Novinky

  • 27.02.2020 Good Sebastian Vettel (Ferrari) drží po dopoledni nejlepší čas v 5. den testů F1

  • 26.02.2020 Good Robert Kubica (Alfa Romeo) zůstal nejrychlejším jezdcem 4. dne testů F1

  • 26.02.2020 Good V poločase 4. dne testů F1 v Barceloně patří nejlepší čas Robertu Kubicovi (Alfa Romeo)

Facebook Instagram

Martinsville - The Big One, žluté a červené vlajky

Martinsville - The Big One, žluté a červené vlajky

Martinsville Speedway

Pole Position na najkratším oválu v závodním kalendáři ukořistil Jamie McMurray. Pro Jamieho je to letos již druhý Pole, druhý v Martinsville a jedenáctý v kariéře.

Během kvalifikace se nedařilo Harvickovi. Ten byl během kvalifikace nejpomalejším mužem. A co víc - dokonce dvakrát opřel svůj vůz o lemující zeď.

Při pátečním tréninku dominoval Jeff Gordon Gordon nebo Joey Logano. V prvním kole kvalifikace potom vypadala první pětka takto: Kenseth, McMurray, Hamlin, Johnson a Keselowski.

Pěti set kolové kroužení bylo odstartováno a již ve třetím kole přerušeno. Do smyku se dostal Alex Bowman. Dost dobrý začátek pro trhnutí rekordu v nejvíce přerušení. Rekord z roku 2005 čítá hned devatenáct žlutých fází. Můžeme Vás ale uklidnit, tento rekord nebyl překonán.

Další přerušení přišlo v šestnáctém kole, do smyku se dostal Travis Kvapil. Na čele se i přes dvě rychlá přerušení držel Pole Sitter s Chevroletem - Jamie McMurray. Na záda mu ale začal dýchat Jeff Gordon. V první pětce dále kroužil Johnson, Stewart a Hamlin.

Závod přešel do poklidnější fáze a ujetá kola rychle nabývala na svém počtu. Před první padesátkou byl hvězdou na trati Kevin Harvick, který se z bídného startu prokousával vpřed a předjel již sedmnáct jiných jezdců. Jako by chtěl všem ukázat a dokázat, že špatná kvalifikace pro něj nic neznamená.

McMurray suverénně odvedl 68 kol, když došlo na třetí přerušení. Travis Kvapil zpomalil v první a druhé zatáčce a traťoví komisaři vyčmuchali zřejmě nějaké nebezpečí. Všichni vedoucí jezdci opět využili zastávky u mechaniků a měnili čtyři kola. Tým Dennyho Hamlina nezvládl svou zastávku nejlépe a tak Hamlin ztratil čtyři příčky.

Po restartu se vedení opět ujal McMurray, ale už po pár kolech jej předjel Jeff Gordon a i on začal sbírat kola ve vedení. Gordon strávil ve vedení kolem šedesáti kol, když přišlo čtvrté mávání žlutými vlajkami. Do smyku se dostal Brian Vickers díky Kasey Kahnovi. 

Side by side restartovali z první řady McMurray a Gordon.Gordon byl ale rychlejší a tak navázal na šňůru kol ve vedení osmdesátým pátým kolem. Hodně vzadu se potloukal Brad Keselowski, ten kroužil až na 24. pozici a marně hledal cestu na čelo závodu. Pro změnu otloukánek byl Jimmie Johsnon, který si poupravil čumák svého vozu o Casey Mearse.

Gordon kroužil první, druhý Earnhardt jr., třetí McMurray, Logano a pátý Kenseth. Hamlin kroužil sedmý, Harvick dokonce osmý, Newman desátý, Edwards čtrnáctý a Keselowski dvacátý čtvrtý jako poslední jezdec v Lead Lap.

Gordon oslavil stovku kol strávených ve vedení a následovalo páté přerušení, tentokráte za vše mohl Reed Sorenson. Přílišná horlivost nesvědčila Gordonovi a Newmanovi - pánové byli penalizováni za příliš velkou rychlost na Pit Lane a byli dosunuti až na chvost Lead Lap jezdců.

Po restartu se na čele závodu ukázal Dale Earnhardt Jr. Ještě ani nebyl závod ve své polovině závodu, když přišlo šesté přerušení. Do konfliktu se dostal David Ragan a Alex Bowman. Dalo by se říci, že pánové v tom byli trochu nevinně, protože šlo o vlnu, která se roznesla jezdeckým polem, počátek byl přitom u Jimmieho Johnsona a Kyla Larsona.

Dvousté dvacáté první kolo přineslo sedmé přerušení, handrkovat se začal Vickers s Kahnem a byl z toho konflikt, do kterého se přimíchal i Keselowski. Kahne zajel rovnou do garáže, v garáži se už nacházel i Johnson, jehož čtyřicet osmička měla problémy s únikem oleje.

Po restartu se do čela dostal Logano, ale ani jedno jediné kolo se nestihlo odkroužit a závod musel být opět přerušen. V první zatáčce došlo k nehodě mezi Harvickem a Kensethem, vše doplnil Tony Stewart. Harvick zajel rovnou do garáže.

 

Po polovině závodu se na čele držel Logano a Hamlin. Až devátý kroužil Gordon, jedenáctý Newman, patnáctý Keselowski, dvacátý třetí Edwards, Kenseth byl dvacátý pátý a Harvick měl v kolonce signál OFF.

Po dalším přerušení (nepořádek na trati, pravděpodobně kousek Forda Fusiona) a dalším restartu se na trať vrátil odstrojený Harvick se ztrátou více jak čtyřiceti kol.

Vickers a Kahne si nedali pokoje a vyvolali další přerušení, Kahne Vickerse normálně otočil.



Na čelo se ne příliš slušně dokázal probojovat Hamlin. Jedenácté přerušení vyvolal smyk Danici Patrick, kterou ale otočil Martin Truex Jr. Na čele se prostřídalo několik jezdců - Earnhardt Jr., Kurt Busch, Denny Hamlin i Jeff Gordon.

Do konce závodu zbývala poslední stovka kol. Na čele závodu už více jak padesát kol kroužil Denny Hamlin, ostatní In-Chase jezdci kroužili následovně: Gordon 2., Logano 7., Newman 9., Keselowski 10., Kenseth 15., Edwards 25. a Harvick 38.

O něco zajímavější byla třináctá žlutá fáze. Během ní totiž doslova vyhořel motor Kurta Busche. Ten v klidu kroužil za zaváděcím vozem, když z pod jeho vozu začaly šlehat plameny a následovala oblaka kouře. Busch zajel na Pit Road, kde ho mechanici rychle uhasili. Kurt Busch měl ale po závodění. Na trať přitom vyteklo spoustu oleje, takže trať musela být důkladně uklizena.

Po restartu se odkroužila dvě kola a tentokráte přišlo něco trochu většího, co přerušilo závod. Nejméně sedm vozů se zapletlo do hromadné nehody. Keselowski totiž zpomalil a vyjel do horní stopy, kde si asi myslel, že se mu ostatní vyhnou, ale Martinsville je příliš úzká trať. Keselowski měl pravděpodobně něco s nápravou, proto zpomalil, jenomže řetězová reakce na sebe nenechala dlouho čekat.



Na trati bylo až příliš nepořádku, aby mohly vozy kroužit za zaváděcím vozem a tak byla poprvé vyvěšena červená vlajka a vozy se úplně zastavily. Keselowski zamířil do garáží, závada na jeho voze byla závažnější, než aby šla opravit na Pit Lane. Po dvanácti minutách se vše vrátilo k žlutým a následně i zeleným barvám.

Po restartu se Leaderem stal Bowyer, padesát kol před cílem se do potíží dostal další In-Chase jezdec a sice Denny Hamlin, který si stěžoval na špatnou manipulaci s vozem. Čtyřicet osm kol před cílem se do vedení dostává Earnhardt Jr. Třicet čtyři kol před cílem se na trať vrací i Keselowski.


Earnhardt Jr. si zatím na druhého Gordona vyjel náskok 1,6 vteřiny. Dvacet kol před cílem už Earnhardt Jr. vedl šedesát tři kol. Pouhých dvanáct kol před cílem došlo na poslední patnácté přerušení.

Marcos Ambrose a Kyle Larson byly hlavními hrdiny. Deset kol před cílem tak po druhé nad tratí zavlály červené vlajky. V tu chvíli na tom byli (co se týče pořadí) jezdci In-Chase následovně: 24, 22, 11, 31, 20, 99, 4 a 2.

Po devíti minutách se auta dala do pohybu a vyvstala otázka strategie na Pit Road. A volby byly rozmanité, někteří zůstali na trati, jiní brali pouze dvě pneu a někteří všechny čtyři.

Restartovalo se pouhých pět kol do cíle. Z první řady Stewart a Ricky Stenhouse Jr., tři kola před cílem se na pozici Leadera leskla 88.





Dale Earnhardt Jr. vyhrál v Martinsville vůbec poprvé ve své kariéře.

POŘADÍ V ŠAMPIONÁTU

Nejlépe si tedy v šampionátu stojí Jeff Gordon který okupuje první příčku. Tři body na něj ztrácí Ryan Newman a čtyři body Joey Logano. Pomyslná vypadávající čtyřka se nyní skládá z pánů Hamlin, Edwards, Keselowski a Harvick.

VÝSLEDKY ZÁVODU

Navštivte jediný fungující český web o NASCAR! Těšíme se na Vás na www.nascar-live.eu, téměř denně novinky, zajímavosti a informace ze závodního světa NASCAR.

"Lajkněte" také náš Facebook NASCAR-LIVE. EU a mějte informace každý den na dosah ruky!

 

 

 

Komentáře ke článku