Novinky

  • 27.02.2020 Good Sebastian Vettel (Ferrari) drží po dopoledni nejlepší čas v 5. den testů F1

  • 26.02.2020 Good Robert Kubica (Alfa Romeo) zůstal nejrychlejším jezdcem 4. dne testů F1

  • 26.02.2020 Good V poločase 4. dne testů F1 v Barceloně patří nejlepší čas Robertu Kubicovi (Alfa Romeo)

Facebook Instagram

Druhý jezdec má pojištěnou účast v dalším kole CFTC

Druhý jezdec má pojištěnou účast v dalším kole CFTC

Charlotte Motor Speedway

Charlotte Motor Speedway tento víkend přivítala (mimo jiné) závodní sérii NASCAR Sprint Cup. Závod jedinečný z hlediska času kroužení, Bank of America 500 je totiž jediným závodem v CFTC, který se jede "pod světly" čili v nočních hodinách.

Během kvalifikace se nejrychlejším mužem ukázal být Kyle Busch. Právě Kyle Busch má přitom na této trati velmi dobré statistiky. Vůbec nejúspěšnějším jezdcem je zde momentálně Jimmie Johnson, kterému by se fakt, že to na této tratí umí, mohl být jistou výhodou. Výhodou, kterou nutně potřebuje, aby se probojoval do dalšího kola CFTC.

Start závodu musel být odložen, protože počasí nad Charlotte nebylo vůbec příznivé. Se zpožděním bylo ale nakonec 334-kolové kroužení odstartováno. Na čele závodu se uchytil Kyle Busch, následován Gordonem nebo Stewartem.

Brad Keselowski kroužil devatenáctý a Jimmie Johnson dokonce jednadvacátý, ale závod byl teprve na svém počátku, oba pánové tedy měli dostatek času napravit své neúspěchy z Kansasu. Podobně je na tom i Earnhardt Jr., ten ale startoval uvnitř první desítky.

Ke slovu musela přijít i Competition Yellow, pár kol ve vedení si odkroužil Gordon. Většina jezdeckého pole této první zastávky u mechaniků využila. Earnhardt Jr. a Patrick zvolili výměnu pouze dvou kol a značně si přilepšili. Patrick dokonce o jedenáct pozic. Při restartu Earnhardt Jr. zaváhal a do vedení se tak vrátil Kyle Busch.

Po padesáti odkroužených kolech byl na čele opět Gordon, největším skokanem byl v tu chvíli Kyle Larson, který se z 22. startovní pozice probojoval až na osmé místo.

V sedmdesátém kole odstartoval Logano zastávky u mechaniků za plného závodního tempa. O několik kol později jej následovala Patrick, a po ní i Gordon nebo Harvick. Ve vedení se tak vystřídal Kurt Busch s Earnhardtem Jr. a také s pomněnkově modrým vozem Brada Keselowskeho.

Druhé přerušení zapříčinil Clint Bowyer, který zpomalil a traťoví komisaři vytušili problém.Earnhardt Jr. a McMurray zvolili opět výměnu pouze dvou pneumatik, ostatní měnili všechna kola. Restart proběhl ve sto prvním kole, na čele závodu Harvick. Ve sto osmém kole došlo ke kontaktu mezi Caseym Mearsem a Ricky Stenhousem Jr. Mears musel po kontaktu zajet na Pit, protože mu vypověděla službu pneumatika.

Ve sto dvacátém kole kroužilo v Lead Lap pouze 23 vozů. O několik kol později byla díky kouřícímu Menardovi vyvěšena další žlutá vlajka. Earnhardt Jr. měl v ten okamžik vážný problém s řadící pákou. Mechanici se vše snažili rychle opravit, Dale v závodě pokračoval, ale páka se během tohoto Pit stopu opravit nestihla. Jestli je to nějaké prokletí u Ricka Hendrika? Nevíme, nicméně vzpomeňme, že totožné problémy měl Johnson pár týdnů zpět.

Závod došel do své poloviny na čele stále kroužil Harvick následován Kurtem Buschem, McMurrayem a Gordonem. Do Top 10 se už dokázal probojovat Johnson a útočil dál.

Poklidná povaha závodu donutila závodníky k druhému kolu Green Pit stopům. V Lead Lap se po dvou stech odkroužených kol drželo pouhých 17 jezdců. V jednokolové ztrátě se zmítal už i Earnhardt Jr.

Další přerušení vyvolal smyk Joshe Wise, kterému vypověděl službu motor. Hrstka jezdců zajela k mechanikům a tým 88 se mohl konečně pustit do zlobivé řadící páky.

V 237 kole se po krásném Slidu s vnitřní lemující zdí seznámil Vickers. Všichni Leaders zajeli k mechanikům s naprosto stejnou strategií - vyměnit pouze dvě kola. Na trati zůstal Austin Dillon.

Další přerušení přivolala Patrick, které se dostalo řádného šťouchnutí od Joeye Logana. Ke všemu se přichomítl Ryan Newman.

Restartovalo se v 252 kole. Na čelo závodu se vrátil Pole Sitter Kyle Busch, druhý kroužil Kyle Larson. Jimmie Johnson se stále držel v TOP10. Kyle Busch ve vedení odkroužil již více jak 40 kol, ale Gordon a Harvick nakroužili podstatně více.


Ve 265 kole se do čela dostal Kyle Larson, ale po pár kolech opět zavlály nad okruhem žluté vlajky. Zazněl i vtípek, že příčina žluté fáze je "non Chase driver in Lead".

Na následující restart se pánové seřadili takto #2, #11, #48, #20, #18, #4 a #42. Přitom každý z těchto jezdců měl svůj důvod, proč se při tomto restartu (63 kol před cílem) pokud možno dostat hodně do čela. Keselowski potřebuje nahnat body, protože se mu minulý závod nevydařil a jeho účast v Chase je ohrožena, stejný případ u Johnsona. Pánové, resp. šampioni jako oni prostě nemohou v CFTC přece chybět. Hamlin - potřebuje výhru, stejně jako Kenseth, Kyle Busch - nebylo by hezké vyhrát z Pole? Larson má skvěle rozjetý závod, drží se v čele, poslední závody se mu hodně daří, ale výhra se ne a ne uskutečnit. Všichni chtějí vyhrát.


Po restartu se do čela dostal Denny Hamlin, poprvé během závodu. Johnson kroužil třetí, kdyby i třetí dojel, do postupové osmičky by mu to nestačilo, ale - ještě je tu Talladega, jenomže to je naprostá loterie. Druhý kroužil Keselowski, kterému doslova na krk dýchal zmíněný Johnson a snažil se ho předjet, ale Brad si svého druhého místa velmi cenil.

Padesát kol před cílem se první trojice #11, #42 a #4 trochu odtrhla od zbytku jezdeckého pole. Johnson se propadl až na páté místo. Třicet sedm kol před cílem Keselowski odstartoval další sérii Green Pit stopů. Otázkou bylo - jsou to poslední zastávky u mechaniků? Keselowski vzal čtyři nové pneu a jeho tým byl opravdu hodně rychlý. Tento kolotoč zastávek trval dlouhých dvacet kol. Výměnu měli tedy za sebou jezdci sedmnáct kol před cílem! Ve vedení Harvick, druhý Gordon, třetí Hamlin následován Johnsonem.

Patnáct kol před cílem měl Harvick náskok na druhého Gordona 4,2 vteřiny a možná už se pomalu viděl na Victory Lane.

Do cíle zbývalo osm kol a ke slovu přišla osmá žlutá fáze. Harvick se asi příliš neradoval a rozhodně by Vickersovi v ten moment nepoděkoval. Pit Road byla otevřena otázka byla zda zastavit, nebo ne. Nakonec na Pit z Leaders zajeli pouze tři vozy. #22, #42 a docela nečekaně i #48.

Restartovalo se dvě kola před cílem. V první řadě Gordon a Harvick, za nimi Hamlin a McMurray. Finální sprint do cíle. Harvick byl rychlejší než Gordon a v posledním kole dokonce dokázal navyšovat svůj náskok až na finálních 0,57 vteřiny.



POŘADÍ V ŠAMPIONÁTU


VÝSLEDKY ZÁVODU

Kevin Harvick si tedy pojistil svou účast i v dalším kole CFTC, kdo se k němu a Loganovi přidá? Příští týden nás čeká oblíbená a velmi nevyzpytatelná Talladega Superspeedway.

Navštivte jediný fungující český web o NASCAR! Těšíme se na Vás na www.nascar-live.eu, téměř denně novinky, zajímavosti a informace ze závodního světa NASCAR.

"Lajkněte" také náš Facebook NASCAR-LIVE. EU a mějte informace každý den na dosah ruky!



 

Komentáře ke článku