Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Poohlédnutí za závodem Coca-Cola 600

Poohlédnutí za závodem Coca-Cola 600

Letošní Sprint Cup má za sebou první třetinu závodů.

Začneme jak jinak než pojmem Pole Position, to si v rekordní rychlosti utrhl navrátilec v pravém slova smyslu - Denny Hamlin. Jeho rekordní rychlost byla 195, 624 mph, překonal tak předchozího rekordmana Grega Biffla. Biffle si rekordní rychlost (193,708 mph) vydobyl v říjnu loňského roku. Pro Dennyho Hamlina, který se po návratu po vážném zranění očividně snaží dostat “zpátky do hry“ je to už druhý Pole tento rok.

Padesátý čtvrtý ročník závodu Coca-Cola 600 je tím vůbec nejdelším závodem sezóny. Více o historii a zajímavostech Charlotte Motor Speedway ZDE.

Závodilo se na oblíbeném okruhu v Charlotte, kde jezdci minulý víkend závodili o velké sumy v rámci závodu All Star Race. Můžete číst ZDE.

Z první řady závod odstartoval Denny Hamlin s Kurtem Buschem, druhou řadu ovládl Matt Kenseth a Mark Martin, první pětku uzavřel Clint Bowyer. Po několika kolech se ve vedení vystřídali jezdci Kenseth a Kahne. Právě Kasey Kahne by se přitom dal považovat v Charlotte za favorita, dokázal zde vyhrát už čtyřikrát.

Ve čtyřicátém pátém kole jsme byli svědky prvním Pit Stopů, a sice pod zelenou vlajkou. Na čele se po ukončení zastávek stále držel Kasey Kahne. V první pětce potom dominovali Kenseth, který je po celou sezónu hodně vidět, Kyle Busch, Kurt Busch a i Pole Sitter Denny Hamlin.

Sedmdesáté kolo přineslo první mávání žlutou vlajkou. Příčinou byl nepořádek ve třetí zatáčce. Lucky Dog získal Aric Almirola a vrátil se tak do Lead Lap. “Závod na Pit“ vyhrál Kasey Kahne, a tak mohl re-startovat z první linie společně s Kylem Buschem. Třetí byl Denny Hamlin, čtvrtý Matt Kenseth a pátý Kurt Busch, takže první pětka stále neměnná. Hned po restartu předváděli pánové Kyle Busch a Kahne nádhernou bitvu o vedení, tu nakonec vyhrál na několik kol Kyle.

V Lead Lap kroužilo dvacet šest vozů, první se ztrátou kola a adept na případnou propustku zpět kroužila Danica Patrick. První trojice vozů se nijak nezměnila, stále zářila čísla 5,20 a 18. Sto patnácté kolo se proměnilo v žlutou fázi kvůli nehodě ve čtvrté zatáčce. Casey Mears se střetl s horní lemující zdí a následně ztratil zadní část svého vozu. Mimo jiné Lucky Dog pro Ryana Newmana.



Nad okruhem se začalo stmívat, a tak si mnozí jezdci začali sundávat ze svých “autoskel“ zatmavovací fólie a ti ostatní je strhávali přímo ze skel na helmách.

Po restartu ve sto dvacátém kole se do vedení dostal Kyle Busch následován Kensethem a Hamlinem. Nezávodilo se ale dlouho, už dvě kola na to se mávalo žlutou vlajkou. Vše pro nepořádek na trati, kamera nejdříve zabrala láhev příznačně, právě Coca-Coly, ale to nebyla jediná příčina. Velký problém a malér způsobilo zařízení CamCat. Pojízdná soustava s kamerou, která se během závodu pohybuje na lanech přímo nad tratí. Záhadným způsobem se jedno lano, které umožňuje kameře pohyb, uvolnilo a plandalo přímo v trati. Kyle Busch, který byl právě ve vedení se kabelu nemohl vyhnout, bylo totiž nemožné si ho všimnout. Auta byla proto zavolána na Pit Lane a byla vyhlášena červená fáze. Zatoulaný kabel potom traťoví mechanici smotávali a hledali všechny jeho části. Kyle Busch, frustrován touto událostí, vystoupil z vozu a kontroloval škody, které kabel způsobil. Přední pravá strana vozu byla silně deformována a zkontrolovat se muselo i řízení, protože kabel mohl napáchat škody i uvnitř motoru, kam se mohl namotat. Televizní společnost FOX už v ten okamžik rozhodla, že tato událost bude řádně prošetřena.



Lentilkoví automechanici zatím odváděli opravné práce na poničené osmnáctce. NASCAR rozhodl, že všichni zúčastnění, zasažení kabelem (vozy 55,9) mohou opravit svá auta a to klidně i přímo na Pit Lane. Penalizace za tyto opravy, které se běžně na Pit Lane dělat nesmí, nebudou udělovány. NASCAR dal týmům patnáct minut a navíc rozhodl, že restart bude v tom pořadí, v kterém jezdci byli před tím, než došlo ke konfliktu. Kyle se tak mohl ke vší smůle trochu uklidnit, nepřijde o vedení. Jeho mechanici navíc odvedli na voze špičkovou práci.

Denny Hamlin si zatím dopřával sváči, a rozhodně nebyl jediný, kdo se rozhodl červenou fázi využít tímto směrem. Po necelých dvaceti sedmi minutách se zase mávalo zelenou vlajkou. Leaderem závodu byl stále Kyle Busch, druhý kroužil jeho starší bratr Kurt a třetí Kasey Kahne. Pole Sitter Hamlin se držel čtvrtý a první pětku uzavřel Kenseth. Ještě než bylo odkrouženo dvěstě kol, tedy polovina závodu jsme se dočkali dalších zastávek v boxech pod zelenou vlajkou. Do vedení se mimo jiné dostal Matt Kenseth.

Kolo dvě stě čtyřicet tři přineslo mávání žlutou vlajkou, opět pro nepořádek na trati. Po restartu se na čele závodu nic nezměnilo. V Lead lap kroužilo pouhých šestnáct vozů. V dvoustém padesátém kole se začal propadat Kyle Busch. Jeho motor, se tak nějak rozhodl, že už ho to nebaví a tak to zabalil. Naštvaný Kyle Busch opustil svůj vůz a i s helmou, kterou dával najevo, že právě v tu chvíli nemá náladu situaci komentovat, se odebral do svého kamionu. Šedesát pět kol strávených ve vedení, veškerý úspěch, který Kyle v závodě sklidil.K situaci se vyjádřil až po několika minutách.



Na trati se zatím opět mávalo žlutou vlajkou. Stejně jako motor osmnáctky se i motor osmdesát osmičky rozhodl, že to zabalí. Kouř, který potom z vozu vycházel, pravděpodobně vyděsil Grega Biffla, který jel hned za ním a tak se vydal vstříc lemující zdi. Následnému zmatku se nevyhnul Dave Blaney a Trevis Kvapil. Všichni tak došli jistým úhonám na svých vozech.

Po restartu jsme se opět na čele závodu nedočkali nových jmen. Leaderem byl Kasey Kahne, druhý kroužil Kenseth a třetí Kurt Busch. Sto kol před cílem opět začaly zastávky na Pit Lane za plného závodního tempa, ale vše bylo přerušeno máváním žlutou vlajkou. Šestá žlutá fáze byla vyhlášena opět pro nepořádek na trati. Traťoví komisaři zřejmě vše kontrolovali s nebývalou tendencí.

Zelená vlajka opět rozproudila krev, ale bohužel nevydržela dlouhou. Sedmé mávání žlutou vlajkou zapříčinil Landon Cassil, který kvůli zničené pneumatice narazil do horní lemující zdi. Další restart se nejvíce vyvedl Kahnovi, který se udržel ve vedení a v první pětce se ukázala nová čísla 56 a 29. Denny Hamlin se držel na pátém místě. Závodění ale vydrželo jenom krátce, do konfliktu se ve třetí zatáčce dostaly vozy 10 a 2. Danica Patrick po nepatrném kontaktu s Rickym Stenhousem Jr., svým nárazníkem otočila Brada Keselowskiho a oba dva skončili v horní lemující zdi. Nejhůře dopadl Brad Keselowski, který se rovnou odebral do garáže. Zatím co Stenhouse Jr. ze všeho vyšel bez větších šrámů.



Závod se opět restartoval a opět jenom na pár kol, rovných sedm. Tři sta dvacáté sedmé kolo a další kolize. Sedm vozů se zúčastnilo párty s mačkáním plechů. Vše přitom začalo u vozů 24,43 a 55. Po restartu se totiž tato trojice dostala do trojřad. Aric Almirola chtěl být tím nejrychlejším a rozhodl se předjet Marka Martina, na konci manévru se ale jejich vozy potkaly svými nárazníky a kolize byla na světě.



Pro Jeffa Gordona to znamenalo konec závodu stejně jako pro Almirolu a Martina. Pánové přitom ztropili na trati takový nepořádek, že byla vyvěšena červená vlajka, už třetí během závodu (první zdánlivě jedna červená byla rozdělena na dvě části), vše proto, aby mohla být trať řádně uklizena.

Při restartu zabojoval Kevin Harvick, který se pomalu připlížil na čelo závodu a následně se ujal vedení. Vše mu ale překazila další žlutá fáze. Ta vznikla poté, co začala bitva o sedmé místo. Mezi vozy 56 a 48 proběhl nepatrný kontakt, Jimmie Johnson se následně dostal do smyku a na chvíli se jeho vůz přeměnil v zahradní traktorek. Truex Jr. bez úhony pokračoval dál. Do konfliktu se připletl i Matt Kenseth, Juan Pablo Montoya, Tony Stewart a Paul Menard.

Po restartu vedl Kevin Harvick, druhý kroužil Kasey Kahne a třetí Joey Logano. Hamlin v tu chvíli držel sedmou pozici. Kevin Harvick a Kasey Kahne sváděli bitvu o první místo a ještě naposledy jsme se během závodu dočkali zastávek pod zelenou vlajkou. Závod se blížil svému konci a narůstalo i napětí. Pouhých čtrnáct kol před cílem byla vyvěšena žlutá vlajka, jak jinak, než pro nepořádek na trati. Následující Pit Stopy byly velmi důležité, především strategie a i rychlost neboli délka samotných zastávek.

První restartoval, Kahne, druhý Harvick, ten byl o něco zdatnější a hned po restartu se ujal vedení. V Lead Lap kroužilo jenom třináct vozů. Posledních deset kol patřilo Harvickovi, stejně jako vítězství, v posledním kole už měl na druhého Kahna slušný náskok, takže si s jistotou dojel pro své dvacáté první vítězství kariéry ve Sprint Cupu.



Výsledky závodu

To nejlepší ze závodu:



Průběžné pořadí