Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

V Texasu i s fanoušky, nebo vůbec

V Texasu i s fanoušky, nebo vůbec

Promotér odmítá závod před prázdnými tribunami

Jeden z nejvýraznějších ředitelů severoamerických okruhů, šéf Texas Motor Speedway Eddie Gossage, razantně odmítl myšlenku, že by se červnový závod IndyCar mohl jet před prázdnými tribunami. Závod je zatím veden jako úvodní podnik letošní sezony, jet se v Texasu má 6. června.

Texas je čtvrtým závodem, kde má sezona začínat. Původní úvodní závod v St. Petersburgu byl zrušen na poslední chvíli, kdy už jezdci a týmy byli na Floridě. Nakonec promotér a IndyCar oznámili přesun na blíže neurčený termín v říjnu. IndyCar vedle St. Petersburgu zrušila i tři další dubnové závody a sezona měla začít Velkou cenou Indianapolisu. Později přesunula i tu a novým úvodním závodem měl být podnik v Detroitu. Tam ale karanténní opatření znemožňovala postavit včas městský okruh, sezona tak má začít na oválu v Texasu.

„Zatím předpokládáme, že se červnový závod IndyCar pojede tak, jak je naplánovaný. Naši pozici nezměníme, dokud nám to nenařídí federální, státní či okresní úřady nebo město. Nebo pokud pozice IndyCar nebude taková, že nám neumožní tento závod uspořádat,“ uvedl pro web Motorsport.com Gossage.

Podle něj neexistuje možnost, že by se jelo před prázdnými tribunami a diváci by mohli závod sledovat jen v televizi. „O závod bez fanoušků na tribunách nemáme zájem. Důvod, proč to zvažují promotéři závodů NASCAR, je ten, že tam dostávají 65 procent z televizních práv. U IndyCar promotér z televizních práv nedostává nic. To je také důvod, proč ani v nejlepších letech nebyla IndyCar tak atraktivní pro promotéry a proč se jí stále mění závody v kalendáři,“ řekl Gossage.

Protože není zřejmé, jestli už na začátku června bude v USA možné pořádat sportovní událost, na kterou přijde přes 10 tisíc diváků, jako atraktivní a svým způsobem logická se jeví možnost přesunout ji na konec října a spojit ji se závody NASCAR na této trati. Gossage je všemi deseti pro.

„Už přes dvacet let mluvím s těmi šéfy, kteří se v IndyCar točí jak panáčci na orloji, o společném závodu NASCAR a IndyCar. Byl to velký pokrok, když se nám je podařilo před 24 roky přesvědčit, aby dali dohromady závod IndyCar a série NASCAR Trucks. To byl první velký krok. Bylo by to vítězství pro všechny, všichni by z toho profitovali. Podporují to lidé v obou organizacích, ale dokud jim to nenadiktuje televize nebo alespoň globální pandemie, tak nemohu tyto dvě strany dotlačit k tomu, aby to probraly,“ povzdechl si Gossage.

Před rokem se z vítězství v Texasu radoval Josef Newgarden. Foto: IndyCar

Gossage věří, že kdyby dostal do jedné místnosti šéfa IndyCar Marka Milese, prezidenta NASCAR Stevea Phelpse a prezidenta televize NBC Sama Flooda, tak to během chvíle zařídí. V Texasu by měl rád během jednoho víkendu všechny tři série NASCAR a IndyCar.

NASCAR a IndyCar se ale dohodly na spolupráci i bez Gossagea a tak se poprvé představí společně 4. a 5. července v Indianapolisu (dovolí-li to pandemie). Hlavní série NASCAR Cup bude v neděli závodit na oválu, den před tím ale NASCAR Xfinity a IndyCar vyjedou na silniční okruh uvnitř Indianapolis Motor Speedway.

Pokud by Gossage dosáhl svého NASCAR/IndyCar supervíkendu v říjnu, budou mít fanoušci formulových závodů v Texasu těžkou hlavu, kam dřív vyrazit. O stejném víkendu se totiž jede také závod F1 na Circuit of the Americas.

Zdroj: FORMULE.cz