Novinky

  • 27.02.2020 Good Nejrychlejším mužem 5. dne testů F1 zůstal Sebastian Vettel (Ferrari)

  • 27.02.2020 Good Sebastian Vettel (Ferrari) drží po dopoledni nejlepší čas v 5. den testů F1

  • 26.02.2020 Good Robert Kubica (Alfa Romeo) zůstal nejrychlejším jezdcem 4. dne testů F1

Facebook Instagram

Monster Mile a postupová dvanáctka

Monster Mile a postupová dvanáctka

Dover International Speedway

Čtyři sta kolové kroužení na Monster Mile z Pole Position odstartoval Kevin Harvick. Pro muže se čtyřkou to byl již třináctý Pole v kariéře, a jak víme, Američané jsou velmi pověrčiví, především co se týče čísla třináct, a ani Harvickovi třináctka příliš štěstí v tomto závodě nepřinesla, ale nepředbíhejme.

Závod začal klidně, bez jakéhokoli náznaku velkých bojů či finálních snažení urvat si co nejlepší umístění. Pravda, v tomto duchu se nesl nakonec celý závod. K prvnímu přerušení došlo v šedesátém třetím kole, kvůli nepořádku na přední rovince. Nejrychleji dokázal Pit Road opustit zatím jediný leader závodu – Kevin Harvick, následován Keselowskim, Gordonem a Hamlinem.

V sedmdesátém šestém kole opět došlo na žluté vlajky, ve druhé zatáčce se s lemující zdí intenzivněji seznámil Ricky Stenhouse Jr. I po následujícím restartu se Harvick dokázal udržet v čele závodu. Posledním „čejsařem“ byl v ten moment Aric Almirola, který kroužil až dvacátý devátý. Na záda mu přitom začínal dýchat Leader, který už třinácti vozům udělil ztrátu jednoho kola.

Čelo závodu bylo poměrně neměnné - #4, #2, #24, #48, #11, #18. Tradičně se hodně vpředu drželi jezdci, kteří se dokázali probojovat do letošního Chase for the Cup. První desítka byla téměř kompletně tvořena pouze těmito jezdci. Pár posledníčků se potom potloukalo v druhé desítce vozů a pár nešťastníků dokonce až ve třetí desítce.

V průběhu celého závodu jsme mohli sledovat, jak kterému jezdci jeho současná pozice v závodě nahrává do karet, co se týče účasti v Chase.

Po dalším přerušení došlo také konečně na změnu Leadera. Po 147-mi kolech se na čelo závodu dostal Brad Keselowski. Již v 172 kole jej vystřídal Matt Kenseth, Clint Bowyer nebo následně Jamie McMurray – příčinou byl kolotoč zastávek u mechaniků za plného závodního tempa.

V 263 kole se na čele závodu opět radoval Harvick, jenomže mu vypověděla službu pneumatika, zpod jeho vozu se nejdříve začaly objevovat jiskry a potom dokonce oheň. Netrvalo dlouho a další přerušení bylo na světe. Kevin Harvick se tak z prvního místa propadl hodně dozadu v jezdeckém poli a to nejen kvůli defektu, ale i následnému Pit Stopu, kdy mu musel být opravován i spodek předního nárazníku.



Na padesátku kol se do čela závodu opět vrátil Keselowski, ale poté přišel na scénu Jeff Gordon. Ten se ujal vedení v 305 kole. Do cíle tedy zbývalo 95 kol.

Ne čele závodu se tedy usadil Gordon, následován Keselowskim, Kylem Buschem, Johnsonem nebo také Larsonem, který se statečně držel v první pětce.

V 326 kole byly zahájeny další zastávky u mechaniků za plného závodního tempa. Gordona ve vedení vystřídal Logano nebo také Edwards. Všichni jezdci svorně zvolili výměnu všech čtyř pneumatik.

Po ukončení zelených zastávek na čele zůstal Jeff Gordon. Druhý Keselowski se pokušel jej pokořit, z třetího místa všemu přihlížel Larson. V první desítce kromě „čejsařů“ kroužil už jediný „nečejsař“ – Ambrose. Carl Edwards kroužil třináctý, Kurt Busch patnáctý a nešťastník Harvick dokonce devatenáctý. Dvacátý kroužil Earnhardt Jr. a dvacátý první Biffle. Další tři muži In Chase – Kahne, Allmendinger a Almirola kroužili na chvostu třetí desítky.

Do konce závodu zbývalo padesát kol, čtyři jezdci už možná věděli, že pokud něco neudělají, mohou se s letošním Chase for the Cup rozloučit. Možná, že škoda, že jsme se nedočkali žádného drama. Kola ubíhala a jediným vzrušením byly občasné pokusy Keselowskeho předjet suverénního Gordona, který se od 330 kola držel neúprosně v čele. Nebo například nikterak dramatický souboj o postup mezi Bifflem a Kahnem.



Dvacet kol před cílem v Lead Lap kroužilo pouhých dvanáct vozů. Ale nikdo z nich nedokázal a možná ani nechtěl nic podniknout. Jeff Gordon tak nakonec projel pod šachovnicovou vlajkou jako první.



Po 94 kolech strávených ve vedení docela zaslouženě, ačkoli nejvíce kol ve vedení strávil Kevin Harvick. Ten nakonec dojel (symbolicky) třináctý ale ani tento, řekněme trochu nevýrazný dojezd jej nepřipravil o průběžně třetí příčku v šampionátu.



Na čele tabulky tak stále visí jméno Brad Keselowski, druhý stále týmový kolega Logano, čili tým Penske. Třetí tedy Harvick a čtvrtý Johsnon. Kdo si přilepšil hned o dvě příčky a je momentálně pátý, je vítěz závodu Jeff Gordon.

Pro Jeffa Gordona je to jeho až neuvěřitelná 92 výhra v jeho kariéře (nutno podotknout že za 23 let působení v této sérii). Stovku výher již letos Jeff netrhne, protože do konce sezóny zbývá pouze šest závodů, ale třeba příští rok?

Z nového Chase formátu „vypadli“ čtyři jezdci, jejichž výkon už na postup nestačil. Rozloučil se s námi AJ Allmendinger, Kurt Busch, Greg Biffle a Aric Almirola.

Dvanáctka postupujících se utká a rozdělí si cenné body již tuto neděli v Texasu. Nyní mají všichni jezdci shodný počet bodů a to rovné 3000.

POŘADÍ V ŠAMPIONÁTU


VÝSLEDKY ZÁVODU

Komentáře ke článku