Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Lauda: Turbo zní odlišně, to ví přece každé dítě

Lauda: Turbo zní odlišně, to ví přece každé dítě

"Debata o hluku nových motorů je absurdní."

Nikimu Laudovi se zdá představa, že by F1 mohla z týdne na týden zvýšit hlasitost svých motorů, absurdní.

Ještě před Laudou se však otázkou hluku na trati zabýval i Pat Symonds: "Pro mě je nejvíc vzrušující části závodu start, při kterém své motory zároveň vytáčí 22 jezdců. Současný zvuk mi nevadí, ale start byl tentokrát o dost tišší."

Niki Lauda ale nevidí cestu zpět: "Debata o hluku nových motorů je absurdní, teď se to už přece nedá změnit. Turbomotory se odsouhlasily již před pěti lety a dohodli se na nich všichni a všichni je chtěli.

A turbo zní odlišně,  to ví přece každé dítě."

Lauda nemá chuť hledat kompromisy a na současnou F1 si dle něj fanoušci prostě zvyknou: "Musíme si na ně začít zvykat."

Troška mírnější a otevřenější přístup zvolil výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff: "Nejsem inženýr, ale určitě se na tuto oblast podíváme a zjistíme, co by se dalo udělat", řekl Wolff pro finský Turun Sanomat.

"Pokud bude rozhodnuto, že s tím třeba něco udělat, bude třeba hodně přemýšlet a postupovat opatrně. Myslím, že je možné něco změnit, ale otázkou je i zda by to bylo správné.

V8 sice zněly fantasticky, ale po závodě v Melbourne vás mohu ujistit, že F1 je i bez nich stále vrcholem motorsportu, vysoko nad GP2. Udělali jsme kroky správným směrem", obhajuje novou F1 zástupce Mercedesu.