Novinky

  • 07.12.2019 Good Polák Robert Kubica, vítěz jedné velké ceny, slaví 35. narozeniny

  • 06.12.2019 Neutral Renault opouští po dvaceti letech technický ředitel Nick Chester

  • 06.12.2019 Good Mistr světa F1 z roku 1982 Keke Rosberg slaví 71. narozeniny

Facebook Instagram

ART GP završil vítězstvím spanilou jízdu v Monze

ART GP završil vítězstvím spanilou jízdu v Monze

Enge skončil po dvojici defektů na 16. místě.

Slunné počasí anebo příjemné prostředí parku v Monze by lákalo spíše na odpolední piknik. Místo toho se na okruhu odehrál tři hodiny trvající závod Blancpain Endurance Series. Po absolvování 96 kol se z vítězství radovala posádka týmu ART, k jejímuž úspěchu položil výborný základ Parente ve včerejší kvalifikaci.

Z původně přihlášených čtyř desítek účastníků se na start nedělního závodu postavilo celkem 38 vozů. Páteční testy bronzových pilotů ukončily jízdy jaguaru týmu Emil Frey (č. 14, PAM) a včera také ferrari týmu Insight (č. 17, PAM).

Parente (č. 98, ART, PRO) využil nových pneumatik a první startovní pozice, čímž vybudoval důležitý a rozhodující náskok. K němu mu dopomohl rovněž ze čtvrtého místa úspěšně startující Meyrick, který se svým bentley (č. 7, M-Sport, PRO) za sebou dokázal dlouhou dobu držet celou řadu soupeřů. Obzvláště Petrobelli (č. 11, Kessel, Ferrari, PAM) byl dotěrný a dvakrát měl s britským vozem kontakt.

Po prvním střídání přišel čas pro Engeho (č. 88, Reiter, Lamborghini, PRO). Český jezdec, který přebral vůz po urozeném kolegovi z pozice ve třetí desítce, se po výměnách začal propracovávat z 12. pozice nahoru. Jeho famózní jízdu, kdy se musel přizpůsobit četným žlutým fázím, zastavil defekt pneumatiky asi deset minut před střídáním. Následoval propad z osmého místa na dvacáté. Po druhém defektu již mohl předat vůz Koxovi.

Ve zbývající části závodu si dostatečně dlouho dokázal Prémat (č. 98, ART, McLaren, PRO) držet patnáctivteřinový odstup od Guilverta (č. 26, Sainteloc, Audi, PRO).

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
PRO
 Demoustier/Prémat/Parente   ART GP
Mc
3:01:07.001
2.
PRO
 Sandström/Ortelli/Guilvert   Sainteloc
A
+ 5.749
3.
PRO
 Korjus/Estre/Soucek   ART GP
Mc
+ 6.880
4.
PRO
 Ramos/Basseng/Vanthoor   Belgian Audi
A
+ 7.646
5.
PRO
 Primat/Verdonck/Buhk   HTP
MB
+ 46.920
6.
PAM
 Comandini/Amos/Colombo   ROAL
B
1:07.228
7.
PRO
 D´Ambrosio/Leclerc/Tappy   M-Sport
BC
+ 1:08.068
8.
PRO
 Meyrick/Smith/Kane   M-Sport
BC
+ 1:16.613
9.
PAM
 Rizzoli/Gai/Castellacci   Vilorba
F
+ 1:43.137
10.
PAM
 Danyliw/Knap/Sonvico   AF Corse
F
+ 1:47.265
11.
PRO
 Wolf/Afanasiev/Dusseldorp   HTP
MB
+ 1:49.220
12.
PAM
 Smith/McCaig/Bryant   Ecurie Ecosse
B
+ 1 kolo
13.
PAM
 McMillen/Strauss/Buncombe   GT Academy
N
+ 1 kolo
14.
PRO
 Al Faisal/Haupt/Simonsen   Black Falcon
MB
+ 1 kolo
15.
PAM
 Trouillet/Maroc   Graff
P
+ 1 kolo
16.
PRO
 Von Thurn Taxis/Kox/Enge   Reiter
L
+ 1 kolo
17.
GTR
 Ehret/Mattschull/Schmickler   GT Corse
F
+ 1 kolo
18.
PAM
 Vannelet/Lemeret/Albert   Sport Garage
F
+ 1 kolo
19.
PAM
 Dermont/Perera   PRO GT
P
+ 1 kolo
20.
PAM
 Clément/Lariche/Armindo   TDS Racing
B
+ 1 kolo
21.
PAM
 Hassid/Catsburg   TDS Racing
B
+ 2 kola
22.
PRO
 Cheng/Zheng/A.Couto   Brother
A
+ 2 kola
23.
GTR
 Cabannes/Delhez/Brandela   Sport Garage
F
+ 2 kola
24.
GTR
 Barreiros/Mann/Guedes   AF Corse
F
+ 2 kola
25.
GTR
 Bachelier/Mallegol/Blank   AF Corse
F
+ 3 kola
26.
PAM
 M.Poole/J.Osborne/R.Abra   MP Motorsport
AM
+ 6 kol
27.
GTR
 Weerts/Kelders/Blanchemain   Belgian Audi
A
+ 7 kol
28.
GTR
 Loggie/Jones/Westwood   Parker
A
+ 13 kol
29.
PAM
 Kogay/Solikhov/Seefried   GT Corse
F
+ 29 kol
30.
PRO
 Caine/Al Harty/Jelley   Oman Racing
AM
+ 30 kol
31.
PAM
 Ojjeh/Grotz/Vervisch   Boutsen Ginion
Mc
+ 43 kol
32.
PAM
 Shulzitskiy/Faisca/Chiyo   GT Academy
N
+ 46 kol
33.
PRO
 Nash/Stippler/Mies   Belgian Audi
A
+ 49 kol
34.
GTR
 Gosselin/JLagniez/Sourd   Sainteloc
A
+ 56 kol
35.
PAM
 Broniszewski/Bonacini/*   Kessel
F
+ 68 kol
36.
PAM
 Demirdjian/Sarkissian/Quaife   Boutsen Ginion
Mc
+ 74 kol
37.
PAM
 Loboda/Lunkin/Loboda   Black Falcon
MB
+ 84 kol
38.
GTR
 Earle/Perfetti/Kremer   Kessel
F
+ 85 kol

* Petrobelli

Komentáře ke článku