Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Texas, déšť a finální drama v podobě GWC

Texas, déšť a finální drama v podobě GWC

Přeložený závod v Texasu nezklamal.

Sedmý závod Sprint Cupu se odjel nedaleko města Fort Worth ve státě Texas. Texas Motor Speedway je jeden a půl míle dlouhý ovál, který se rozhodně neřadí mezi oválové veterány. Poprvé se na něm závodilo v roce 1997, kdy byl otevřen. Minulý rok se zde z vítezství radoval Kyle Busch a Jimmie Johsnon. Během letošních tréninků byl velmi úspěšný zmíněný Johnson, nebo také Biffle, Kurt Busch a Carl Edwards. Jenomže právě Kurt Bush nakonec jeden trénink zakončil dost nešťastně potom, co mu praskla pneumatika a on narazil do zdi. On i jeho tým v tu chvíli věděli, že Kurt bude muset do závodu nastoupit v záložním voze. Nicméně se to na konečné kvalifikaci příliš nepodepsalo – Kurt bude startovat z jedenácté pozice. Pole Position ukořistil Tony Stewart a vedle něj se při startu postaví Brad Keselowski. Za nimi závod odstartují Harvick a Biffle, Edwards a Hamlin, Bayne a Newman a první desítku uzavře Ambrose a Logano.

Mezi největší favority na vítězství se řadil Greg Biffle. Ten mimo jiné drží traťový rekord 160,577 mph. V celkovém hodnocení dojezdů v Texasu obsadil třetí příčku. Podle průměrných dojezdů je dalším favoritem beze sporu Jimmie Johnson, který stále hledá svou propustku do ChFTC. Poté také Matt Kenseth, Kyle Bush nebo i Pole Sitter Kyle Busch.

Závodu Duck Commander 500 jsme se dočkali až v pondělí. Bohužel, i přes přeložení, déšť stále vše komplikoval. Byli jsme tak svědky ne příliš častého jevu, a sice startu za kombinace zelené a žluté vlajky.

První kola tedy musela být odkroužena pod žlutými vlajkami za stálé přítomnosti vysoušecích vozů. I přes to, že závod teprve začal, museli někteří jezdci zajet ke svým mechanikům. Brad Keselowski, potažmo jeho tým mechaniků, musel umírnit neposlušnou kapotu, která nechtěla držet a s podobnými problémy se potýkala například i Danica Patrick. Příčina? Vysoušecí vozy. Jejich síla totiž nadzvedla kapoty vozům a pravděpodobně poškodila jejich tvar. Proto musela být například kapota Keselowskeho přilepena speciálními páskami.




Toho pravého startu i s pokřikem „Boogity, boogity, boogity“ jsme se dočkali v jedenáctém kole. Leaderem závodu se ihned stal Tony Stewart, za ním se usadil Harvick a Keselowski.

Třinácté kolo přineslo druhou žlutou fázi. Dovoluji si citovat mého kolegu Davida Hanáčka: Dale se dobře seknul, trať s minimem zatáček a on se dokáže netrefit.“ Přesně tak by se dalo popsat počínání Dale Earnhardta Jr., který prostě sjel z trati přímo na trávník, kde si pomuchlal, co mohl, a potom si to namířil do horní lemující zdí. Není se čemu divit, že z osmdesát osmičky se začalo kouřit a následně se objevil i oheň.

Dale se snažil jet dál, ale pro oheň byl několikrát vyzván, aby vůz okamžitě opustil. S dýmovnicí #88 si následně poradili přivolaní komisaři a hasiči. Pro Dala to byl konec závodění.



Jenomže smůlu schytal i Jimmie Johsnon, ten totiž jel přímo za Dalem. Vše, co v tu chvíli upadlo z Dalova vozu, odlétlo přímo na Johnsona. Nejhůře asi vypadalo čelní „sklo“ které se při následujícím Pit Stopu snažili mechanici „opravit“, naštěstí pro Johnsona, nic nebylo tak tragické, aby mu zabránilo pokračovat v závodě, ale po zbytek kroužení se „sklo“ nebezpečně třáslo.

Po restartu se o vedení popral Stewart s Harvickem, po pár kolech se ale z pod vozu Harvicka začal objevovat střídavě kouř. Jelo se dál až do čtyřicátého čtvrtého kola, kdy tým Kevina Harvicka oznámil selhání motoru. Kevin se tak stal druhý odpadlíkem dnešního dne.

V tu chvíli se přespříliš nedařilo ani Jimmiemu, který si kroužil až na čtyřicáté první pozici. Vše pravděpodobně v důsledku poškozené pneumatiky.

Čtyřicáté deváté kolo přineslo další mávání žlutou vlajkou - Competition Yellow. Po Pit Stopech se mohlo restartovat, Leaderem opět Tony Stewart následován Keselowskim nebo Edwardsem. Jeden z největších favoritů na vítězství Greg Biffle kroužil v první pětce. V šedesátém kole se dokázal probojovat na třetí pozici. O kterou ho následně připravil Jeff Gordon.

V sedmdesátém sedmém kole se Leaderem stal Keselowski. Závod pokračoval pod zelenou vlajkou. Keselowski načítal kola ve vedení do chvíle, kdy ho ve sto dvacátém sedmém kole předjel Hamlin. Deset kol později byly zahájeny zastávky za plného závodního tempa. Pit Stopy byly trochu osudné předchozímu Leaderovi Hamlinovi, který neodhadl rychlost na Pit Road a byl penalizován. Opakované projetí Pit uličky ho stálo jeho vedení.

Po ukončení zelených zastávek u mechaniků se na čele závodu vyskytl Kyle Busch, následován Gordonem, Keselowskim nebo Bifflem. Kyla Busche po pár kolech vystřídal Jeff Gordon, jenomže došlo na další mávání žlutými vlajkami. Oficiální problém zněl nepořádek ve čtvrté zatáčce.

Opět došlo na zastávky u mechaniků. Vesměs všichni zvolili výměnu čtyř pneu. Nejrychleji opustil boxy Gordon, Keselowski, Kyle Busch a Logano. Po restartu ve sto osmdesátém čtvrtém kole se ve vedení udržel Jeff Gordon, následován Keselowskim a Kylem Buschem. O kolo později se ukázal být rychlejším Keselowski a stal se opět Leaderem.

Odkrouženo bylo dvě stě kol. Na čele závodu stále Keselowski, Gordon nebo útočící Logano. Dvě stě dvacáté kolo přineslo další žlutou fázi. Za vše mohl s největší pravděpodobností Kurt Busch, který zabrousil zkontrolovat trávník, a následně se mu z vozu vysypalo několik součástek. Přitom právě Kurt měl zapříčinit i předchozí přerušení.

Nejrychlejší zastávku u mechaniků měl Keselowski a tak restartoval závod z první řady společně s týmovým kolegou Loganem. Po restartu fešák Logano na nic nečekal a ujal se vedení. Už ve dvě stě padesátém kole si Logano vydobyl na druhého Keselowskeho náskok 1,142 sec. Pět kol na to se po šesté mávalo žlutými vlajkami. Kamery nám ukázaly příčinu - nepořádek povalující se na přední rovince.

Opět následovaly zastávky u mechaniků a opět většina jezdeckého pole zvolila výměnu čtyř kol. Race Of Pit vyhrál Logano, za ním vyjel nejrychleji Gordon, Keselowski, Larson a Kyle Busch.

Po restartu se Logano nenechal oklamat a opět začal ujíždět zbytku jezdeckého pole. Ve dvě stě sedmdesátém druhém kole měl Joey náskok na druhého Gordona 1,997 sec. Greg Biffle zatím stále hledal cestu na vrchol a bojoval s Rookiem Kylem Larsonem o čtvrtou pozici. Logano zatím načítal vteřiny ke svému náskoku. Gordon na něj ztrácel už 4,535 sec.

Dlouhá zelená fáze donutila některé jezdce zajet ke svým mechanikům. Mezi prvními byl Jimmie Johsnon. Ve třístém kole se už zastávky za plného závodního tempa rozjely naplno. Hrálo se o vše, do konce závodu zbývalo něco málo přes třicet kol, sebe menší chybička mohla kohokoli připravit o výhody, hodně se musel snažit tým Logana, aby ho nepřipravil o skvěle vybojované vedení. A nezklamal. Po Green Pit Stopech zářila žlutá dva a dvacítka stále na pozici Leadera. V Lead Lap kroužilo pouze šestnáct vozů. Druhý Keselowski ztrácel na Logana 1,883 sec. a třetí Biffle dokonce více jak tři vteřiny.

Dvacet kol před cílem pokořil Joey nejvíce odjetých kol ve vedení Brada Keselowskiho, který jich v tomto závodě odjel osmdesát pět, Logano právě osmdesát sedm.

Pořadí se neměnilo, Logano ujížděl druhému Bradovi a třetí Greg na se je marně snažil dohonit. Urvat si na poslední chvíli co nejvíc chtěl i Kyle Busch, který deset kol před cílem pokořil Biffla a sesadil ho na čtvrtou pozici. Pět kol před cílem si Logano zvyšoval náskok. Keselowski na něj ztrácel už přes dvě vteřiny a třetí Kyle Busch téměř šest.

Možná, že už se Joey v duchu radoval ze své výhry, především první na Texas Motor Speedway, jenomže - pouhá dvě kola před cílem začala levá zadní pneumatika Kurta Busche porcovat jeho vůz a žlutá fáze byla na světě. Co si asi tak v tu chvíli říkal Joey Logano?

Bylo jasné, že se dočkáme G-W-C restartu. Během Pit Stopů byla strategie u všech týmů téměř totožná, čtyři pneumatiky. Pouze týmy #24, #55 a #14 vzaly po dvou kolech. Z první řady restartoval Jeff Gordon a Brian Vickers. Až na třetí pozici byl odsunut Joey Logano, čtvrtý Keselowski a ze třetí řady restartovali Kyle Busch a Greg Biffle. Velké finále bylo před námi. Vzduch nad čelem jezdeckého pole by se dal krájet. Do vedení se ihned dostal Jeff Gordon.

Joey Logano chtěl všem ukázat, že se nenadřel zbytečně, v posledním kole (340) předjel Gordona. Bojovalo se i o čtvrté a páté místo, kde v závěru jezdci jeli nebezpečně trojřad.

Pro Joeye Logana je to čtvrté vítězství v rámci Sprint Cupu. Těšit se tak můžeme v Chase For The Cup i na tohoto mladičkého rodáka z Connecticutu.



Výsledky závodu naleznete ZDE.

Pořadí v šampionátu s novým Leaderem Jeffem Gordonem naleznete zdeZDE.

Za pár dní se podíváme na Darlington. Přinese osmý závod osmého účastníka Chase?