Novinky

  • 27.02.2020 Good Sebastian Vettel (Ferrari) drží po dopoledni nejlepší čas v 5. den testů F1

  • 26.02.2020 Good Robert Kubica (Alfa Romeo) zůstal nejrychlejším jezdcem 4. dne testů F1

  • 26.02.2020 Good V poločase 4. dne testů F1 v Barceloně patří nejlepší čas Robertu Kubicovi (Alfa Romeo)

Facebook Instagram

Osm uchazečů o titul prošlo sítem s názvem Talladega

Osm uchazečů o titul prošlo sítem s názvem Talladega

Talladega Superspeedway

Kvalifikcae na závod Geico 500 se odjela v sobotu 18.10.2014, mnoho jezdců bylo z nového formátu vyvedeno z míry, nevyhovoval jim fakt, že se kvalifikace jezdí houfně a tudíž se musí strategicky přemýšlet již během kvalifikace - je lepší být na čele, nebo naopak na konci? Strategii překombinoval například tým Jeffa Gordona, ten se držel vzadu s myšlenkou, že do posledního kola dá vše a zajede nejlepší čas, jenomže se mu pod kola připletl pomalejší vůz.

Gordon tak nebyl jediný, kdo nedokázal zajet kvalifikační čas. Mezi dalšími Chase jezdci byl i Stewart, Hamlin, Harvick, Logano a Kyle Busch. Naštěstí pánům ke kvalifikaci do závodu posloužilo jejich bodové skóre. Komu ale nestačily ani body ani čas, byl například Ricky Stenhouse Jr., který tak vynechá již druhý závod.

Po písničce Home Sweet Alabama, která se nesla nad okruhem v dlouhé ozvěně, byl závod odstartován. Pole Sitter Brian Vickers se na čele příliš neohřál a už v druhém kole se ve vedení usadil Ryan Blaney. Už od začátku závodu byly vidět četné snahy Jimmieho Johsnona, který se cpal dopředu jak jen to šlo, ve dvanáctém kole se tak trochu tandemově skamarádil s Kasey Kahnem a společně postupovali vpřed.

Dale Earnhard Jr., další muž v jistém ohrožení se také držel hodně v čele. Pořadí se ale (jak je známo) na Talladeze díky trojřadům mění každým mrknutím oka.

Už v osmnáctém kole se začaly objevovat zprávy o tom, že vůz Jamieho McMurrayho není zcela v pořádku, a že z jeho vozu vytéká na trať olej. Mnoho kol byl NASCAR k tomuto faktu slepý a až po dlouhých osmnácti kolech bylo týmu McMurrayho nařízeno, aby vůz při prvním možném Pit Stopu opravili. Jenomže to už stihl přijít k úhoně Kevin Harvick, kterému sprška oleje zhoršila výhled ven. Není zcela jisté, zda-li za to mohla jednička, protože problémy s únikem olejem měl i Kyle Larson.

Harvick musel zpomalit a modlit se, aby přišla žlutá fáze, nebo Green Pit Stopy, aby mu jeho mechanici mohli znečištěnou fólii strhnout.

Ve vedení se zatím vystřídal Keselowski s Johnsonem a krátce na to došlo na první zastávky u mechaniků za plného závodního tempa. Možná, že se mechanici McMurayho snažili málo a nebo vůbec, problémy s únikem oleje totiž přetrvávaly. A Boží mlýny mlely, pomalu ale jistě- o několik kol později se McMurray dostává do smyku. Původně zněly názory, že za to může olej, který z vozu vytéká, ale potom se ukázalo, že za vše mohla pneumatika.


Nicméně zdivočelá jednička nabrala Keselowskeho, Logana a ke všemu se přimíchal ještě Mc Dowell. Následovaly zastávky u mechaniků.



Nejrychleji dokázal Pit Road opustit Johnson a Martin Truex Jr. - pánové tak restartovali z první řady.

Na čele závodu se i na několik kol usadil Dale Earnhardt Jr., do neurčitých problémů se dostal Gordon, který se najednou propadl na třicátou třetí pozici.

Závod se dostal do své poloviny, zatím na účtě pouze jedno jediné přerušení. Na čele závodu již 26 kol kroužil Dale Earnhardt Jr. následován Johnsonem, Mearsem, Kurtem Buschem a Keselowskim.

Ostatní In-chase jezdci na tom byli následovně: 7 - Kahne, 11 - Harvick, 12 - Kenseth, 32 - Gordon, 35 - Edwards, 36 - Newman, 37 - Kyle Busch, 38 - Hamlin, 39 - Logano.

Ve sto druhém kole přišla událost na kterou mnozí čekali - Big One. Do konfliktu se zapletlo dohromady sedm vozů. Nejhůře to "odskákal" Kyle Busch, který se odebral se zdemolovanou osmnáctkou rovnou do garáže.



Po sérii Pit Stopů se mohlo dál závodit. Na čelo závodu se vrátil Earnhardt Jr. následován Harvickem.

Ve sto třicátém kole (z celkových 188) se po třetí mávalo žlutou vlajkou. Příčina byla - nepořádek na trati, nepořádek měl na tričku McDowell, který se potkal s horní lemující zdí.

Přerušení moc nepotěšilo Johnsona, ten se totiž akorát dostal do čela závodu a ve vedení strávil zatím nejvíce kol (51). Po restartu to netrvalo dlouho a čtyřicet osmička byla opět v čele. Druhý kroužil Kurt Bush a třetí Harvick. Kahne byl desátý, Logano dvanáctý, Earnhardt Jr. čtrnáctý. Poslední z posledních byl potom Kyla Busch, který i v ten moment do CFTC postupoval. Třicet sedm kol před cílem se navíc Busch vrací na trať posbírat ještě nějaké body.

Ve sto padesátém prvním kole si Johnson připsal bonusové body za nejvíce kol strávených ve vedení.

Dvacet jedna kol před cílem jsme mohli sledovat jak celé jezdecké pole vede jediná žena na trati - Danica Patrick.

Ve sto sedmdesátém třetím kole Ambrose, Keselowski a Biffle zahájili zastávky u mechaniků pod zelenými vlajkami. Všechny následující okamžiky byly poněkud zmatené. Kevin Harvick se dostal do smyku při nájezdu na Pit Road, mnozí očekávali, že bude vyvěšena žlutá vlajka, jenomže ta přišla až o něco později po té, co se přímo na Pit uličce do smyku dostal Kyle Larson, ještě před tím se přitom měl dostat do smyku v první a v druhé zatáčce, proč ale přišlo přerušení až tak pozdě?

Restartovalo se deset kol před cílem, v ten moment byli "mimo hru" Kyle Busch, Johnson, Keselowski a Earnhardt Jr. Z první řady závod restartovali Ryan Newman a Trevor Bayne. Johnson začal opět útočit, kroužil sedmý, tato pozice by mu na postup nestačila. Během jednoho kola se propracoval až o bitvu o vedení, do které se přimíchal i Keselowski a Logano. Pouhých pět kol před cílem ale přišlo přerušení - nepořádek na trati.

Bylo jasné, že dojde na GWC restart, čili dvě kola do cíle, která se mohou opakovat tolikrát, dokud první - zelené nebude čisté. První pokus nevyšel a jezdecké pole se ocitlo v oblaku dýmu. Do nehody se připletl i Earnhadrt Jr., který už asi věděl, že je po všem.



Vše začalo u Gillilanda, který se dostal do smyku a namířil si to přímo do Biffla, ten už nemohl nic dělat a smetl zmíněného Earnhardta.

Do dalšího restartu se z první řady těšil Keselowski a Newman. Johnson startoval až devátý, a navíc měl jeho tým obavu o dostatek paliva.

I přes to, že Trevor Bayne vyletěl po restartu z trati, zůstala zelená, Keselowski ve vedení, následován Newmanem, Loganem, Kurtem Buschem a Harvickem. Johnson se propadl až na devatenáctou pozici a poté ještě hlouběji do jezdeckého pole.



Závod tedy vyhrál Brad Keselowski a pojistil si svou účast v Chase. Oproti tomu nás opustí Johnson, kterému i před skvostný výkon v tomto závodě body nestačí, Earnhardt Jr., Kahne a Kyle Busch.






POŘADÍ V ŠAMPIONÁTU


VÝSLEDKY ZÁVODU

Navštivte jediný fungující český web o NASCAR! Těšíme se na Vás na www.nascar-live.eu, téměř denně novinky, zajímavosti a informace ze závodního světa NASCAR.

"Lajkněte" také náš Facebook NASCAR-LIVE. EU a mějte informace každý den na dosah ruky!

 

 

Komentáře ke článku