Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

Závod na trojúhelníku pokřtěn svou největší Big One

Závod na trojúhelníku pokřtěn svou největší Big One

Pocono Raceway

Na nejvyšší závod série NASCAR Sprint Cup se dobře rozparádil Austin Dillon. Ten totiž vyhrál sobotní závod v rámci Camping World Truck Series. A rozhodně po právu, protože právě on strávil ve vedení nejvíce kol - 23 z celkových 64.



Velmi dobře si vedl i Kyle Larson, jehož jméno se i ve Sprint Cupu skloňuje čím dál častěji. Ten si totiž vyjel svůj první Pole Position CWTS a ve vedení odkroužil 21 kol, nakonec ale dojel až osmnáctý.

I přes Dillonovu výhru (již šestou v rámci CWTS) se mu nepodařilo vyhoupnout se výše v rámci šampionátu. První tři příčky patří Ryanu Blaneymu, Johnny Sauterovi (-7 bodů) a Joey Coulterovi.

Nationwide Serie se podívala do Newtonu na okruh Iowa Speedway. Dvě stě padesáti kolový závod byl protkán (pouze) pěti žlutými fázemi. Pole Position si vyjel Trevor Banye. Již třicáté vítězství v rámci NWS si nakonec do kapsy strčil Keselowski, který si to po 146-ti kolech strávených ve vedení tak nějak zasloužil.

Druhý dojel Michael McDowell a třetí Pole Sitter Trevor Bayne, mladíček, který se příští rok v rámci Sprint Cupu přesune do týmu Jacka Roushe, usedne do Fordu No. 6 a stane se kolegou Grega Biffla a Rickyho Stenhouse Jr.

Šampionát zatím vede Chse Elliott, druhý Regan Smith na něj ztrácí pouhé dva body a na třetí příčce se s deseti bodovou ztrátou usadil Elliott Sadler.

Sprint Cup se letos do Pocona podíval po druhé. Na jaře zde vyhrál Dale Earnhardt Jr. Při startu se vedle něj postavil Joey Logano. Tým Penske měl úspěšný Line-Up - Logano startoval druhý a Keselowski třetí. Ještě úspěšnější byl tým Stewart-Haas Racing. Tři vozy v první desítce - Kurt Busch čtvrtý Harvick startoval šestý a Patrick desátá.

Už v prvním kole došlo ke konfliktu mezi Keselowskim a Kurtem Buschem. Naštěstí se vše obešlo bez mávání žlutými vlajkami a Keselwski byl alespoň pomyslně všemi "poplácán po zádech" za to, jak ve smyku zachránil svůj vůz před jistým meetingem s lemující zdí.

Závodilo se dál na čele se usadil Logano, následován Larsonem a Kurtem Buschem. Keselowski se kvůli smyku propadl až na jedenácté místo. Ale žlutým vlajkám se prostě chtělo ven. Už v osmém kole došlo na první přerušení. Jimmie Johnson a jeho prasklá pneumatika (kontakt se zdí) natropili na trati nepořádek, který dle traťových komisařů ohrožoval závod.

Už tak záhy jsme se dočkali několik zastávek u mechaniků - pochopitelně Johsnon, ze třetího místa Kurt Busch nebo také Austin Dillon. Johnson byl přitom až moc hr a tak byl ještě penalizován za příliš časný Pit Stop.

Po restartu závodní tempo vydrželo jenom několik kol. Pozornost na sebe strhla Danica Patrick, z pod jejíhož vozu se kouřilo. I přes jasnou radiovou komunikaci, v níž stále dokola znělo, že má zničenou pneu, Danica nezpomalila ani nepřizpůsobila jízdu tomuto defektu a stalo se nevyhnutelné. Pneumatika zradila a Danica poslala svou desítku pěkně zostra do lemující zdi.

Free Pass pro Jimmieho Johnsona. Pit strategie se tedy rozjela naplno. Vedoucí jezdci zůstali na trati, někteří jezdci ke svým mechanikům zajeli, ti pro čtyři pneu a tamti zase jenom pro dvě.

Při restartu si leader Joey Logano vybral vnější stopu a vyplatilo se mu to. Udržel si své vedeni, druhý kroužil Harvick a třetí Gordon.

Kyle Busch byl další, komu se z pod vozu začal linout modravý dým. Osmnáctka zpomalila a zajela na Pit Road. Tam mechanici jenom nadzvedli kapotu a ihned jim bylo jasné, že vůz musí být chtě nechtě odtlačen do garáže.

Dvacáté deváté kolo přineslo již třetí žlutou fázi. Landon Cassill se seznámil s lemující zdí v druhé zatáčce. Free Pass pro Danicu Patrick. Vůz Cassilla musel být odtažen a teprve potom se mohla otevřít Pit ulička pro zastávky u mechaniků. Většina vedoucích jezdců zajela pro nové gumy, na trati zůstal Kurt Busch. Pro dvě pneu zajel Vickers a Stewart, pro plný počet nových kol si zajel Logano, Larson, Gordon a také například Denny Hamlin. Jenom palivo potom zvolil například Stenhouse Jr. a nezajet vůbec na Pit se rozhodl tým Truexe Jr.

Denny Hamlin má v tomto závodě nového Crew Chiefa. Po závodě v Indianapolis byl vůz Dennyho Hamlina postoupen pozávodní kontrole. Co bylo špatně? Na voze prý bylo upraveno zařízení (rear firewall block-off plates), které zabraňuje tomu, aby se kouř a kapaliny dostaly do kabiny řidiče, ale mohou také zlepšit aerodynamiku vozu - jenže tyto úpravy jsou proti pravidlům NASCAR. Tým Dennyho Hamlina tak přišel o 75 bodů a Darian Grubb má stopku na šest závodů. Do sluchátek tak v tomto závodě Hamlinovi hovoří Mike Wheeler.

Odjeto bylo čtyřicet kol, zbývalo 120 a do éteru se dostala zpráva, že Kyle Busch se na trať nevrátí - zradil ho motor. Na čele závodu se usadil druhý z bratří Buschů, následován Gordonem, Truexem Jr., Kensethem a Loganem.

Vzhledem k naprosté rozdílnosti v Pit strategii jsme se ještě před odjetím padesáti kol dočkali několika zastávek u mechaniků pod zelenou vlajkou. Z prvního místa opustil závod Kurt Busch, následoval jej Truex Jr. nebo také Kenseth. Do čela se díky tomu dostal Gordon a během chvíle si na druhého Logana vyjel náskok 2,2 vteřiny.

Čtvrté přerušení způsobil Joe Nemechek - jako tradičně v tomto závodě - poslal svůj nebohý vůz do lemující zdi. V tomto případě vše způsobeno kontaktem s Kasey Kahnem. Joe Nemechek si to pro jistotu namířil rovnou do garáže.

Po restartu se mohlo pořádně závodit, před námi se nacházela nejdelší zelená fáze. V čele se usadil Godno, následován Loganem, Vickersem nebo také Earnhardtem Jr. Johnson se hledal na devatenáctém místě a Keselowski kroužil až dvacátý druhý. Neúspěšně se vrátit na výslunní se snažila i Danica Patrick - třicáté první místo.

Kolem šedesátého pátého kola došlo na další zastávky za plného závodního tempa a nepřestalo se ani v sedmdesátém prvním kole.

Kurt Busch si zatím spokojeně zvyšoval svůj náskok na druhého Kensetha. Náskok činil až neuvěřitelných 7,4 vteřiny.

V devadesátém kole se na čelo závodu podíval Gordon, druhý kroužil Earnhardt Jr. a třetí Logano. V Lead Lap se drželo 29 jezdců.

Zastávky u mechaniků pod zelenými vlajkami stále pokračovaly a pořadí se míchalo. Před stovkou odjetých kol na Pit zajel Gordon nebo také Vickers. Na čelo závodu se tak opět propracoval Kurt Busch. Po několika kolech byl právě Kurt Busch jedním z posledních mužů, kteří neabsolvovali "poslední" zastávky u mechaniků. Stal se tedy předmětem diskuzí. Jak dlouho ještě může na trati ještě vydržet? Trať Busch opustil ve sto třetím kole.

O páté přerušení se postaral Jimmie Johnson. Ve sto jedenáctém kole se z krásného pátého místa podíval v druhé zatáčce na detail lemující zdi a odebral se rovnou do garáže.

Po restartu ve sto sedmnáctém kole došlo k Big One v první zatáčce. Vše podle spekulací vzešlo od Dennyho Hamlina, který se ocitl v nebezpečném trojřadu a poté Briana Vickerse, který se mu prostě snažil vyhnout. Sám Denny Hamlin nehodu okomentoval tak, že vůbec netuší, proč ztratil kontrolu nad svým vozem, resp. proč se dostal do smyku a myslel si, že byl někdo nad ním a možná došlo ke kontaktu, ale to se ukázalo jako nepravděpodobné.



Nehod na Poconu se stalo nesčetně a z některých až mrazí, ale co se týče do počtu zúčastněných vozů je toho opravdový rekord. Podobná nehoda se stala před čtyřmi lety.



Zpět do současnosti, do nehody se nakonec zapletlo třináct vozů a tak musely být trať důkladně uklízena a několik vozů muselo být odtlačeno. Spousta týmů se vrhla na své vozy v garážových stání ve snaze udělat vše proto, aby se vozy ještě mohly vrátit na trať a dokončit závod.

Gordon se rozhodl zůstat na trati. Na Pit zajeli Bowyer, Kahne, Biffle, Harvick a Hamlin - dva poslední pánové si přitom přijeli pouze pro palivo.

Po restartu se na čele ukázala ta stejná jména - Gordon a Kurt Busch.

Pouhých třicet kol před cílem došlo na další zastávky za plného závodního tempa.Kurt Busch musel zajet pro novu sadu pneumatik, stejně jako o pár kol později Gordon. Na čelo závodu se tak podíval Harvick.

Dvacet pět kol před cílem se vedení ujal - do té doby téměř neviditelný Greg Biffle v nezvykle černo-bíle zbarveném voze. Biffle umí, když je ve vedení a tak si za jediné kolo vyjel na druhého Harvicka náskok 0,6 vteřiny. Možná také díky tomu, že druhý Harvick i třetí Hamlin museli šetřit palivo.

Dvacet jedna kol před cílem se po sedmé mávalo žlutými vlajkami. AJ Allmendinger poslal svůj vůz do lemující zdi v první zatáčce.

Konec závodního dne oznámil Johsnon, Kenseth i Vickers.

Spekulovalo se o tom, kdo zajede a nezajede ke svým mechaniků. Tým současného Leadera Grega Biffla měl palivo maximálně do 164 kola. To by mělo stačit a Biffle potřebuje vítězství, pokud chce bojovat v letošním Chase For the Cup. Nakonec nikdo z vedoucích jezdců nechtěl riskovat a ztratit svou současnou pozici. Žádné Pit Stopy v těchto řadách.

Restartovalo se sedmnáct kol před cílem. Biffle udržel své vedení. Jenomže se na něj začal dotahovat Earnhardt Jr., který si pohrával s myšlenkou vyhrát letos oba dva závody na Poconu.

Čtrnáct kol před cílem Earnhardt Jr. předjel Biffla a začal pádit kupředu. Během chvíle měl náskok 2,08 vteřiny na druhého Biffla, který se začal propadat. Začal šetřit palivo?

Deset kol před cílem si vedení držel Earnhardt Jr., následován Harvickem a Bifllem.

Šest kol před cílem došlo na již poslední přerušení. Kurt Busch a lemující zeď ve druhé zatáčce - to ke scénáři. Na Pit Road se podíval Kahne nebo Hamlin, který vzal čtyři nové pneu. Ostatní vedoucí jezdci zůstali na trati.

Tři kola před cílem se restartovalo, z první řady na vítězství útočil Earnhardt Jr. a Harvick.A i přesto, jak moc se Harvick snažil na Earnhardta dotáhnout a tlačit, Earnhardt se snažil neztratit své vedení co to jenom šlo a vyšlo mu to.



Osmdesát osmička si dojela pro bílou i šachovnicovou vlajku. Dvacáté druhé vítězství v rámci Sprint Cupu a třetí výhra letošní. Dale se tak s trojlístkem výher zařadil k Johnsonovi a Keselowskemu. V šampionátu mu patří druhá příčka se ztrátou (na vedoucího Gordona) sedmnácti bodů.

VÝSLEDKY ZÁVODU.
POŘADÍ V ŠAMPIONÁTU.
Sledujte aktuální dění na NASCAR CZ.