Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

O letošním šampionovi NASCAR je možná rozhodnuto

O letošním šampionovi NASCAR je možná rozhodnuto

Johnson VS. Kenseth

Osmý závod v rámci Chase For The Cup byl odmávnut nedaleko města Fort Worth ve státě Texas. Před závodem bylo cítit maximální napětí a očekávání ve velkolepou bitvu mezi Jimmie Johnsonem a Mattem Kensethem. Johnson se dokázal během posledních dvou závodů probojovat do čela tabulky, a ač se Kensethovi podařilo urvat si zpět své prvenství, po minulém závodě měli pánové shodný počet bodů, takže se v nadcházejícím závodě právě jejich jména skloňovala naprosto oprávněně. Celkově třetí muž byl před závodem Jeff Gordon, který dostal od NASCAR možnost účastnit se Chase For The Cup jako třináctý jezdec. Jenomže Jeff na první dvojku ztrácel dvacet sedm bodů, za žhavého kandidáta jej proto považovat nemůžeme.

Z Pole Position zahájil kroužení tři sta třiceti čtyř kol Carl Edwards, vedle něj se při startu postavil Brad Keselowski. Zmiňovaný Kenseth a Johnson startovali v rámci první desítky.

Po startu, se Edwards statečně držel v čele závodu prvních devět kol, během nich se dopředu dokázal probojovat Johnson, a v desátém kole jsme čtyřicet osmičku uviděli v kolonce Leader.

Prvního mávání žlutou vlajkou jsme se dočkali záhy v šestnáctém kole, vše zapříčinil nepořádek na trati. Z první řady restartoval Edwards a Earnhardt.

Třicítka odkroužených kol byla za námi a na čele se neustále sváděl boj o vedení mezi Johnsonem a Edwardsem. Po padesátce kol se vedení ujal Johsnon, následován Kylem Buschem a v ten okamžik třetím, Mattem Kensethem.

V padesátém sedmém kole se do problémů dostal Kyle Busch, který stále kroužil druhý před Kensethem. Busch se opřel o horní lemující zeď a způsobil tak své osmnáctce četné šrámy na pravoboku. Za vše mohla (pravděpodobně) pneumatika.



Jezdci se mohli vydat ke svým mechanikům, Pit zastávka Kyla Busche byla poněkud obsáhlejší a tak se vůz ozdoben tyčkou Snickers propadl až na dvacátou devátou pozici, naštěstí ale neutrpěl jednokolovou ztrátu. Po tom co byla trať vyčištěna, se opět mohlo závodit. Na čele závodu se opět o vedení pral Johnson s Edwardsem, o pár kol později se ale opět mávalo žlutými vlajkami. S lemující zdí se totiž seznámil Jeff Gordon, po prudkém nárazu z jeho vozu vypadlo na trať spoustu součástí, šance bojovat tak o titul až do konce sezóny se tak Gordonovi rozplynula jako pára nad hrncem. Dvacet čtyřka si to namířila rovnou do garáže a ostatní jezdci zajeli ke svým mechanikům.



Race of pit vyhrál díky pouhé dvoukolové výměně Brad Keselowski a mohl tak společně s Edwardsem restartovat z první řady. V devadesátém druhém kole se už opět na čele objevil Johnson, pronásledován Kensethem.

Poklidné kroužení znamenalo jednu jedinou věc - zastávky u mechaniků pod zelenou vlajkou. Pro druhého Matta Kensetha to byla šance jak získat nějaký ten bonusový bodík, pokud Leader Johsnon zajede ke svým mechanikům a on bude moci odkroužit kolo ve vedení.

Po zastávkách za plného závodního tempa se nic nezměnilo, jezdecké pole vedl Johnson, druhý kroužil Keselowski, třetí Logano, čtvrtý Kenseth a pátý Truex Jr.

Situace se opakovala po další asi čtyřicítce kol, kdy vozy už opět potřebovaly nové obutí a nějaké to palivo. Po druhé tak proběhly zastávky na Pit Lane pod zelenou vlajkou.

Jezdci zvesela kroužili dál, příliš veselý ale nebyl Edwards, který se ve sto osmdesátém osmém kole vydal na Pit Lane. V radiové komunikaci naznačil, že je pravděpodobně něco s motorem a tak byl povolán k mechanikům.

Čtvrtá žlutá fáze přišla ke slovu kvůli oleji na trati. Následovaly další zastávky na Pit Lane. Strategie byla u všech týmů stejná, neboť zvolily výměnu všech čtyř kol.

Race Of Pit vyhrál Johnson a vedle něj se zařadil Kyle Busch, který se dokázal propracovat zpět na výsluní po kontaktu se zdí, který utržil před cca sto třiceti koly. Edwards, který strávil ve vedení téměř čtyřicítku kol, se mezitím vydal do garáže a Kenseth dostal penalizaci za rychlost na Pit uličce. Vše tak hrálo do karet Johnsonovi, který se po restartu hned ujal vedení. V kole 221 už si Johnson mohl připočítat bonusové body za nejvíce kol strávených ve vedení.

Sto kol před koncem závodu se začalo spekulovat o nadcházejících Green Pit Stopech, na trati totiž dlouho nevlála žlutá vlajka a vozy určitě docházely značných opotřebení. Dvě kola po začátku těchto diskuzí zahájil zastávky za plného závodního tempa Matt Kenseth, který se i přes penalizaci dokázal probojovat na šesté místo. Tým čtyřicet osmičky při Pit Stopu nikam nespěchal a protáhl vše na 17.0 vteřin.

Johnson ale ukázal, proč má doma sbírku titulů. V dvě stě padesátém kole už se dotáhl na týmového kolegu Earnhardta, kterého následně předjel a i nadále se probojovával první pětkou jezdců. Potom předjel Kyla Busche. Okamžik, kdy to vypadalo, že se Johnson vrátí na čelo závodu, přerušila pátá žlutá fáze. Nepořádek na zadní rovince tak dal možnost jezdcům zajet ke svým mechanikům. Za vše mohla pneumatika Juana Pabla Montoyi, která si řekla, že to prostě zabalí. Všichni jezdci v Lead Lap zvolili výměnu čtyř kol.

Restartovat se mohlo sedmdesát dva kol před cílem. Z Pit zastávek vyjeli jezdci první pětky v následujícím pořadí: 48, 18, 22, 20 a 88. Matt Kenseth tedy stále za Johnsonem. V tu chvíli, podle propočtů, už v šampionátu Kenseth na Johnsona ztrácel rovných sedm bodů.

Kola ubíhala, a ač se Kenseth držel v první pětce, nedokázal nikoho předjet. Čtyřicet kol před cílem zajel Johnson na Pit Lane a zahájil tak poslední zastávky u mechaniků. Bonusový bod za kolo strávené ve vedení tak ukořistil i Greg Biffle. Po šestnáctce se opět na čele usadila osm a čtyřicítka.

Kyla Busche ke vší smůle čekala ještě penalizace a musel tak znovu projet Pit Lane. Pořadí třicet kol před cílem bylo následující: 1.48, 2.88 (-2,7), 3. 22, 4. 20 (-5,9), 5.29, 6.5 (-8,2), 7.2, 8.15, 9.56 a 10.14 (-13,8). Johnson spokojeně ujížděl zbytku jezdeckého pole a zvyšoval svůj náskok. Pořadí se tak díky velkým rozestupům ani po dvaceti kolech příliš nezměnilo. Jimmie Johnson tak jako první projel pod šachovnicovou vlajkou a na Kensetha si v šampionátu vydobyl zmiňovaných sedm bodů.

Johnson by tak v následujících dvou závodech musel mít opravdu extra smůlu, aby byl z prvního místa sesazen a Kenseth pro změnu extra štěstí, aby se stal letošním šampionem. Ale nechme se překvapit.

Výsledky závodu ZDE.

Pořadí v šampionátu ZDE.



Příští a hlavně předposlední závod nás čeká v neděli 10. 11., sledujte Facebook page NASCAR CZ!