Christian Rasmussen slaví první vítězství v IndyCar

Snap-On Milwaukee Mile 250 – Závod
Nedělní závod IndyCar na legendárním okruhu Milwaukee Mile přinesl dramatickou podívanou, když si Christian Rasmussen připsal své první vítězství v sérii. Dánský jezdec týmu Ed Carpenter Racing (ECR) dokázal využít správnou strategii v závěrečné fázi závodu a v posledních kolech předjel čerstvě korunovaného šampiona Álexe Paloua.
Palou, který v závodě dominoval a vedl celkem 199 z 250 kol, měl na dosah své deváté vítězství v sezoně. Vše se ale změnilo na 209. kole, kdy se na trati objevily lehké dešťové kapky a vyvolaly páté a poslední zpomalení závodu. Zatímco Palou, McLaughlin a Newgarden zůstali na trati, Rasmussen spolu s několika dalšími jezdci zamířil pro čerstvé pneumatiky.
To se ukázalo jako klíčové. Po restartu v 222. kole Rasmussen bleskově předjížděl soupeře a během několika kol se propracoval na druhé místo. V 236. kole se pak v souboji kolo na kolo dostal před Paloua a vedení už nepustil.
V úvodu to přitom vypadalo, že pokud by někdo mohl v neděli pomýšlet na to, že se v Milwaukee dočká premiérového vítězství v IndyCar, tak to byl David Malukas. Ten přečkal úvodní dvě žluté fáze v závěsu za lídrem závodu Palouem. Žluté fáze způsobily nejprve nehoda Nolana Siegela v úvodním kole a pak potíže Grahama Rahala po restartu, když ve 2. zatáčce dostal smyk, vybral jej a vyhnul se soupeřům i bariéře.
Malukas se po restartu ve 16. kole dostal do vedení. Vydržel v něm až do 41. kola, kdy si Palou vzal první místo zpátky. Vypadalo to, že Malukas má na odcházejících pneumatikách potíže. Oba vedoucí jezdci si odbyli první pit stop v 59. kole. Malukas se při něm propadl za McLaughlina, který převzal druhou příčku.
O poznání horší situace pro Malukase ale přišla při druhé zastávce ve 104. kole. Kvůli problémům s pistolí na uvolnění kola jej se propadl a ztratil celé kolo na lídra závodu. V dalším okruhu zamířil do boxů Palou. V tu chvíli narazil do zdi Power a způsobil třetí vyvěšení žlutých vlajek.
Restart přišel ve 119. kole. Na konec pole putoval Rasmussen a to kvůli porušení rychlostního limitu při poslední zastávce v boxech. Za vedoucí dvojici Palou – McLaughlin se probojoval Newgarden. Nic na tom nezměnila ani žlutá fáze kvůli inspekci dráhy a následné pitstopy kolem 150. kola.
Následná kola se nesla ve znamení vedoucí trojice jedoucí těsně za sebou. To pilotům vydrželo až do pit stopu ve 196. (McLaughlin) a ve 197. (Palou, Newgarden) kole.
Krátce po tom, co vedoucí trojice zastavila u mechaniků, se na trať sneslo pár kapek deště. IndyCar v 210. kole vyvěsila žluté vlajky. Někteří jezdci se rozhodli obětovat pozici na dráze za nové pneumatiky. Mezi nimi byl i Rasmussen, který se následně po restartu ve 223. kole začal probíjet dopředu.
Potřeboval čtyři kola na to, aby o bronzovou příčku připravil Newgardena, za další tři kola už byl druhý namísto McLaughlina a ve 236. kole se ujal vedení. Palou na něj na starší sadě pneumatik nemohl najít recept. Dán se probíjel polem pomalejších jezdců, byť ho v závěru tým brzdil, aby to nepřehnal a neskončil třeba ve zdi.
To si to ale pohlídal a tak po 250 kolech pětadvacetiletý Dán, který se celým jménem jmenuje Hans Christian Rhod Rasmussen dopsat svoji pohádku a ve třicátém závodě v kariéře v IndyCar oslavit první vítězství. Skvělý den pro tým Eda Carpentera podtrhnul čtvrtým místem Alex Rossi. Pro tým je to první vítězství od května 2021, kdy Rinus VeeKay triumfoval na silničním okruhu v Indianapolisu.
Palou letos podvanácté dojel na stupních vítězů. Přišel ale o šanci vyrovnat A. J. Foyta a Ala Unsera v rekordním počtu vítězství za sezonu – oba dva dokázali v jedné sezoně triumfovat desetkrát. I kdyby Palou příští týden vyhrál v závěrečném závodě v Nashvillu, bude mít na kontě „jen“ devět triumfů.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 02:02:08,1735 | 250 | 50+1 |
2. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 1,9463 | 250 | 40+4 |
3. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 10,6611 | 250 | 35 |
4. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 11,4582 | 250 | 32 |
5. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | + 12,0829 | 250 | 30 |
6. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | + 12,8287 | 250 | 28 |
7. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 14,4043 | 250 | 26 |
8. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | + 15,0925 | 250 | 24+1 |
9. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 15,6486 | 250 | 22 |
10. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | + 16,4456 | 250 | 20+1 |
11. | ![]() |
Andretti Global | Honda | + 16,8168 | 250 | 19 |
12. | ![]() |
Andretti Global | Honda | + 17,8815 | 250 | 18 |
13. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | + 19,0209 | 250 | 17 |
14. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | + 19,8603 | 250 | 16 |
15. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | + 20,2184 | 250 | 15 |
16. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 22,9954 | 250 | 14 |
17. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 1 kolo | 249 | 13+1 |
18. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 249 | 12 |
19. | ![]() |
Andretti Global | Honda | - 1 kolo | 249 | 11 |
20. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | - 1 kolo | 249 | 10 |
21. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | - 2 kola | 248 | 9 |
22. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | - 2 kola | 248 | 8+1 |
23. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | - 2 kola | 248 | 7 |
24. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 3 kola | 247 | 6 |
25. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | Porucha | 138 | 5 |
26. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | Havárie | 102 | 5 |
27. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | Havárie | 0 | 5 |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment