Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Kevin Harvick a jeho první výhra ve #4

Kevin Harvick a jeho první výhra ve #4

Druhý závod série NASCAR Sprint Cup

Phoenix International Raceway přivítala o víkendu všechny nadšence NASCAR a především potom samotné účastníky závodu. Ještě v týdnu skeptičtí meteorologové hlásali, že se nad Phoenixem následujících sedmdesát dní budou držet deště.

Naštěstí se ale žádná pohroma nekonala, takže se bez problémů mohly odjet veškeré pre-závody. Především potom oba dva tréninky. V tom prvním byl nejrychlejší Dale Earnhardt Jr., který letos vyhrál slavnou daytonskou pětistovku, druhý nejrychlejší čas zajel Joey Logano následován Kylem Buschem.

V druhém tréninku kraloval Kevin Harvick, druhým nejrychlejším mužem byl McMurray a třetí letošní nováček, který ve #42 vystřídal Juana Pabla Montoyu - Kyle Larson.



Samotný závod potom z první linie odstartovali týmový kolegové Keselowski (vítěz kvalifikace) a Logano. Třetí startoval McMurray a za nimi Johnson, Earnhardt Jr., Biffle, Kyle Busch a Kyle Larson, první desítku uzavřel Almirola a Kurt Busch.

Na sluncem zalitém okruhu se tak odstartoval pětiset mílový závod a především potom tři sta dvanáct kol. Do vedení se ihned po startu dostal Joey Logano, následován Keselowskim a Johnsonem. Johnson se přitom dá brát za jednoho z favoritů na výhru, protože ve Phoenixu v minulosti již čtyřikrát vyhrál.

Jako velký bojovník se už po desítce odkroužených kol ukázal Kevin Harvick, ten se totiž neohroženě dral dopředu. Už v šestnáctém kole kroužil na čtvrté pozici a to startoval třináctý. Leaderem závodu byl stále Logano, který již čtyřem vozů nadělil ztrátové kolo. Kevin Harvick se někde mezitím dokázal vyšvihnout na třetí příčku.

Prvním odpadlíkem se stal Morgan Shephered, který nejdříve na trati zpomalil a i přes výzvu, aby nabral zpět svou rychlost, nedokázal svůj vůz přimět jet rychleji a zamířil rovnou do garáže.

Ve třicátém pátém kole přišlo ke slovu plánované přerušení, neboli Competition Yellow. Free Pass pro Briana Scotta. Během následujících zastávek u mechaniků, zvolila většina jezdeckého pole výměnu pouze dvou pneumatik.

Nejrychleji opustil Pit Road Keselowski následován Loganem, Earnhardtem, Harvickem a Gordonem.Side by Side tak potom závod rozjeli opět týmový kolegové ve žlutých vozech. 

Kroužení nebylo ničím rušeno. V sedmdesátém čtvrtém kole se ujal vedení Kevin Harvick a pokračoval v nadělování ztrátového kola. Krátce po stovce odjetých kol nadělil ztrátu kola i Danice Patrick, který kroužila na dvacáté osmé pozici. O několik kol později jsme byli svědky zastávek pod zelenou vlajkou.

Kevin Harvick se stále držel v čele závodu, druhý Earnhardt Jr. na něj ztrácel téměř vteřinu a třetí Logano dokonce tři vteřiny. V Lead Lap kroužilo devatenáct vozů, v polovině závodu už to bylo vozů sedmnáct.

Ve stošedesátém prvním kole přišla ke slovu žlutá vlajka a to kvůli nepořádku na přední rovince, Free Pass pro Briana Vickerse. Z první řady restartovali závod Harvick a Logano. Opět se #4 ukázala jako silnější a tak si Harvick nenechal titul leadera vzít. Posledníčkem v Lead Lap byl v tu chvíli Greg Biffle, který se svou šestnáctkou kroužil na šestnácté pozici.

Druhá žlutá fáze byla vyhlášena po nehodě, která se udála někde mezi první a druhou zatáčkou. Tři vozy se zapletly do této srážky mezi nimi Danica Partick, Justin Allgaier a Travis Kvapil. Všichni se pravděpodobně chtěli dostat do spodní stopy zároveň a tak došlo k nevyhnutelnému kontaktu. Daničin vůz byl na levém boku hodně zdeformován.



Některé týmy se rozhodly udělat zastávku u mechaniků, vozy, které se připletly do havárie, byly upravovány, aby mohly zpět na trať.

Po následujícím restartu zůstalo jméno Leadera neměnné. Kevin Harvick si suverénně držel první pozici. Ve stoosmdesátém šestém kole se po čtvrté mávalo žlutými vlajkami. Do problémů se dostala Danica Patrick, jejíž pneumatika se rozhodla, že to zabalí. Free Pass pro Kaseyho Kahna. Na Pit Road zajeli pouze čtyři jezdci a to zmíněná Danica Patrick, Denny Hamlin, Kyle Busch a Ryan Newman. Ostatní jezdci, kteří v ten okamžik byli v Lead Lap, zůstali na trati.

V ten moment již kevin Harvick strávil ve vedení sto čtrnáct kol. Restart proběhl ve sto devadesátém druhém kole, do závodu se vrátila i Danica Patrick, ale se ztrátou čtyř kol. Bylo odkrouženo dvě stě kol, ve vedení setrvával Harvick, na druhého Logana měl náskok přes půl vteřiny. V Lead lap kroužilo osmnáct vozů. Po odjetí dvě stě sedmnácti kol se začaly objevovat stížnosti jezdců na své vozy. Mezi prvními byl Kurt Busch, který svému týmu sdělil, že je asi něco s motorem. Následně si začal stěžovat na svůj vůz i Leader Kevin Harvick, ale na jeho suverénním vedení se nic neměnilo.

Osmdesát kol před cílem přišly ke slovu další zastávky pod zelenou vlajkou. Zahájil je Joey Logano, následoval ho Johsnon, Earnhardt, Stewart nebo také Ambrose. Na chvíli se tak v čele závodu blýskl Edwards nebo Gordon.

Problémy s motorem Kurta Busche se ukázaly jako naléhavé, protože musel zajet ke svým mechanikům, pár kol na to se po páté mávalo žlutými vlajkami, důvodem byl opět nepořádek na zadní rovince. Free Pass pro Carla Edwardse. Vzhledem k nedávným zastávkám na Pit Lane za plného závodního tempa, teď mnozí jezdci nevyužili příležitosti u mechaniků zastavit. Přesto například Johnson na Pit zajel po druhé a to pro čtyři nové pneu a i nějaké to palivo. Rozhodně se tedy v týmu Johnsona začalo strategicky uvažovat.

Šedesát kol před cílem, ve vedení stále Harvick, budujíc si značný náskok. V Lead Lap kroužilo sedmnáct vozů. Na druhém místě kroužil Earnhardt, za ním Logano, Keselowski, Burton, Kyle Bush, Johsnon nebo také McMurray.

Šestá žlutá fáze byla opět vyhlášena kvůli nepořádku, tentokráte ale v první zatáčce. Do cíle zbývalo méně jak čtyřicet kol, strategie tedy téma číslo jedna. Zastavit? Nezastavit? Dvě pneumatiky? Nebo čtyři? Většina jezdců, kteří kroužili v čele závodu, zůstali na trati.

Zpět k zelené jsme se vrátili třicet kol před cílem. Ani v tomto případě nedokázal být při restartu nikdo rychlejší než Harvick. Nicméně bylo znát, že se závod přece jenom chýlí ke konci, na trati se čím dál častěji objevovaly vozy seřazené trojřad a došlo i na pár kontaktů.

Jenže žlutým vlajkám nebyl ten den konec, osmé přerušení vyrobila pneumatika Davida Gillilanda, ta totiž nevydržela a poslala celý vůz do smyku a ještě vůz poškodila. Free Pass pro Stenhouse Jr. a devatenáct vozů v Lead lap. Pit Road byla otevřena, ale své mechaniky navštívili pouze Danica Patrick a Denny Hamlin. Harvick mohl oslavit dvě stě kol strávených ve vedení.

Po restartu se opět moc nezměnilo. První Harvick, druhý Earnhardt, třetí Logano. V první pětce se při posledním restartu strhl boj o co nejlepší umístění, Harvick si zatím neohroženě opět začal budovat náskok.

Poslední žlutá fáze byla vyhlášena potom, co Kurtu Buschovi odešel motor a zahalil část tratě do hustého dýmu. Bush se odporoučel rovnou do garáže. Restartovalo se devět kol před cílem a to v pořadí #4, #88, #22, #2 a #48. Scénář se opakoval, Harvick vyrazil vpřed a přesto, že Se druhý Earnhardt snažil stáhnout jeho náskok (a chvílemi se mu to i dařilo), nedokázal být rychlejší. Po bílé vlajce tak Harvick ukořistil i šachovnicovou a připsal si svou dvacátou čtvrtou výhru v rámci Sprint Cupu. Rozhodně zaslouženě - gratulace!



Celkové pořadí neleznete ZDE.

První místo v šampionátu si drží Earnhardt Jr., druhý Keselowski na něj ztrácí šest bodů a o osm mít si přilepšil momentálně čtvrtý Kevin Harvick.

Pořadí v šampionátu naleznete ZDE.

Příští týden nás čeká závod v Las Vegas.