpeed Competition

 SMG Challenge


  MS GT1 Slovakia Ring 2012

Foto: Martin Ševčík

Audi R8 LMS ultra

GT3 Pro-Am

Aston Martin Vantage GT3

 Beechdean AMR
 Barwell

Audi R8 LMS (Zde)

 Sainteloc Racing

BMW Z4 GT3 (Zde)

 TDS Racing
 ROAL Motorsport
 DKR Engineering

Ferrari 458 Italia GT3 (Zde)

 Insight Racing with Flex Box
 AF Corse
 Mtech Racing
 Kessel Racing
 SMP Racing
 Team Ukraine

Lamborghini Gallardo (Zde)

 Blancpain Racing
 GRT Grasser-Racing Team

McLaren MP4-12C GT3 (Zde)

 Boutsen Ginion
 Gulf Racing
 ART Grand Prix
 MRS GT Racing (MRS: Molitor Racing System)
 Von Ryan Racing

Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Zde)

 Black Falcon
 Preci Spark

Nissan GT-R Nismo GT3

 Nissan GT Academy Team RJN
 JRM Motorsport

Porsche 911 GT3 R (Zde)

 Haribo Racing Team
 Pro GT by Alméras

 ProSpeed Competition


  GT1 v Zolderu

Foto: Tomáš Krejčík

McLaren MP4-12C GT3

GT3 Gentleman Trophy

Aston Martin Vantage GT3

 PGF-Kinfaun

Audi R8 LMS (Zde)

 Sainteloc Racing

BMW Z4 GT3 (Zde)

 Chab Evolution

Ferrari 458 Italia GT3 (Zde)

 SOFREV Auto Sport Promotion
 AF Corse
 Sport Garage
 Kessel Racing
 Mtech
 GT Corse

McLaren MP4-12C GT3 (Zde)

 Boutsen Ginion
 MRS GT Racing (MRS: Molitor Racing System)

Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Zde)

 Black Falcon

Porsche 911 GT3 R (Zde)

 Pro GT by Alméras
 Delahaye Racing

 ARC Bratislava


  MS GT1 Slovakia Ring 2012

Foto: Martin Ševčík

BMW Z4 GT3

7. Seznam úspěšných jezdců

 Jméno  Úspěchy v závodech sportovních vozů
 Armindo, Nicolas  mistr LMS 2012 a 2011 (GTE Pro-Am)
 Bertolini, Andrea  mistr MS GT1 2010
 mistr FIA GT 2006, 2008, 2009 (GT1 i celkově)
 Bontempelli, Lorenzo  mistr GT Open 2011 (třída GTS)
 Buncombe, Alex  mistr BES 2011 (třída GT4)
 Cabannes, Georges  mistr BES 2011 (kategorie GT3 Gentlemen)
 Castellacci, Francesco  mistr ME GT3 2011
 Haase, Christopher  mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro)
 mistr ME GT3 2009
 mistr ADAC GT Masters 2007
 Hissom, Robert  mistr BES 2012 (kategorie GT3 Gentlemen)
 Hommerson, Niek  mistr BES 2012 a 2011 (kategorie GT3 Pro-Am)
 Franchi, Greg  mistr BES 2011 (GT3 Pro)
 Gardel, Gabriele  mistr FIA GT 2005 (kategorie GT1)
 mistr LMS 2006 a 2010 (kategorie GT1)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2010 (kategorie GT1)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2011 (kategorie GTE-AM)
 Gatusso, Stefano  mistr GT Open 2011 (třída GTS)
 Goueslard, Patrice  mistr FIA GT 2000 (třída N-GT)
 mistr LMS 2008-2010 (kategorie GT1)
 Kox, Peter  vítěz 24 hodin Le Mans 2003 (kategorie GTS)
 mistr ADAC GT Masters 2010
 Luhr, Lucas  mistr MS GT1 2011
 mistr ALMS 2012 a 2008 (LMP1 i celkově)
 mistr ALMS 2006 (kategorie LMP2)
 mistr FIA GT 2004 (kategorie N-GT)
 mistr ALMS 2003 a 2002 (kategorie GT)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2003 a 2002 (GT)
 Machiels, Louis  mistr BES 2012 a 2011 (kategorie GT3 Pro-Am)
 Mies, Christopher  mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro)
 mistr ME GT3 2009
 Moser, Henri  mistr ME GT3 2007
 Ojjeh, Karim (47)  mistr LMS 2011 (kategorie LMP2)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2011 (kategorie LMP2)
 Ortelli, Stéphane  mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro)
 mistr LMS 2007 (kategorie GT1)
 mistr FIA GT 2002 a 2003 (kategorie N-GT)
 vítěz 24 hodin Le Mans 1998 (GT1 i celkově)
 Vannelet, Gilles  mistr ME GT3 2007
 Westbrook, Richard  mistr FIA GT 2009 (kategorie GT2)
 Winkelhock, Markus  mistr MS GT1 2012
 Zampieri, Daniel  mistr GT Open 2012 (kategorie GTS)

8.1. Užitečné odkazy

Blancpain Endurance Series – oficiální komunikační kanály

Web  (Zde): naleznete zde zprávy z dění v šampionátu, informace o týmech, jezdcích, vozidlech anebo závodech. Přímo na úvodní stránce je okno s možností sledování přenosů závodů. V tomto případě je nezávislé na časomíře, jejíž odkaz je umístěn na stránkách série.

Twitter  (Zde): krátkými zprávami ze života týmů a jezdců plní svůj účel mikrologu lépe než stejná služba u spřízněné série krátkých závodů. Upozornění na články jsou zde doplňkem nikoliv hlavní náplní obsahu.

You Tube  (Zde): úložiště videozáznamů pořízených v roce 2012 bude doplňováno letošními nahrávkami. Závody minulé sezóny jsou zde v celé délce s výjimkou Spa. Zkrácené sestřihy mají délku okolo padesáti minut.

Sestřih sezóny 2012 (Zde), délka 3:45 – krátký sestřih z loňského ročníku série

Časomíra   (Zde)

Přímý odkaz na časomíru závodů GT. Přestože zde zatím BES zmíněna není, během víkendu lze očekávat její zprovoznění.

Appstore   (Zde)

Majitelé zařízení s operačním systémem iOS 5 a vyšších si mohou zdarma stáhnout program umožňující sledování časomíry (verze 1.0; 0,4 MB) ze závodů gétéček.

FIA GT   (Zde)

Stránky spřízněného šampionátu SRO mají na tomto odkazu archiv. Pod zkratkou BPE lze nalézt nejen výsledky, ale i doplňkové podklady (zastávky v boxech, pořadí průjezdů, sektorové časy, maximální rychlosti apod.). Většina dokumentů je ve formátu pdf v podobě dostupné mj. v tiskovém středisku, některé jsou doplněny i výstupy v základním formátu csv (lze jej otevírat v tabulkovém editoru). Načítání archivu probíhá postupně, jsou zde podklady od vzniku série. Pro otevírání vnořených složek je potřeba vždy kliknout na ikonu složky. Teprve soubory dle jednotlivých částí víkendu se otevírají po kliknutí na název (ikona není aktivní).

Sport 5  (Zde)

Český televizní program zaměřený na motorsport pokračuje i s novou sérií v přenosech ze závodů a jejich opakování. Lze zde zjistit dostupnost programu v nabídce kabelových televizí, systému IPTV anebo prostřednictvím satelitu. Stránky nabízí program stanice 14 dní dopředu.

Wikipedia  (Zde)

Ve známé encyklopedii lze nalézt stránku věnovanou nejen letošnímu ročníku. Za zmínku stojí aktualizované přehledné změny ve složení posádek anebo podrobné tabulky s klasifikací jezdců a týmů.

Formule  (Zde)

Přímý odkaz na část zdejšího portálu, kde jsou soustředěny pouze články věnované gétéčkům.

8.2. Doplňující články na Formule.cz

Grand magazín (poslední vydání Zde)

Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z vytrvalostní Blancpain Endurance Series, sprintových FIA GT Series, International GT Open a ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.

Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.

Průvodce světem GT (Zde)

Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu nasazení.

24 hodin ve Spa 2013 (Zde)

Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24 hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, anebo přehled základních pravidel. Součástí jsou také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněných na zdejším portálu. Na závěr jsou uvedeny odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku.

9. Rozsah informování na zdejším portálu

Většina zpráv týkajících se dění v sérii (včetně připomenutí nejbližšího závodu) bude součástí zpravodajského souhrnu Grand magazín. Výsledky závodů budou vydány v samostatném článku ve dni konání závodu.

Doplňkem budou aktuality v Barometru, který se nachází na hlavní stránce vpravo.

V případě účasti významnějších českých anebo slovenských zástupců mohou být zveřejňovány jejich tiskové zprávy.

Zvláštní pozornost bude věnována závodu 24 hodin ve Spa. Kromě souhrnného článku s představením závodu budou součástí zpravodajského servisu články s výsledky a popisy závodu.

10. Konečné výsledky

Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce v GT3 Pro a GT3 Pro-Am. Z třídy GT3 Gentlemen Trophy bude uvedeno pouze pořadí na stupních vítězů. Čeští a slovenští zástupci budou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Úplné hodnocení naleznete na stránkách série Zde. Týmy jsou uvedeny všechny.

Hodnocení jezdců GT3 Pro

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Maximilian Buhk  HTP Motorsport  81
 2.  Bernd Schneider  HTP Motorsport  71
 2.  Maximilian Götz  HTP Motorsport  71
 3.  Bas Leinders  Marc VDS Racing  71
 3.  Yelmer Buurman  Marc VDS Racing  71
 3.  Maxime Martin  Marc VDS Racing  71
 4.  César Ramos  Kessel Racing  50
 4.  Davide Rigon  Kessel Racing  50
 4.  Daniele Zampieri  Kessel Racing  50
 5.  Frank Stippler  Belgian Audi Club  48
 5.  Christopher Mies  Belgian Audi Club  48
 6.  Antoine Leclerc  ART Grand Prix  41
 6.  Mike Parisy  ART Grand Prix  41
 6.  Andy Soucek  ART Grand Prix  41
 7.  Marc Lieb  Manthey Racing  39
 7.  Richard Lietz  Manthey Racing  39
 7.  Patrick Pillet  Manthey Racing  39
 7.  Steven Kane  JRM  39
 7.  Peter Dumbreck  JRM  39
 8.  Markus Palttala  Marc VDS Racing  31
 8.  Henri Moser  Marc VDS Racing  31
 8.  Nicky Catsburg  Marc VDS Racing  31
 9.  Lucas Luhr  JRM  27
 10.  Darren Turner  Aston Martin Racing  25
 10.  Frédéric Makowiecki  Aston Martin Racing  25
 10.  Stefan Mücke  Aston Martin Racing  25

Jediným českým zástupcem v profesionální třídě byl Martin Matzke. Roudnický rodák se zúčastnil pouze úvodního závodu, přičemž kvůli brzkému odstoupení si žádné body nepřipsal. Ani Štefan Rosina není v celkové klasifikaci uveden, protože jeho tým během víkendu na okruhu Paul Ricard odstoupil před závodem po tragické události.

Hodnocení týmů GT3 Pro

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  Marc VDS Racing  BMW Z4 GT3  66
 2.  Belgian Audi Club WRT  Audi R8 LMS  58
 3.  Kessel Racing  Ferrari 458  53
 4.  HTP Motorsport  Mercedes SLS  49
 5.  Manthey Racing  Porsche 911 GT3R  39
 6.  Phoenix Racing  Audi R8 LMS  33
 7.  JRM  Nissan GT-R  32
 8.  Gulf Racing  McLaren MP4-12C  31
 9.  Hexis Racing  McLaren MP4-12C  27
 10.  Aston Martin Racing  Aston Martin Vantage  25
 11.  ART Grand Prix  McLaren MP4-12C  24
 12.  SMP Racing  Ferrari 458  15
 13.  Vita4One Racing  BMW Z4 GT3  12
 14.  Rowe Racing  Mercedes SLS  10
 14.  ProSpeed  Porsche 911 GT3R  10
 15.  PRO GT by Almeras  Porsche 911 GT3R  8
 16.  SMG Challenge  Porsche 911 GT3R  4
 16.  Von Ryan Racing  McLaren MP4-12C  4
 17.  Fortec  Mercedes SLS  2

Hodnocení jezdců GT3 Pro-Am

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Lucas Ordonez  GT Academy  65
 2.  Kiril Ladygin  SMP Racing  63
 2.  Viktor Shaitar  SMP Racing  63
 3.  Peter Pyzera  GT Academy  61
 4.  Alex Buncombe  GT Academy  53
 5.  Niek Hommerson  AF Corse  50
 5.  Louis Machiels  AF Corse  50
 5.  Andrea Bertolini  AF Corse  50
 6.  Klaas Hummel  Black Falcon  50
 6.  Steve Jans  Black Falcon  50
 6.  Adam Christodoulou  Black Falcon  50
 7.  Henri Hassid  TDS Racing  42
 7.  Ludovic Badey  TDS Racing  42
 8.  David Dermont  Boutsen Ginion  40
 8.  Frederic Vervisch  Boutsen Ginion  40
 9.  Michela Cerutti  ROAL Motorsport  36
 9.  Stefano Comandini  ROAL Motorsport  36
 10.  Wolfgang Reip  GT Academy  36

Posledního závodu se účastnil český pilot Filip Salaquarda. Vzhledem k nehodě kolegy v úvodním kole se do klasifikace nedostal.

Hodnocení týmů GT3 Pro-Am

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  GT Academy Team RJN  Nissan GT-R  86
 2.  AF Corse  Ferrari 458  79
 3.  SMP Racing  Ferrari 458  69
 4.  Black Falcon  Mercedes SLS  60
 5.  TDS Racing  BMW Z4 GT3  42
 6.  Boutsen Ginion  McLaren MP4-12C  40
 7.  ROAL Motorsport  BMW Z4 GT3  36
 8.  Team Ukraine  Ferrari 458  30
 9.  Grasser Racing  Lamborghini Gallardo  27
 10.  SMG Challenge  Porsche 911 GT3R  20
 11.  Barwell  Aston Martin Vantage  18
 12.  ART Grand Prix  McLaren MP4-12C  18
 13.  Insight Racing  Ferrari 458  17
 14.  Haribo Racing  Porsche 911 GT3R  15
 15.  JRM  Nissan GT-R  14
 16.  Fach Auto Tech  Porsche 911 GT3R  14
 17.  PRO GT by Almeras  Porsche 911 GT3R  14
 18.  Beechdean AMR  Aston Martin Vantage  12
 19.  Hexis Racing  McLaren MP4-12C  2
 20.  Sofrev ASP  Ferrari 458  1
 20.  Von Ryan Racing  McLaren MP4-12C  1
 20.  Mtech  Ferrari 458  1

Hodnocení jezdců Gentleman Trophy

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Jean-Luc Blanchemain  Sofrev ASP  112
 1.  Jean-Luc Beaubelique  Sofrev ASP  112
 1.  Patrice Goueslard  Sofrev ASP  112
 2.  Leonardo Gorini  Sport Garage  60
 3.  Beniamino Caccia  Kessel Racing  56
 15.  Miro Konopka  ARC Bratislava  29

Hodnocení týmů Gentleman Trophy

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  Sofrev ASP  Ferrari 458  117
 2.  Sport Garage  Ferrari 458  107
 3.  Kessel Racing  Ferrari 458  66
 4.  AF Corse  Ferrari 458  65
 5.  Delahaye Racing  Porsche 911 GT3R  46
 6.  ARC Bratislava  Porsche 911 GT3R  35
 7.  ProSpeed  Porsche 911 GT3R  30
 8.  Boutsen Ginion  McLaren MP4-12C  28
 9.  Pro GT by Almeras  Porsche 911 GT3R  26
 10.  Preci Spark  Mercedes SLS  20
 11.  PGF-Kinfaun  Aston Martin Vantage  15
 12.  SpeedLover  Porsche 911 GT3R  15
 13.  MRS GT Racing  McLaren MP4-12C  10
 14.  Sainteloc Racing  Audi R8 LMS  10
 15.  Mtech Racing  Ferrari 458  6

11. Souhrn aktualizací

13. dubna: opraven změněný odkaz na Twitter

10. října: doplnění konečných výsledků

Zdroj: SRO, Formule

Komentáře ke článku