Novinky

  • 05.07.2020 Bad Alfa Romeo zaplatí 5000 eur za uvolněné kolo na Räikkönenově voze

  • 05.07.2020 Neutral Valtteri Bottas vyhrál úvodní VC Rakouska před Charlesem Leclerkem a Landem Norrisem

  • 05.07.2020 Neutral Lewis Hamilton byl nakonec na startu VC Rakouska odsunut o tři místa zpět

Facebook Instagram

Premiéře v Texasu dominoval Scott Dixon

Premiéře v Texasu dominoval Scott Dixon

Genesys 300 – závod

Novozélanďan Dixon ovládl úvodní závod letošní sezony IndyCar, když soupeřům na Texas Motor Speedway nedal šanci. Dixon zvítězil v prvním klání s novým závodním inženýrem Michaelem Cannonem, Celkově si připsal v Texasu čtvrtý triumf v kariéře. V čele historických tabulek dohnal Hélia Castronevese a pro jeho soupeře by mělo být důrazným varováním, že vždy, když Dixon v Texasu vyhrál, tak ve stejné sezoně slavil titul.

Závod začal přímo katastrofálně pro Hunter-Reaye a Rossiho. V jejich vozech selhala elektronická řídící jednotka a kvůli nepovoleným pracím na autě v době, kdy to bylo již zakázané, začali závod s penalizací a ztrátou dvou kol. Se řídící jednotkou měl problémy i Rahal, který musel v zahřívacích kolech do boxů. Ten byl jediným pilotem týmu Rahal Letterman Lanigan Racing, protože vůz pro Satóa se po nehodě v kvalifikaci nepodařilo připravit.

Takuma Sató závod sledoval jen z boxové zídky. Foto: IndyCar

Po startu udržel vedení vítěz kvalifikace Newgarden. Za Dixonem se na třetí příčce držel Pagenaud. První pětku uzavírali Veach a Rosenqvist. První trojice začala zbytku pole ujíždět, Newgarden se ale zhruba po 20 kolech přesvědčil, že předjíždět v Texasu piloty o celé kolo není nic jednoduchého, když se zasekl za Harveyem.

Dixon využil toho, že Newgardenovi odcházely rychleji pneumatiky a ve 32. kole se před něj dostal. Úřadující šampion brzy zamířil k mechanikům. Záhy jej následovalo celé pole, protože IndyCar stanovila omezení 35 kol na jednu sadu pneumatik.

Po pit stopech se ale dlouho nezávodilo. Podruhé během soboty se VeeKay dostal do kontaktu se zdí a navíc i s vozem dalšího nováčka –  Paloua. Dixon hned po restartu Newgardenovi odskočil a začal si budovat náskok. Newgarden měl spíš plné ruce práce, aby za zády udržel Pagenauda a Rosenqvista a brzy si znovu stěžoval mechanikům na pneumatiky.

Vítanou příležitostí se jich zbavit byla žlutá fáze kvůli nečistotám na dráze. Navíc se týmu Penske podařilo v boxech dostat Newgardena na první místo. Dixon se propadl až na třetí, protože jej předjel také Rosenqvist. Katastrofické byly pit stopy pro Powera, který dostal pokyn k odjezdu ve chvíli, kdy ještě mechanik utahoval pravé zadní kolo.

Dixon se okamžitě dostal před stájového kolegu a potřeboval jen čtyři kola, aby se opětovně ujal vedení. Svým soupeřům začal ujíždět. Ve 118. kole se na druhou příčku posunul Rosenqvist. Při dalších pit stopech pak Newgarden spadl až na čtvrté místo, když jej u mechaniků porazil i stájový kolega Pagenaud.

Chyba v boxech ukončila Ferrucciho závod. Foto: IndyCar

Nejvážnějším soupeřem byl Dixonovi v závěru závodu stájový kolega Rosenqvist. Dixon měl také problémy předjíždět jezdce o kolo, díky čemuž se na něj Rosenqvist dotáhl. Společně ujeli zbytku pole o více než deset vteřin, ale Švéd necelých deset kol před koncem najel na nečistoty a narazil do zdi.

Nehodu se ještě v závěru závodu podařilo odklidit a piloti dostali tři kola, aby se poprali o lepší výsledek. Nepodařilo se ovšem uklidit z předních míst piloty jedoucí o kolo zpět, Dixon tak měl za sebou „polštář“ v podobě několika pomalejších pilotů, kteří jej oddělovali od dvojice jezdců týmu Penske. Vítězství si tak Novozélanďan už pohlídal.

V posledním kole ještě skončila slibná jízda Charlieho Kimballa, který v jednu chvíli bojoval i v první pětce. Teď pilot týmu domácí legendy AJ Foyta skončil ve zdi. Náplastí pro Foyta může být to, že Kanaan při své derniéře v Texasu dojel v první desítce. Za zmínku stojí také výkon Hunter-Reaye, který i přes to, že měl v úvodu po penalizaci ztrátu dvou kol, nakonec skončil na osmém místě a ve stejném kole jako vítěz závodu.

Sezona pokračuje až 4. července na okruhu uvnitř Indianapolis Motor Speedway.

p. jezdec tým motor odstup kol
1. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda   200
2. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet + 4,4109 200
3. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet + 5,8064 200
4. Zach Veach Andretti Autosport Honda + 6,5778 200
5. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet + 6,9481 200
6. Conor Daly Carlin Chevrolet + 7,5762 200
7. Colton Herta Andretti Harding Steinbrenner Honda + 8,0553 200
8. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda + 8,3105 200
9. Oliver Askew Arrow McLaren SP Chevrolet + 8,6943 200
10. Tony Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet + 8,6930 200
11. Charlie Kimball A.J.Foyt Enterprises Chevrolet - 1 kolo 199
12. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet - 1 kolo 199
13. Will Power Team Penske Chevrolet - 1 kolo 199
14. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda - 1 kolo 199
15. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda - 1 kolo 199
16. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda - 1 kolo 199
17. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda - 2 kola 198
18. James Hinchcliffe Andretti Autosport Honda - 2 kola 198
19. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda - 4 kola 196
20. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda havárie 190
21. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Dallara porucha 156
22. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet havárie 36
23. Álex Palou Dale Coyne Racing Chevrolet havárie 36
24. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda nestartoval 0

Zdroj: FORMULE.cz

Komentáře ke článku