Novinky

  • 15.11.2019 Good Úvodní trénink na VC Brazílie vyhrál Alexander Albon (Red Bull)

  • 13.11.2019 Neutral Před 25 lety získal v Adelaide Michael Schumacher svůj první titul mistra světa F1

  • 13.11.2019 Neutral Lando Norris dnes slaví dvacáté narozeniny

Facebook Instagram

BMW kompletně obsadilo stupně vítězů, vyhrál Spengler

BMW kompletně obsadilo stupně vítězů, vyhrál Spengler

DTM, Red Bull Ring - závod

Bruno Spengler po vítězství ve včerejší kvalifikaci triumfoval také v dnešním závodě DTM na Red Bull Ringu. Poprvé v kariéře DTM pak na stupně vítězů vystoupali druhý Marco Wittmann a třetí Timo Glock!

Kanaďan kontroloval závod po celou dobu, když o vedení přišel jen v době zastávek u mechaniků.

Ještě do poloviny závodu to však vypadalo na rodící se senzaci, když o vítězství bojoval už při svém třetím startu v DTM bývalý pilot Formule 1 Timo Glock.

Němec zamířil poprvé k mechanikům hned na začátku okna pro boxové zastávky ve čtvrtém kole a nechal si nazout měkčí sadu pneumatik, na které dokázal odjet 29 kol. Probojoval se přitom z jedenácté až na druhou pozici a po první sérii zastávek v boxech byl jen sekundu za vedoucím Spenglerem.

Během druhé zastávky však při upevňování levého předního kola přišel problém a Glock se u svých mechaniků zdržel déle a nejen, že jeho zastávka byla o celou sekundu pomalejší než Spenglerova, ale dostal se před něj na druhou pozici kvůli tomu Wittmann. Bývalý testovací jezdec BMW v DTM tak nakonec dojel 1,5 sekundy za Spenglerem na druhé pozici před Glockem.

Pro BMW to jsou první kompletní stupně vítězů od 11. října 1992, kdy v závodě na Hockenheimu obsadili první tři pozice Roberto Ravaglia, Johnny Cecotto a Joachim Winkelhock.

Mike Rockenfeller a Mattias Ekström ukázali v závěru závodu rychlost Audi na standardní směsi pneumatik, když na ní jeli dlouhý stint a skončili pod stupni vítězů na čtvrté a páté pozici.

Vítěz závodu na Brands Hatch dlouhou dobu bojoval s Dirkem Wernerem, po posledních zastávkách v boxech však zabral a dojel čtvrtý. Ekström se na pátou pozici dostal dvě kola před cílem, kdy se po lehkém kontaktu dostal v páté zatáčce před Augusta Farfuse, který musel vyjet i mimo ideální stopu.

Brazilec tak skončil šestý před nejlepším pilotem Mercedesu Christianem Vietorisem. Následují Werner, Gary Paffett a Pascal Wehrlein.

Poslední dva jmenovaní se, stejně jako Spengler, rozhodli pro dlouhý první stint na měkčí sadě pneumatik, v další fázi závodu však nedokázali zareagovat na rychlost BMW.

Paffett byl v průběhu závodu penalizován trestem stop&go na dvě sekundy za postrčení Martina Tomczyka při vzájemném souboji ve třetí zatáčce, po kterém skončil Němec mimo trať.

Krátce nato roztořil Tomczykovo BMW ve druhé zatáčce také další jezdec Mercedesu Roberto Merhi, který dostal trest stop&go na 10 sekund.

Velmi dobře vypadal závod na začátku pro Edoarda Mortaru, který se dostal po startu na druhou pozici a i přesto, že jej krátce na to předjel Wittmann, se Ital dlouhou dobu držel v boji o stupně vítězů.

Ovšem po vzájemném kontaktu s Němcem krátce po druhé zastávce si Mortara poškodil své audi a skončil až patnáctý.

Ve druhém kole se střetli Daniel Juncadella a Jamie Green, výsledkem čehož byly hodiny v podání Španěla.

Kromě Tomczyka neviděl cíl závodu Joey Hand, který krátce po první zastávce u mechaniků přišel o špatně upevněné levé přední kolo.

Spengler se díky vítězství posunul do čela průběžného pořadí, kde má 11 bodů náskok na Rockenfellera. Třetí je Farfus před čtvrtým Wittmannem a pátým Vietorisem.

p.
 Jezdec  Tým
 Čas/Odstup
1.
 B.Spengler  BMW Team Schnitzer
1:08:35.249 
2.
 M.Wittmann  BMW Team MTEK
+ 1.550 
3.
 T.Glock  BMW Team MTEK
+ 6.504 
4.
 M.Rockenfeller  Audi Sport Team Phoenix
+ 9.183 
5.
 M.Ekström  Audi Sport Team Abt Sportsline
+ 10.260 
6.
 A.Farfus  BMW Team RBM
+ 14.299 
7.
 C.Vietoris  Mercedes AMG
+ 14.884 
8.
 D.Werner  BMW Team Schnitzer
+ 15.548 
9.
 G.Paffett  EURONICS Mercedes AMG
+ 16.207 
10.
 P.Wehrlein  Mercedes AMG
+ 17.462 
11.
 A.Tambay  Audi Sport Team Abt
+ 21.550 
12.
 R.Wickens  STIHL Mercedes AMG
+ 26.499 
13.
 D.Juncadella  stern Mercedes AMG
+ 26.927 
14.
 M.Molina  Audi Sport Team Phoenix
+ 27.704 
15.
 E.Mortara  Audi Sport Team Rosberg
+ 29.113 
16.
 T.Scheider  Audi Sport Team Abt
+ 29.470 
17.
 F.Albuquerque  Audi Sport Team Rosberg
+ 31.834 
18.
 J.Green  Audi Sport Team Abt Sportsline
+ 32.854 
 19.
 A.Priaulx  BMW Team RMG
+ 1:10.907 
 20.
 R.Merhi  THOMAS SABO Mercedes AMG
+ 1:19.828 
 
 M.Tomczyk  BMW Team RMG
+ 18 kol 
 
 J.Hand  BMW Team RBM
+ 38 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Marco Wittmann (BMW Team MTEK) - 1:25.505

Průběžné pořadí po třech závodech:

p.
 Jezdec  Tým
 Body
1.
 B.Spengler  BMW Team Schnitzer
53 
2.
 M.Rockenfeller  Audi Sport Team Phoenix
41 
3.
 A.Farfus  BMW Team RBM
33 
4.
 M.Wittmann  BMW Team MTEK
32 
5.
 C.Vietoris  Mercedes AMG
25 
6.
 D.Werner  BMW Team Schnitzer
22 
7.
 G.Paffett  EURONICS Mercedes AMG
22 
8.
 M.Ekström  Audi Sport Team Abt Sportsline
16 
9.
 J.Hand  BMW Team RBM
16 
10.
 R.Wickens  STIHL Mercedes AMG
15 
11.
 T.Glock  BMW Team MTEK
15 
12.
 T.Scheider  Audi Sport Team Abt
10 
13.
 P.Wehrlein  Mercedes AMG
14.
 R.Merhi  THOMAS SABO Mercedes AMG

Bodovací systém DTM:
Závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

Komentáře ke článku