Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Renault se obává nákladů na další změnu motorů

Renault se obává nákladů na další změnu motorů

Další velkou změnu by soukromé týmy nepřežily.

Velkým tématem posledních měsíců je změna přístupu Formule 1 k závodění a návrat k "velkým číslům", což má zahrnovat zadní pneumatiky široké alespoň 40 centimetrů a motory s výkonem alespoň 1000 koňských sil. Někteří zástupci týmů by chtěli prosadit velké změny už pro sezóny 2016 a 2017, Renault však vyzývá k opatrnosti.

"Mně osobně se to líbí, ale potřebuji někoho, kdo to zaplatí," řekl nový šéf Renault Sport F1, Cyril Abiteboul. Nepromyšlená změna by mohla být extrémně drahá a soukromé týmy přitom ještě neměly čas vzpamatovat se z přechodu na hybridní pohonné jednotky. Rozpočet Renaultu je zřejmě také napjatý k prasknutí a francouzské automobilce se do další velké investice ještě nechce.

"Často slýchám, že malé nezávislé týmy nejsou schopné platit za pohonné jednotky a ve stejnou dobu se mluví o zvýšení výkonu o nějakých 200 koňských sil. Jak to jde dohromady?

Pokud najdete někoho, kdo za to bude schopen zaplatit, tak budu nadšený. Rád bych viděl současné vozy a současné piloty jak se snaží zvládnout 1000 koní, ale při současných pravidlech to bude náročné a drahé."

Výrobci motorů při první poradě dospěli k závěru, že 1000 koní mohou při určitých změnách vytáhnout i ze současných malých hybridních turbo motorů. Muselo by se však upravit omezení průtoku paliva a velikost palivových nádrží, a to by se také neobešlo bez zásadního zvýšení nákladů.

"Musí se udělat drastické změny v distribuci paliva a to už bude úplně jiná hra. Nevyhnutelně se pak musí změnit velikost některých vnitřních komponentů spalovacího motoru, a pokud se to stane, bude třeba změnit i dimenzování baterií a MGU. Nakonec se změní celá pohonná jednotka, takže je k tomu třeba přistupovat opatrně."

Týmy pokračují v diskusích o možných změnách a Komise F1 by mohla nové směrování Formule 1 odhlasovat již 18. února.