Novinky

  • 01.08.2025 Good Fred Vasseur prodloužil smlouvu s Ferrari

  • 30.07.2025 Neutral Revolut se stane titulárním partnerem týmu Audi F1

  • 20.07.2025 Neutral Patricio O´Ward z týmu Arrow McLaren vyhrál závod IndyCar v Torontu

Facebook Instagram

Christian Rasmussen slaví první vítězství v IndyCar

Christian Rasmussen slaví první vítězství v IndyCar

Snap-On Milwaukee Mile 250 – Závod

Nedělní závod IndyCar na legendárním okruhu Milwaukee Mile přinesl dramatickou podívanou, když si Christian Rasmussen připsal své první vítězství v sérii. Dánský jezdec týmu Ed Carpenter Racing (ECR) dokázal využít správnou strategii v závěrečné fázi závodu a v posledních kolech předjel čerstvě korunovaného šampiona Álexe Paloua.

Palou, který v závodě dominoval a vedl celkem 199 z 250 kol, měl na dosah své deváté vítězství v sezoně. Vše se ale změnilo na 209. kole, kdy se na trati objevily lehké dešťové kapky a vyvolaly páté a poslední zpomalení závodu. Zatímco Palou, McLaughlin a Newgarden zůstali na trati, Rasmussen spolu s několika dalšími jezdci zamířil pro čerstvé pneumatiky.

To se ukázalo jako klíčové. Po restartu v 222. kole Rasmussen bleskově předjížděl soupeře a během několika kol se propracoval na druhé místo. V 236. kole se pak v souboji kolo na kolo dostal před Paloua a vedení už nepustil.

V úvodu to přitom vypadalo, že pokud by někdo mohl v neděli pomýšlet na to, že se v Milwaukee dočká premiérového vítězství v IndyCar, tak to byl David Malukas. Ten přečkal úvodní dvě žluté fáze v závěsu za lídrem závodu Palouem. Žluté fáze způsobily nejprve nehoda Nolana Siegela v úvodním kole a pak potíže Grahama Rahala po restartu, když ve 2. zatáčce dostal smyk, vybral jej a vyhnul se soupeřům i bariéře.

Malukas se po restartu ve 16. kole dostal do vedení. Vydržel v něm až do 41. kola, kdy si Palou vzal první místo zpátky. Vypadalo to, že Malukas má na odcházejících pneumatikách potíže. Oba vedoucí jezdci si odbyli první pit stop v 59. kole. Malukas se při něm propadl za McLaughlina, který převzal druhou příčku.

O poznání horší situace pro Malukase ale přišla při druhé zastávce ve 104. kole. Kvůli problémům s pistolí na uvolnění kola jej se propadl a ztratil celé kolo na lídra závodu. V dalším okruhu zamířil do boxů Palou. V tu chvíli narazil do zdi Power a způsobil třetí vyvěšení žlutých vlajek.

Restart přišel ve 119. kole. Na konec pole putoval Rasmussen a to kvůli porušení rychlostního limitu při poslední zastávce v boxech. Za vedoucí dvojici Palou – McLaughlin se probojoval Newgarden. Nic na tom nezměnila ani žlutá fáze kvůli inspekci dráhy a následné pitstopy kolem 150. kola.

Následná kola se nesla ve znamení vedoucí trojice jedoucí těsně za sebou. To pilotům vydrželo až do pit stopu ve 196. (McLaughlin) a ve 197. (Palou, Newgarden) kole.

Krátce po tom, co vedoucí trojice zastavila u mechaniků, se na trať sneslo pár kapek deště. IndyCar v 210. kole vyvěsila žluté vlajky. Někteří jezdci se rozhodli obětovat pozici na dráze za nové pneumatiky. Mezi nimi byl i Rasmussen, který se následně po restartu ve 223. kole začal probíjet dopředu.

Potřeboval čtyři kola na to, aby o bronzovou příčku připravil Newgardena, za další tři kola už byl druhý namísto McLaughlina a ve 236. kole se ujal vedení. Palou na něj na starší sadě pneumatik nemohl najít recept. Dán se probíjel polem pomalejších jezdců, byť ho v závěru tým brzdil, aby to nepřehnal a neskončil třeba ve zdi.

To si to ale pohlídal a tak po 250 kolech pětadvacetiletý Dán, který se celým jménem jmenuje Hans Christian Rhod Rasmussen dopsat svoji pohádku a ve třicátém závodě v kariéře v IndyCar oslavit první vítězství. Skvělý den pro tým Eda Carpentera podtrhnul čtvrtým místem Alex Rossi. Pro tým je to první vítězství od května 2021, kdy Rinus VeeKay triumfoval na silničním okruhu v Indianapolisu.

Palou letos podvanácté dojel na stupních vítězů. Přišel ale o šanci vyrovnat A. J. Foyta a Ala Unsera v rekordním počtu vítězství za sezonu – oba dva dokázali v jedné sezoně triumfovat desetkrát. I kdyby Palou příští týden vyhrál v závěrečném závodě v Nashvillu, bude mít na kontě „jen“ devět triumfů.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Chevrolet 02:02:08,1735 250 50+1
2. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda + 1,9463 250 40+4
3. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet + 10,6611 250 35
4. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing Chevrolet + 11,4582 250 32
5. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet + 12,0829 250 30
6. Christian Lundgaard Arrow McLaren Chevrolet + 12,8287 250 28
7. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet + 14,4043 250 26
8. David Malukas A.J. Foyt Enterprises Chevrolet + 15,0925 250 24+1
9. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 15,6486 250 22
10. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing Honda + 16,4456 250 20+1
11. Colton Herta Andretti Global Honda + 16,8168 250 19
12. Kyle Kirkwood Andretti Global Honda + 17,8815 250 18
13. Conor Daly Juncos Hollinger Racing Chevrolet + 19,0209 250 17
14. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet + 19,8603 250 16
15. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing Honda + 20,2184 250 15
16. Devlin DeFrancesco Rahal Letterman Lanigan Honda + 22,9954 250 14
17. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Honda - 1 kolo 249 13+1
18. Robert Švarcman Prema Racing Chevrolet - 1 kolo 249 12
19. Marcus Ericsson Andretti Global Honda - 1 kolo 249 11
20. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing Honda - 1 kolo 249 10
21. Jacob Abel Dale Coyne Racing Honda - 2 kola 248 9
22. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda - 2 kola 248 8+1
23. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing Chevrolet - 2 kola 248 7
24. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda - 3 kola 247 6
25. Callum Ilott Prema Racing Chevrolet Porucha 138 5
26. Will Power Team Penske Chevrolet Havárie 102 5
27. Nolan Siegel Arrow McLaren Chevrolet Havárie 0 5

Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment