Statistiky z Barcelony
Nejrychlejší Lotus, nejpilnější Mercedes a poslední McLaren.
Včera skončil druhý ze tří čtyřdenních předsezónních testů. Nové vozy absolvovaly tisíce kilometrů a jezdci začali s nesmělými pokusy přiblížit se jejich současným limitům. Nejdále při tomto hledání došel Romain Grosjean, kterému se podařilo kolo na okruhu Barcelona-Catalunya absolvovat za 1:24.067. Na první pohled výborný výsledek pro Lotus doplnil třetí příčkou Pastor Maldonado, oba však své časy dosáhli použitím super-měkkých pneumatik. Nejnebezpečněji tedy nakonec vypadá Mercedes, který v rukou Nica Rosberga a s obutými středně tvrdými pneumatikami dosáhl čas, který je jen o necelé 3 desetiny sekundy pomalejší než Grosjeanův.
| Jezdec |
Tým |
Čas |
Pneu |
Kola |
|
| 01. | R. Grosjean | Lotus | 1:24.067 | SS | 111 |
| 02. | N. Rosberg | Mercedes | 1:24.321 | M | 197 |
| 03. | P. Maldonado | Lotus | 1:24.348 | SS | 173 |
| 04. | D. Ricciardo | Red Bull | 1:24.574 | S | 201 |
| 05. | K. Raikkonen | Ferrari | 1:24.584 | S | 163 |
| 06. | F. Massa | Williams | 1:24.672 | S | 143 |
| 07. | S. Perez | Force India | 1:24.702 | SS | 155 |
| 08. | M. Verstappen | Toro Rosso | 1:24.739 | SS | 222 |
| 09. | L. Hamilton | Mercedes | 1:24.923 | M | 201 |
| 10. | D. Kvjat | Red Bull | 1:24.941 | S | 216 |
| 11. | F. Nasr | Sauber | 1:24.956 | SS | 151 |
| 12. | V. Bottas | Williams | 1:25.345 | S | 178 |
| 13. | C. Sainz Jr | Toro Rosso | 1:25.604 | SS | 188 |
| 14. | F. Alonso | McLaren | 1:25.961 | S | 79 |
| 15. | J. Palmer | Lotus | 1:26.280 | S | 77 |
| 16. | S. Vettel | Ferrari | 1:26.312 | S | 181 |
| 17. | M. Ercisson | Sauber | 1:26.340 | S | 166 |
| 18. | N. Hulkenberg | Force India | 1:26.591 | S | 36 |
| 19. | P. Wehrlein | Force India | 1:27.333 | M | 143 |
| 20. | J. Button | McLaren | 1:28.182 | M | 45 |
| 21. | P. Wehrlein | Mercedes | 1:28.489 | H | 18 |
| 22. | S. Wolff | Williams | 1:28.906 | M | 86 |
Mercedes je opět i na vrcholu tabulky odjetých kol, tentokrát mu však na záda dýchají Red Bull, Toro Rosso i Williams. Hlavně u Red Bullu jde o velké zlepšení, protože v Jerezu byl druhý nejhorší po McLarenu. Tým z Wokingu opět trápily technické problémy způsobované především novou pohonnou jednotkou Hondy. O testovací kilometry ho kromě selhávání MGU-K připravila také nedělní nehoda Fernanda Alonsa, po níž se McLaren rozhodl test předčasně ukončit.
| Tým |
Kola |
|
| 01. | Mercedes | 446 |
| 02. | Red Bull | 417 |
| 03. | Toro Rosso | 410 |
| 04. | Williams | 407 |
| 05. | Lotus | 361 |
| 06. | Ferrari | 344 |
| 07. | Force India | 334 |
| 08. | Sauber | 317 |
| 09. | McLaren | 124 |
Z pohledu dodavatelů motorů se toho moc nezměnilo. Nejvíce zkušenosti si z Barcelony odvážejí inženýři Mercedesu. S velkým odstupem za německou automobilkou následují Renault a Ferrari, motor Honda absolvoval pouze 124 kol.
| Motor |
Kola |
|
| 01. | Mercedes | 1 548 |
| 02. | Renault | 827 |
| 03. | Ferrari | 661 |
| 04. | Honda | 124 |

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

23.02. 2015