Newgarden zakončil sezónu vítězstvím doma v Nashvillu

Borchetta Bourbon Music City Grand Prix - závod
Finále sezóny NTT IndyCar Series 2025 na Nashville Superspeedway nabídlo všechno: dechberoucí souboje, sérii dramatických nehod, zahozené šance favoritů i šťastný konec pro domácího hrdinu. Josef Newgarden z týmu Penske vybojoval své první a jediné vítězství sezóny, Už jistý šampion Álex Palou dojel druhý. V posledním kole se na stupně vítězů probojoval Newgardenův stájový kolega Scott McLaughlin.
Pato O’Ward vyrazil z pole position a hned od začátku diktoval tempo. Álex Palou se z čtvrté pozice rychle posunul na druhé místo a už v prvních kolech se oba piloti přetahovali o vedení v těsných soubojích kolo na kolo.
První žlutou fázi přinesla nehoda vítěze z Milwaukee Christiana Rasmussena ještě před dokončením úvodního kola. Po restartu O’Ward znovu převzal kontrolu a postupně si vybudoval náskok přes dvě sekundy, zatímco Palou začal ztrácet přilnavost a musel zpomalit.
V 52. kole Palou utrpěl defekt pravé přední pneumatiky a propadl se až na 25. místo. Krátce poté přišla další dramatická chvíle – David Malukas, který jel na druhém místě, se po kontaktu s Louisem Fosterem tvrdě opřel do bariéry. Foster byl penalizován za blokování, Malukas byl převezen do nemocnice na vyšetření, naštěstí bez vážných zranění. Následovala delší žlutá fáze spojená s opravou bariéry SAFER, do které udělala díru převodovka Malukasova vozu.
Zatímco O’Ward po restartu ve 101. kole dál vedl, na scénu se začali tlačit piloti Penske Scott McLaughlin a Josef Newgarden, stejně jako Will Power. V 127. kole O’Ward také utrpěl defekt pravé přední pneumatiky a ve vysoké rychlosti narazil do bariéry.
Do vedení se dostal Power, ale ten pokazil zastávku v boxech, když přejel své stání, potřeboval pomoc mechaniků, a navíc mu při výjezdu zhasl motor. Tím ztratil celé kolo a všechny naděje na vítězství.
Po zmatcích v boxech se do čela dostal Alexander Rossi, ale jel na starších pneumatikách a Newgarden ho v 147. kole bez problémů předjel. McLaughlin i Palou se k němu přiblížili a závěr závodu sliboval napínavý boj.
Poslední zastávky v boxech promíchaly pořadí – Palou se díky dřívějšímu zastavení dostal do čela, McLaughlin byl druhý, Newgarden třetí. Jenže McLaughlin brzy Paloua předjel a dostal se na první místo.
Rozhodující okamžik přišel 21 kol před koncem: McLaughlin lehce lízl bariéru, ztratil rychlost a Newgarden šanci nepromarnil. Dostal se do vedení a po restartu 11 kol před koncem si už vítězství pohlídal, přestože Palou v závěru zrychlil a hledal cestičky, jak si připsal další vítězství v dominantní sezoně.
McLaughlin si v posledním kole vzal zpět třetí místo od Kyffina Simpsona, jenž skončil čtvrtý a připsal si nejlepší výsledek na oválu v kariéře. Conor Daly se z 24. pozice probojoval až na páté místo.
Poslední otazník rozřešila penalizace pět kol před koncem závodu – nováčkem roku se stal Louis Foster, přestože za incident s Malukasem dostal penalizaci. Ve 220. kole ji za blokování Santina Ferrucciho totiž dostal i jeho soupeř Robert Švarcman, propadl se na chvost pole a s Fosterem prohrál o dva body.
Palouovi chyběly čtyři body k tomu, aby měl na druhého jezdce v pořadí šampionátu, kterým je Pato O’Ward, náskok neuvěřitelných 200 bodů! Na cestě za třetím titulem v řadě a čtvrtým celkově osmkrát vyhrál. O’Ward má na kontě dvě vítězství, třetí v pořadí šampionátu Scott Dixon pak jedno.
Kyle Kirkwood, který letos triumfoval třikrát a v polovině sezony vypadal na největšího vyzyvatele Álexe Paloua, je nakonec čtvrtý. Lundgaard obsadil pátou příčku. Skvělý ročník za sebou mají piloti menšího týmu Meyer Shank Racing – Félix Rosenqvist je v pořadí šampionátu šestý, Marcus Armstrong osmý. Vklínil se mezi něj Colton Herta. Elitní desítku uzavírají dva piloti týmu Penske – Power nakonec o bod porazil stájového kolegu McLaughlina. Vítěz nedělního závodu Newgarden skončil v pořadí šampionátu na dvanáctém místě.
Ročník je výjimečný také tím, že jsme letos neviděli jedinou změnu v kokpitu v průběhu sezony. Nová sezóna začne 1. března 2026 v St. Petersburgu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:54:50,6727 | 225 | 50+1 |
2. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 0,5021 | 225 | 40+1 |
3. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 0,7303 | 225 | 35+1 |
4. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 0,9753 | 225 | 32 |
5. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | + 2,2464 | 225 | 30+1 |
6. | ![]() |
Andretti Global | Honda | + 2,7078 | 225 | 28 |
7. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | + 3,3243 | 225 | 26 |
8. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | + 4,0825 | 225 | 24 |
9. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | + 5,4629 | 225 | 22 |
10. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 7,2134 | 225 | 20+1 |
11. | ![]() |
Andretti Global | Honda | + 7,8341 | 225 | 19+1 |
12. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 8,4655 | 225 | 18+1 |
13. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | + 8,9756 | 225 | 17+1 |
14. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 224 | 16 |
15. | ![]() |
Andretti Global | Honda | - 1 kolo | 224 | 15 |
16. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 224 | 14 |
17. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | - 1 kolo | 224 | 13 |
18. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 1 kolo | 224 | 12 |
19. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | - 1 kolo | 224 | 11+1 |
20. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 2 kola | 223 | 10 |
21. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | - 3 kola | 222 | 9+1 |
22. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 5 kol | 220 | 8 |
23. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | Odstoupil | 215 | 7 |
24. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | Havárie | 126 | 6+4 |
25. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | Porucha | 123 | 5 |
26. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | Havárie | 82 | 5+1 |
27. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | Havárie | 0 | 5 |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment