O’Ward vítězí v prvním závodě v Milwaukee
Hy-Vee Milwaukee Mile 250s – 1. závod
Pato O’Ward se stal druhým jezdcem, který letos vyhrál tři závody. K triumfům v St. Pete a Ohiu přidal vítězství v sobotním závodě IndyCar na oválu Milwaukee Mile. Zkompletoval tak hezkou sbírku, kdy se mu podařilo vyhrát na městském okruhu, silničním okruhu i oválu. Druhý v cíli skončil Power, který drobně ukrojil z náskoku Paloua v čele šampionátu. Španěl dojel pátý.
Odstartovat se na první pokus nepovedlo. IndyCar se nezdálo tempo, a tak zavlála žlutá vlajka. Úspěšný byl až start o kolo později. McLaughlin si hlídal vedení. Mužem úvodních kol byl z 25. místa startující Daly, který během 4 kol předjel 11 pilotů.
McLaughlin držel náskok před druhým Lundqvistem. Kolem 20. kola se začal prokousávat jezdi o kolo zpět. To jej ale zbrzdilo a švédský nováček jeho už několikavteřinový náskok smazal a v 49. kole dokázal McLaughlina předjet a jít do vedení.
Od 54. kola začali piloti zastavovat v boxech. McLaughlin zastavil v 65. kole, Lundqvist o míli později. Pozdější pit stop ale před ně dostal dvojici O’Ward a Herta. Když zastávky v 71. kole skončily, bylo pořadí O’Ward, Herta, McLaughlin, Lundqvist a Rossi.
Herta se v 78. kole ve 3. zatáčce dostal do vedení. O pět kol později ale poprvé zavlály žluté vlajky, když ve 2. zatáčce dostala hodiny Katherine Leggeová. Ke kontaktu se zdí nedošlo a britská závodnice mohla pokračovat.
Většina pilotů zamířila v 87. kole k dalšímu pit stopu. Na trati zůstali McLaughlin a také Robb, kteří se posunuli na první dvě příčky. Zatímco McLaughlin vedení udržel, Robb se polem rychle propadal. Herta a O’Ward bojovali o druhé místo, na čtvrtou pozici se propracoval Ferrucci.
Bylo vidět, že O’Ward má skvěle připravený vůz, a tak nejprve ve svůj prospěch rozhodl souboj s Hertou a ve 119. kole předjel i McLaughlina. Tady v jeho prospěch samozřejmě hrálo i to, že McLaughlin nestavěl při žluté fázi a měl o 20 kol starší pneumatiky.
Těch se Novozélanďan zbavil ve 138. kole. Herta zůstal na dráze o dvě kola déle a za další dvě kola zastavil také O’Ward. Vrátil se na prvním místě s náskokem přes pět vteřin, a to na Newgardena, který stavěl už ve 131. kole. Jenže ve 147. kole skončil nehodou souboj o druhou příčku právě mezi Newgardenem a Ericssonem. Švéd se v zatáčce roztočil a zádí narazil do Newgardenova vozu. Oba skončili v bariéře.
O’Ward vedl v 157. kole pole k restartu. Za ním byli Palou, Power, McLaughlin a Ferrucci.
Pořadím zamíchala další žlutá fáze, která přišla během posledních zastávek v boxech. Ty odstartovaly ve 184. kole. O’Ward stavěl v kole následujícím. Jenže pit stop se hrubě nepovedl týmu Coltona Herty. Sotva Herta odjel od mechaniků, předjelo jej jeho vlastní levé přední kolo, které mechanik špatně upevnil.
Herta musel znovu do boxů a pak ještě jednou pro třicetivteřinovou penalizaci. Na žluté fázi vydělali jezdci, kteří nestavěli – Power, Daly, Lundqvist, Lundgaard a Rahal. Vedení se sice po Powerově zastávce vrátilo O’Wardovi, druhý byl Ferrucci, ale pak následovali Power, Lundqvist, Lundgaard, Daly, Palou, McLaughlin, Rossi a Dixon.
O’Ward udržel vedení, za ním se ale rozhořel souboj o druhé místo. Ten pro sebe 28 kol před koncem rozhodl Power, když ve 4. zatáčce vyvezl Ferrucciho, čehož využil i Daly, který se protáhl na třetí příčku. Před Ferrucciho se dostal i Palou, ale jen na několik kol, pak si pilot týmu A. J. Foyta uzmul alespoň jednu příčku zpátky.
Power se ještě přiblížil O’Wardovi na méně než půl vteřiny, když se jezdci probíjeli piloty o kolo zpět, ale už jej nedokázal předjet a Mexičan se po Powerovi stal druhým jezdcem, který si letos připsal tři vítězství.
Ale protože Palou dojel pátý, zúžil se reálně boj o titul už jen na něj a na Powera. Byť matematickou šanci mají i Herta, McLaughlin a O’Ward.
Za zmínku stojí určitě i výkon Conora Dalyho. Ten přivezl vůz týmu Juncos Hollinger Racing na třetím místě, stáji tak zajistil první stupně vítězů v historii a výrazně našlápl k tomu, aby vůz skončil na pozicích, na kterých IndyCar týmům přispívá na provoz zhruba milionem dolarů.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren | Chevrolet | 02:03:01,3451 | 250 | 50+3 |
2. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | + 1,8215 | 250 | 40+1 |
3. | Conor Daly | Juncos Hollinger Racing | Honda | + 2,4039 | 250 | 35 |
4. | Santino Ferrucci | A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | + 16,6898 | 250 | 32 |
5. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | + 18,7079 | 250 | 30 |
6. | Linus Lundqvist | Chip Ganassi Racing | Honda | + 19,2430 | 250 | 28+1 |
7. | Alexander Rossi | Arrow McLaren | Chevrolet | + 20,3497 | 250 | 26 |
8. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | + 21,0736 | 250 | 24+2 |
9. | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 21,5712 | 250 | 22 |
10. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | + 21,8753 | 250 | 20 |
11. | Christian Rasmussen | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 22,9117 | 250 | 19 |
12. | Kyle Kirkwood | Andretti Global | Honda | + 23,1309 | 250 | 18 |
13. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank Racing | Honda | + 26,2308 | 250 | 17 |
14. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 249 | 16 |
15. | David Malukas | Meyer Shank Racing | Honda | - 1 kolo | 249 | 15 |
16. | Jack Harvey | Dale Coyne Racing | Honda | - 1 kolo | 249 | 14 |
17. | Nolan Siegel | Arrow McLaren | Chevrolet | - 1 kolo | 249 | 13 |
18. | Pietro Fittipaldi | Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 2 kola | 248 | 12 |
19. | Katherine Leggeová | Dale Coyne Racing | Honda | - 2 kola | 248 | 11 |
20. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 2 kola | 248 | 10 |
21. | Marcus Armstrong | Chip Ganassi Racing | Honda | - 3 kola | 247 | 9 |
22. | Colton Herta | Andretti Global | Honda | - 4 kola | 246 | 8+1 |
23. | Sting Ray Robb | A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | - 6 kol | 244 | 7 |
24. | Romain Grosjean | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | - 7 kol | 243 | 6 |
25. | Kyffin Simpson | Chip Ganassi Racing | Honda | - 12 kol | 238 | 5 |
26. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | Havárie | 146 | 5 |
27. | Marcus Ericsson | Andretti Global | Honda | Havárie | 146 | 5 |
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment