Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Aerokity přijdou v příštím roce. Ale...

Aerokity přijdou v příštím roce. Ale...

Nejspíše jen pro superovály.

Zdá se, že dlouho očekávané aero kity, tedy sady dílů karosérie, které by měly odlišit (a také zrychlit) vozy série Indycar, dostaly po mnoha odkladech zelenou a objeví se v příští sezóně. Jenže to zatím vypadá tak, že prozatím pouze na třech závodech tzv. trojkoruny, tedy v Indianapolisu, Poconu a Fontaně.

Zatím je jasné, že k dispozici budou pouze aerokity navázané na dodavatele pohonných jednotek. Samozřejmě se tedy nekoná ani příchod Boeingu, či jiné firmy z letecké branže, ani se neobjeví aerokit některého „nezávislého" výrobce. Zatímco v případě Hondy spojily své síly Wirth Research a Honda Performance Development (HPD), Chevrolet vsadil při přípravě aerokitů na GM Racing a jejich dlouholeté partnery Pratt & Miller.

Všech ostatních závodů se týmy zúčastní s vozy vybavenými současnými  „standardními" díly od Dallary. Jenže ani této dohody nebylo dosaženo snadno. Podle zákulisních zpráv prosazovala omezené využití aerokitů pro superspeedway Honda, které je ve vývoji tohoto kitu zřejmě dále než GM. To prosazovalo využití aerokitů v celé sezóně a tvrdí se, že verzi s vysokým přítlakem pro městské a přírodní okruhy a krátké ovály má již hotovou. 

O napjaté situaci ohledně aerokitů svědčí i to, že na schůzku týkající se této problematiky svolanou technickým ředitelem IndyCar Willem Phillipsem koncem minulého týdne zástupci GM prostě nedorazili. Když se na důvod absence zástupců Chevroletu ptali ředitele programu pro Indycar u GM Chrise Berubeho, odpověděl lakonickým  „no comment". Dlužno dodat, že schůzka se měla odehrát až poté, co Indycar v podstatě vyšlo v otázce aerokitů vstříc Hondě.

Ani reakce majitelů týmů na novou situaci nejsou jednotné. Příchod aerokitů nyní v podstatě vítají, ale někteří jako například John Barnes z Panther racing jsou poněkud  „zmateni” tím, že se aerokity, které jsou vyvíjeny za nemalé peníze, použijí jen ve třech závodech za celou sezónu. Ať už jsou důvody tohoto rozhodnutí jakékoliv, skutečností zůstává, že právě ony tři závody na superoválech budou mít díky televizním přenosům (možná, že všechny budou přenášeny ABC) největší sledovanost.