Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

V Miami zvítězil Hamlin, na trůn usedl po šesté Johnson

V Miami zvítězil Hamlin, na trůn usedl po šesté Johnson

Poslední závod série Sprint Cup.

Slunečná trať Miami Speedway už tradičně hostila poslední závod sezóny, především potom samotného Chase For The cup. Největší šanci stát se šampionem pro rok 2013 měl Jimmie Johnson, který do závodu vstupoval z prvního místa průběžného pořadí. Druhý Matt Kenseth na něj ztrácel dvacet osm bodů a třetí Kevin Harvick 34. Kyle Busch, který byl před závodem celkově čtvrtý ztrácel padesát sedm bodů, takže do boje o titul s ním už nemohlo být počítáno.

Pole Position pro velké finále ulovil Matt Kenseth, vedle něj startoval Kurt Busch a za nimi potom Joey Logano, Brad Keselowski a Denny Hamlin. Z šestého místa startoval Kevin Harvick a sedmý Jimmie Johnson. Matt Kenseth si nenechal vedení nikým vzít, jenomže už záhy se poprvé mávalo žlutými vlajkami. V první zatáčce se Travis Kvapil seznamoval s lemující zdí, a trať musela být následně uklizena.

Už během prvních Pit Stopů jsme byli svědky velké strategie, a to u týmu Dennyho Hamlina, ten totiž vůbec nevyužil možnosti zajet k mechanikům. Všichni ostatní jezdci tak učinili a dopřáli svým vozům nové obutí. Z první linie tak restartoval Hamlin a Kenseth, který byl na Pit nejrychlejší. Třetí restartující Harvick se rozhodl také blýsknout a po pár kolech z něj byl nový leader závodu. Druhý kroužil Kenseth a o třetí místo bojoval Johnson s Earnhardtem Jr.

Dvacáté čtvrté kolo přineslo druhou žlutou fázi. Do smyku a problémů se už po druhé dostal Travis Kvapil, který vše komentoval do radiové komunikace slovy, že vůbec netuší, co se stalo. Následující zastávku stihl nejrychleji tým #29, #78, #18, #43 a #39. Trojlístek adeptů na titul šampiona své zastávky neuspěchal.

Odkrouženo bylo třicet kol. V čele závodu kroužil Kurt Busch, následován bratrem Kylem. Za nimi se sváděl boj, třetí místo patřilo Kensethovi, čtvrté Johsnonovi a páté Harvickovi. Nejúspěšnější byl Kenseth, který se už o pár kol později vrátil na pozici Leadera.

Po dalších třiceti kolech se toho příliš nezměnilo. První stále kroužil Kenseth následován Johnsonem, Kylem Buschem a Bradem Keselowskim. Kevin Harvick se propadl na osmou příčku, ale prvního Kensetha měl stále na dohled.

V šedesátém šestém kole přišly na řadu zastávky pod zelenými vlajkami a právě někde uprostřed byla vyhlášena žlutá fáze pro nepořádek ve třetí a čtvrté zatáčce. Zastávky u mechaniků tak pokračovaly pod vlajkami žlutými.

Po restartu se nenechal nikým předjet Kenseth, ačkoli Johnson na něj výrazně tlačil. Další, již čtvrtá žlutá fáze přišla ke slovu v devadesátém prvním kole. Do smyku se ve čtvrté zatáčce dostal Dave Blaney. Lucky dog získala Danica Patrick.

Prvních sto kol bylo odkrouženo. V čele závodu setrvával Matt Kenseth, druhý kroužil Hamlin, třetí Kyle Busch, čtvrtý Johsnon a pátý Menard. Kevin Harvick se začal propadat a Matt Kenseth už měl v kapse sto kol strávených ve vedení. V tu chvíli druhý Hamlin na Leadera ztrácel 1,9 vteřiny a čtvrtý Johsnon dokonce 2,6.

Harvick zatím za plného závodního tempa chtě nechtě musel zajet k mechanikům pro nová kola a ocitl se tak v jednokolové ztrátě.

Sto dvacáté kolo patřilo opět Kensethovi jako Leaderovi. Druhý kroužil Hamlin a bitvu o třetí místo sváděl Johsnon s Kylem Buschem. První jezdec s jednokolovou ztrátou byl Marcos Ambrose na dvacátém šestém místě. Kevin Harvick kroužil s téže jednokolovou ztrátou až na třicátém prvním místě.

Matt Kenseth v tu chvíli v šampionátu na Johsnona ztrácel 19 bodů, Harvick 52. Po odkroužených sto čtyřiceti kolech se opět jezdci vydali ke svým mechanikům za plného závodního tempa. Ve sto čtyřicátém čtvrtém kole si Kenseth vyjel bonusový bod za nejvíce kol strávených ve vedení. Po pár dalších kolech ho ale předjel Earnhardt Jr., který se cpal dopředu, co mu síly stačily. Pátá žlutá fáze byla vyhlášena pro nepořádek na přední rovince. Nejrychleji zvládl Pit Stop Kenseth, asi proto, že jako jeden z mála zvolil přezutí pouze dvou kol. Druhý restartoval Earnhardt Jr., který také přezouval jenom dvě kola, (přesto byl tým mechaniků #20 rychlejší) třetí Kyle Busch, čtvrtý Hamlin a pátý Johnson.

Ani ve stošedesátém kole jsme se nedočkali velkých změn. Závod stále vedl Kenseth následován Earnhardtem Jr., Hamlinem, Kylem Buschem a Keselowskim. Jimmie Johnson kroužil devátý a vyhoupnout se kapánek zpět se podařilo Harvickovi, který kroužil třináctý. V ten okamžik se Kenseth dotáhl na Johnsona ještě trochu víc a ztrácel na něj pouhých patnáct bodů.

Další žlutá fáze přišla ke slovu ve stodevadesátém kole. Ve třetí zatáčce našli traťoví komisaři zase nějaký nepořádek. Při následujících zastávkách zvolili všichni jezdci výměnu čtyř kol.

Po restartu se na čele závodu udržel Hamlin, následován Gordonem, Earnhardtem, Kensethem a Keselowskim. Johnson se při restartu dostal do poněkud hustšího provozu a hodně ztratil, kroužil až na dvacáté třetí pozici.

O další vzrušení se postaral Paul Menard, ten na sebe upozornil nejdříve hrstkou jisker a následně hořícím kolem. Odebral se proto na Pit Lane, kde došlo k hrůzně vypadající události. Hořící pneumatika na jeho voze totiž explodovala a celá Pit Lane se i se všemi mechaniky ztratila v mraku kouře.



Naštěstí se nikomu nic nestalo, ale přesto byla vyhlášena žlutá fáze. Automaticky následovaly zastávky u mechaniků a restart. Vůz Paula Menarda byl odtažen a i slušně vypadající škvarek, který byl ještě před několik minutami pneumatikou byl uklizen.

Na okruh se snesla noc a závod pomalu spěl k závěru. V čele závodu se stihli vystřídat Earnhardt a Hamlin. Matt Kenseth kroužil na třetí pozici, Jimmie Johnson kroužil jedenáctý a Harvick dvanáctý.

Dvacet kol před cílem se zvyšovala tendence předjíždění a nebezpečných manévrů. Všichni se snažili na poslední chvíli urvat co nejlepší pozice. Deset kol před cílem ztrácel Kenseth v celkovém pořadí na Johnsona dvacet jedna bodů.

S ubývajícími koly se pořadí příliš neměnilo, především na čele závodu. První místo stále držel Denny Hamlin, za ním kroužil Kenseth, Earnhardt Jr., Truex Jr., Bowyer, Keselowski, Kyle Busch a osmý kroužil Johnson, kterému osmé místo k vítězství šampionátu stačilo. Harvick se v tu chvíli nacházel mimo první desítku.

Bílá vlajka patřila Denny Hamlinovi a právě on byl i ten, kdo jako první projel pod vlajkou šachovnicovou a ukončil tak sezónu 2013. Přesto si příliš nepomohl a celkově Hamlin skončil až dvacátý třetí.



Šampionem pro rok 2013 se stal Jimmie Johnson, který si do své sbírky titulů přidal šestého mazlíčka. Druhý skončil Kenseth se ztrátou devatenácti bodů a pomyslnou třetí příčku obsadil Kevin Harvick.



Celkové pořadí šampionátu naleznete ZDE.

Příjemný zimní spánek všem fanouškům NASCAR, sezóna 2014 začne v únoru opět závodem DAYTONA 500.