Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Začarovaná Magic Mile patřila jedinému jezdci

Začarovaná Magic Mile patřila jedinému jezdci

New Hampshire Motor Speedway

Okruh New Hamsphire Motor Speedway v neděli přivítal všechny fanoušky nejvyšší série NASCAR Sprint Cup. The Magic Mile, dlouhá 1,058 míle hostila již devatenáctý závod sezóny. Možností, jak se kvalifikovat do letošního Chase For the Cup tedy stále ubývá.

Pod četnými mraky nás čekal poměrně krátký závod, naplánováno bylo 301 kol. Počasí ale rozhodně vypadalo moudřeji, než minulý víkend, kdy byl závod v Daytoně nejdříve přerušen, poté přesunut, aby mohl být znovu přerušen a potom předčasně ukončen.

Během závodu byl několikrát zopakován fakt, že v posledních dvanácti závodech zde vyhrálo dvanáct rozdílných jezdců. Od roku 2007 to tak byl Denny Hamlin, Greg Biffle, Kurt Busch, Mark Martin, Joey Logano, Clint Bowyer, Jimmie Johnson, Tony Stewart, Ryan Newman, Kasey Kahne a minulý rok Brian Vickers a Matt Kenseth. 

Z první řady závod odstartoval Kyle Busch a Jimmie Johnson. Vedení se ujal Busch. Již ve čtvrtém kole se na trati objevil kouř a sice z pod vozu Grega Biffla. Tým se ale rozhodl, že pravděpodobný problém s pneumatikou bude „přehlížet“, rozhodně nebylo v plánu zajet tak brzo na Pit Road. Povely šéfa týmu byly jasné: „Keep going.“

V osmém kole se do obdobných problémů s pneumatikou dostal i Johnson. Ten ale musel ke svým mechanikům zajet. Do garáže se mezi tím odebral Mike Bliss (#93). Johsnon se po návratu na trať dostal do jednokolové ztráty a kroužil na čtyřicátém druhém místě. A aby té smůly nebylo pomálu, ve čtrnáctém kole se právě díky Johnsonovi poprvé mávalo žlutými vlajkami. Čtyřicet osmička si to v první zatáčce kvůli problémům s pneu namířila do lemující zdi. Tolik k závodění od Jimmieho Johnsona, kterému se příliš nedařilo ani minulý víkend, kdy skončil čtyřicátý druhý. 

Na čele závodu se držel Kyle Busch, následován Hamlinem, Stewartem, Loganem, Bowyerem nebo Keselowskim. Brad Keselowski zářil předchozího dne v závodě Nationwide série. Tam ukořistil Pole Position, strávil nejvíce kol ve vedení a nakonec vyhrál.



Přesto, že Pit Road byla otevřena, na zastávky u mechaniků bylo ještě příliš brzy. Dle původního plánu byly první zastávky očekávány až kolem sedmdesátého kola. TOP patnáctka prvních vozů tedy na trati zůstala a spořádaně kroužila za zaváděcím vozem. Ostatní vozy jely zaměstnat své mechaniky.

Po restartu ve dvacátém prvním kole na čele závodu zůstal Kyle Busch, druhý kroužil Logano a třetí Hamlin. Po několika desítkách kol se Hamlin probojoval na druhé místo a začal si myslet na vedení. V šedesátém druhém kole tak dokonce došlo k nepatrnému kontaktu s Leaderem závodu. 

Hamlin nakonec Busche pokořil. V sedmdesátém čtvrtém kole kroužilo v Lead Lap dvacet sedm vozů. V tomtéž kole došlo na již velmi očekávané zastávky u mechaniků. Vše pod zelenými vlajkami zahájil Brian Vickers. Na Pit Road následně zamířil i Hamlin, Keselowski, Kyle Busch nebo také Harvick.

Na čelo závodu se tak vždy po jednom kole podíval Kyle Larson nebo také Kurt Busch. V osmdesátém druhém kole byly zastávky kompletní. Na čelo závodu se vrátil Hamlin, jehož tým měl nejrychlejší 4-tire-pit a sice za 12,2 vteřiny. Druhý kroužil Kyle Busch a třetí Keselowski.

V devadesátém kole si na vedoucího Hamlina došlápl Keselowski a ve stém kole se stala červeno bílá dvojka novým Leaderem. Pro závod to byla teprve šestá Lead Change.

Ve sto dvanáctém kole se mávalo po druhé žlutými vlajkami. Důvodem byl nepořádek ve třetí zatáčce, Free Pass pro Arica Almirolu, vítěze předchozího závodu v Daytoně. 

Vedoucí jezdci se odebrali na Pit Lane, kde obě pneumatikové strategie měly své stoupence. Dvě pneu bral #11, #88, #18, #20 nebo také #22. Pro čtyři pneu se potom rozhodl tým Brada Keselowskeho. Keselowski se tak kvůli delšímu Pit Stopu propadl na desátou pozici.

Kurt Bush kvůli hustému provozu na Pit Road vůbec ke svým mechanikům nedostal, uličkou jenom projel a k zastávce se musel odhodlat znovu v dalším kole. Za tuto komplikaci se Kurtu Buschovi tým Dennyho Hamlina omluvil. Kurt Busch se ale kvůli tomu propadl až na dvacátou příčku.

Nezajet vůbec ke svým mechanikům, to byla strategie Kyla Larsona. Po restartu se tak čtyřicet dvojka dostala do vedení. Několik kol se Larson na čele závodu udržel, ale začal na něj dorážet Matt Kenseth. Kenseth ani Larson ještě letos nevyhráli.

Ve sto dvacátém osmém kole Kenseth Larsona pokořil a převzal vedení. V Lead Lap kroužilo dvacet tři vozů. Na čelo závodu se opět probojoval Keselowski, který ve sto padesátém kol opět kroužil na čele závodu. Druhý Kenseth na něj ztrácel až tři vteřiny.

Třetí přerušení přišlo záhy kvůli nepořádku na přední rovince. Strategie ohledně počtu pneumatik se opět lišily. Keselowski opět bral čtyři pneumatiky a propadl se na desátou pozici. Vzteklý jako pes byl Kevin Harvick, jehož 2-tire-pit zabral jeho mechanikům 8,6 vteřiny. Oproti tomu nejrychleji zvládli Pit pánové z týmu Briana Vickerse a to v čase 5,7 vteřiny.

Po restartu došlo dokonce ke kontaktu, do problémů se dostal Bowyer a nádherné zachránění situace předvedl McMurray. Ve sto sedmdesátém kole se na čele držel Bowyer. Nepořádek v první zatáčce byl ale důvodem k již čtvrtému přerušení.

Po restartu se do vedení navrátil Keselowski, následován Loganem a Bowyerem. Do cíle zbývala jedna třetina, neboli sto kol. Keselowski si na druhého Logana vyjel náskok 5,03 vteřiny. Nic mu to ale nebylo platné, na trati po páté zavlály žluté vlajky. Do problémů se po kontaktu s Morganem Shepherdem dostal Joey Logano a seznámil se s lemující zdí. Dvacet dvojka byla odtažena do garáže. Joey Logano při rozhovoru řekl, že to pro něj ani pro tým rozhodně není konec světa, důležité prý je, že mají vstupenku do Chase. Což je samozřejmě naprostá pravda. Nicméně se Joey nebránil jistému rozhořčení, že docela slibně rozjetý závod mu překazil vůz, který se potloukal na trati na třicátém třetím místě s patnácti kolovou ztrátou.



Pit Road nejrychleji opustil Bowyer, McMurray a Gordon. Všechny týmy zvolily výměnu pouze dvou pneu. Tým Brada Keselowskeho měnil opět čtyři. Z první řady závod odstartoval Bowyer a McMurray.

Po několika kolech si Bowyer vybudoval na druhého Keselowskeho náskok alespoň 0,6 vteřiny. Keselowski zabojoval a sedmdesát kol před cílem protlačil svou dvojku zpět na čelo závodu.

Díky jeho dlouhým Pit Stopům bylo navíc jasné, že co se paliva týče, je na tom Keselowski ze všech jezdců nejlépe.

Dvousté čtyřicáté deváté kolo přineslo šesté přerušení. Nepořádek ve třetí zatáčce tak dal příležitost jezdcům navštívit své mechaniky a zamíchat tak trochu kartami, než závod vejde do velkého finále.

Matt Kenseth si dojel pouze pro palivo, Bowyer, Keselowski a spousta dalších zvolili výměnu dvou kol. A hrstka jezdců (#24, #11, #4, #18, #27 a #16) nezajela ke svým mechanikům vůbec.

Po restartu se ujal vedení Gordon, pronásledován Hamlinem nebo také Keselowskim. Keselowski se postupně tlačil dopředu. Kolem třicátého pátého kola před cílem svedli Keselowski a Gordon nádhernou bitvu o vedení, rozloženou do několika kol.

Dvě stě sedmdesáté kolo tak opět patřilo Keselowskemu. Brad si postupně na druhého Gordona vybudoval náskok 1,1 vteřiny. Ve dvou stém osmdesátém kole si Keselowski díky 111 kolům strávených ve vedení připsal bonusové bodíky.

Na trati se začali rozdávat doporučení o šetření paliva. V ohrožení byl například Gordon nebo Hamlin, čili pánové, kteří bojovali o druhou pozici. Oba dva totiž při poslední žluté fázi zůstali na trati.

Deset kol před cílem ztrácel druhý Hamlin na Keselowskeho 1,5 vteřiny, třetí Gordon ztrácel dokonce přes tři vteřiny. Spousta jezdců musela přizpůsobit své snažení palivu, kterého měli nedostatek.

Do konce závodu zbývalo šest kol, Keselowski stále zvětšoval svůj náskok a poměrně oprávněně se začalo diskutovat o tom, že si Keselowski jede pro výhru. Jenomže, to byl tu nesměl být Justin Allgaier, který si to tři kola před cílem namířil z dvacáté šesté pozice do lemující zdi.

Sedmé přerušení bylo na světě. Někteří jezdci zajeli ke svým mechanikům, aby načerpali palivo, které na extra kola prostě neměli. Letos po páté se tak dočkáme prodloužení G-W-C.

Během kroužení za zavádějící Toyotou Camry se první obětí díky nedostatku paliva stal Jeff Gordon. Jeho čtyři a dvacítka vydechla z posledního a musela být odtlačena. To Gordona, který kroužil třetí asi hodně zamrzelo.

Z první řady poslední dvě kola odstartoval Keselowski a Harvick. Kevin Harvick se ihned po restartu také odporoučel. I jeho vůz hlásil Out of Fuel.

Keselowski, který pro změnu hlásil, že je na tom s palivem dobře, si dojel pro bílou vlajku a nakonec přece jenom pro šachovnicovou!



Dvě vítězství během jednoho víkendu pro Brada Keselowskeho a rozhodně nejvíce strávených kol ve vedení, jedno Pole Position - tomu se dá říkat úspěšný víkend.

Celkem třetím vítězstvím v rámci letošního Sprint Cupu se Brad Keselowski vyrovnal Jimmiemu Johsnonovi a jelikož jemu příliš nepřálo v tomto závodě štěstí, předběhl ho i v bodování. Brad Keselowski v šampionátu obsadil třetí příčku. Před ním je Dale Earnhardt Jr. a první místo si statečně drží Jeff Gordon. Čtvrtý je Matt Kenseth a pátý, zmiňovaný Johnson.

POŘADÍ V ŠAMPIONÁTU.

Žádné další jméno tedy nebylo připsáno na listinu pro Chase For the Cup. Třeba příští závod - Indianapolis. Závod se pojede až za dva týdny, čili 27.7.2014. Sledujte aktuální dění na NASCAR CZ.

VÝSLEDKY ZÁVODU.