Novinky

  • 02.06.2024 Bad Rob White po 20 letech odchází z Alpinu

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

Facebook Instagram

Lotus: Mercedes jsme nemohli odmítnout

Lotus: Mercedes jsme nemohli odmítnout

Když se naskytla taková příležitost, museli ji využít.

V oblasti výrobců motorů a jejich zákazníků se několik let nemělo nic měnit. Nové pohonné jednotky jsou velmi komplexní a výrobci se snaží co nejvíce informací o svých výrobcích zachovat v tajnosti, takže s týmy před sezónou 2014 podepsali víceleté smlouvy. Renault však vstoupil do nové éry nesprávnou nohou a uprostřed sezony se rozhodl změnit přístup. Od příští sezóny se jeho úsilí soustředí na potřeby Red Bullu a ostatní zákazníci se budou muset přizpůsobit. Taková změna umožnila Lotusu vypovědět smlouvu a vybrat si jiného dodavatele. A jelikož mají momentálně navrch pohonné jednotky Mercedesu, Gérard Lopez neměl o čem uvažovat.

"Je zřejmé, že Mercedes odvedl nejlepší práci a není žádný důvod, aby to nezopakoval i příští rok," vysvětlil Lopez, šéf a zároveň spolumajitel týmu z Enstone.

"Jsme jedním z mála nezávislých týmů, které dostaly šanci získat přístup k jejich motoru. Myslím, že to byla správná volba. Renault se letos dost trápí. Podle mě to bude příští rok lepší, ale zároveň si nemyslím, že by mohli už příští rok dohnat Mercedes. Takže v našem rozhodnutí sehrál prvořadou roli výkon. Kromě toho se Renault již začal výrazně zaměřovat na jeden, nebo možná na dva týmy. Je to tak, jak to je a pro nás je jistě lepší změnit dodavatele."

Renault do této sezóny nastupoval se čtyřmi zákazníky a příležitostně se jeho představitelé nechali slyšet, že je to víc než ve skutečnosti potřebuje. Příští rok se ale může ocitnout v opačné situaci. Nejenže Lotus odchází k Mercedesu, ale Caterham je pouze krůček od krachu a Francouzům by tak zůstal už jenom Red Bull a jeho juniorka Toro Rosso. Mercedes bude mít opět kromě továrního týmu i 3 zákazníky, což by mohlo znamenat dvakrát více předsezónních testovacích kilometrů.