Novinky

  • 12.01.2023 Neutral Vettel po 10 letech a 150 kilometrech prodává Nissan GT-R.

  • 11.01.2023 Good Sebastián Montoya se stal členem juniorky týmu Red Bull.

  • 09.01.2023 Good Dnes se ujímá funkce šéfa Scuderia Ferrari Frédéric Vasseur.

Facebook Instagram

Rozhovor: Toto Wolff

Rozhovor: Toto Wolff

O jezdcích, situaci uvnitř týmu a nových pravidlech.

Jak byste po 11 závodech ohodnotili vaši jezdeckou dvojici?

Oba jsou pilíři výkonnosti našeho vozu a týmového úspěchu. Navzájem se tlačí na vyšší úrovně, do zcela nových výšin, ale ne na úkor týmu. U jiných týmů jsme viděli, že takové soupeření dokáže způsobit pořádný chaos, ale my z toho těžíme. Udržujeme se v dobré náladě, v týmu vládne dobrá atmosféra a mít dva jezdce na této úrovni a nechat je soupeřit není dobré pouze pro značku, ale je to prospěšné i z hlediska výkonů. Toto je velice důležitou ingrediencí úspěchu našeho týmu.

Ale jak zabráníte tomu, aby se jejich rivalita vymkla kontrole? Nemůže u vás nastat stejná situace jako v McLarenu, když za něj jezdili Senna a Prost?

Jezdcům jde především o titul mistra světa, ale nikdy nesmí zapomenout na to, že za nimi stojí velká organizace a jedna z největších a nejznámějších značek na světě. Proto musí být v některých situacích na prvním místě zájmy týmu. Oba jezdci jsou si toho vědomi a akceptují to.

I tak jste ale měli několik problémů…

Samozřejmě. Zvládání této situace se věnujeme každý den a každý den komunikujeme s jezdci i jejich inženýry. Pro mě jako manažera je důležité, aby byly věci transparentní a jednoduché. Toto pokládám při řízení společnosti za klíčové.

Můžeme předpokládat, že jejich rivalita a napětí uvnitř týmu se budou před koncem sezóny ještě stupňovat?

Ano, mohlo by to tak být, ale pokud budeme pokračovat tak jako dosud, mohli by zůstat v boji o titul už definitivně jenom oni dva. To bude bod, ve kterém si budeme moci s jezdci sednout a prodiskutovat změnu našeho postoje. Zůstane prioritou to, co je nejlepší pro vůz, tým a obě strany garáže? Nebo uděláme změny, abychom nezasahovali do souboje dvou jezdců, z nichž jeden bude mistrem světa? Odpověď zatím neznám, protože se v takové situaci ocitám poprvé. Zatím je to pro nás ještě neprobádané území.

Nemáte z toho obavy? Závod, jaký jsme mohli vidět například v Bahrajnu, je pro tým rizikem, ale zároveň jsou pro něj i pro celý sport přínosem…

Ano, také si myslím, že z takového přístupu těží nejen Mercedes, ale i Formule 1 jako celek. Milujeme závodění. Dokonce i tehdy, když to znamená pár šedivých vlasů navíc. Nemůžeme myslet jen na nás, důležitá je F1 jako sport, fanoušci a značka, kterou reprezentujeme.

Pro váš tým je rok 2014 samozřejmě skvělý, ale jak se vám líbí nový styl závodění a dopad nových pravidel?

Nedávno jsem se díval na poslední závod sezóny 1984, ale byl dost nudný a přestal mě bavit asi tak ve třetině. Zvuk motorů nebyl slyšet vůbec, protože i tehdy se používali turba a předjíždělo se pouze když nejrychlejší předbíhali nejpomalejší o celé kolo. Dost mě to překvapilo.

Myslím, že nyní nabízíme skvělý produkt s pár fantastickými závody. Můžeme mít jen samé úžasné závody? Ne! Letos jsme měli Bahrajn, Montreal, Rakousko… Myslím, že nyní máme opravdu dobrý produkt. Možná jsme ve snaze přinést více vzrušení zašli až příliš daleko. Možná, že dvojité body nejsou správným řešením. Ale počkejme na konec sezóny a pak uvidíme, zda jsme udělali dobré nebo špatné rozhodnutí. Je to čisté a jednoduché? Ne, není. Proto jsem proti tomu. Ale dejme tomu šanci a možná se nám to bude líbit.