Představení šampionátu: Blancpain Sprint Series

Souhrn informací a odkazů na jednom místě.
Pro krátké závody společnosti SRO je od roku 2012 typické zahájení sezony o Velikonočním víkendu. Již od dob MS GT1, následníka FIA GT a současnou Blancpain Sprint Series, je dějištěm úvodního podniku nadále francouzské Nogaro.
Nyní se můžete seznámit s hlavními informacemi o tomto mistrovství. Nově jsou v článku se zvýrazněnou zkratkou Blancpain GT Series přidány informace vztahující se k nástavbě tohoto šampionátu.
Odkaz na tento článek bude v průběhu roku součástí klíčových příspěvků o této sérii na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě se soupisem změn na konci článku. V některých případech mohou být zvýrazněny pro snadnější rozpoznání.
Obsah s aktivními odkazy na kapitoly
1. Základní popis série
2.1. Historie šampionátu
2.2. Držitelé titulů
2.3. Nejúspěšnější stáje
2.4. Tituly v BGTS
3. Pořadatelská organizace
4. Kalendář
5.1. Průběh závodního víkendu
5.2. Kategorie účastníků
5.3. Další změny v pravidlech
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
7. Seznam úspěšných jezdců
8.1. Užitečné odkazy
8.2. Doplňující články na Formule.cz
9. Rozsah informování na zdejším portálu
10. Konečné výsledky
11. Souhrn aktualizací
Foto: Martin Ševčík
Závody v několika evropských zemích spolu se speciálním podnikem v asijském Ázerbájdžánu řadí Blancpain Sprint Series mezi série s mezinárodní působností. Možnosti účastníků rozšiřuje bodováním do nástavbového Blancpain GT Series.
V konkurenci šampionátů nabízejících krátké závody gétéček se snaží zaujmout důrazem na profesionálnější obsazení vozů.
Pestré pole rozmanitých konstrukcí zaručuje použití vozů dle pravidel třídy GT3. Pro zajištění napínavého dění na dráze jsou jejich rozdílné vlastnosti vyrovnány propracovaným systémem vyvážení výkonnosti. Všichni účastníci navíc odebírají pneumatiky (Pirelli) a palivo (Total) od jediného schváleného dodavatele.
Pořadatelům se daří rozšiřovat počet televizních společností, které přenáší závody anebo alespoň sestřihy. Přímé přenosy závodů včetně jejich záznamů lze shlédnout také na internetu na stránkách série. Přestože dvojice hodinu trvajících klání podporuje boje o pozice především na dráze, dostupná oficiální časomíra zvyšuje přehled o dění v závodě.
Spolu s oznámením o ukončení pořádání MS GT1 a ME GT3 v polovině roku 2012 se Ratel zmínil také o připravované náhradě. Konkrétnější obrysy získala série v lednu 2013, kdy došlo k jejímu oficiálnímu představení.
Volnější podmínky se postaraly o pestřejší pole, nicméně na roštu se většinou sešly pouze dvě desítky vozů. Výjimku představoval závěrečný závod v dalekém Baku. Zde se díky lákavým odměnám a pozvánkám mistrovských týmů z vybraných sérií jejich počet přiblížil ke třem desítkám.
Ústup z profesionálně pojatého MS GT1 znamenal vyrovnané zastoupení posádek se smíšenými sestavami v porovnání s profesionály. Amatérská třída představovala pouhý doplněk s výjimečnou maximální přítomností tří vozů.
V dalším roce bylo mistrovství zbaveno po předchůdcích děděného statusu oficiální série FIA výměnou za prohloubení partnerství se společností Blancpain. Odvážný posun na profesionálnější obsazení vozů se již podařilo dotáhnout ke zdárnějšímu výsledku.
Převážná většina účastníků soupeřila v celkovém hodnocení, kde nebyl brán ohled na zařazení pilotů dle výkonnosti. Novinkou byla kategorie vyhrazená talentovaným mladíkům (Silver Cup), jejichž počet zpravidla převyšoval kategorii smíšených posádek.
V roce 2014 se tato série krátkých závodů spolu s vytrvalostní BES stala jednou z částí v nově vytvořeném nástavbovém Blancpain GT Series. SRO se tak částečně podařilo naplnit myšlenky zveřejněné Stéphanem Ratelem ve Spa koncem července 2012. Pod označením Světové série GT se skrývalo bodování účastníků dvou časově odlišných šampionátů. Tuto náhradu za zrušené MS GT1 se v roce 2013 však nepodařilo uskutečnit.
2014 (Blancpain Sprint Series)
Třída | Jméno | Vůz | Tým |
PRO* | ![]() |
Mercedes SLS | HTP Motorsport |
Silver | ![]() |
Audi R8 | Belgian Audi Club |
![]() |
|||
PRO-AM | ![]() |
Audi R8 | Phoenix Racing |
![]() |
* V hodnocení této třídy se jednalo o celkovou klasifikaci, podmínky však odpovídaly nasazení profesionálních posádek.
2013 (FIA GT Series)
Třída | Jméno | Vůz | Tým |
GT3 Pro | ![]() |
Audi R8 | Belgian Audi Club WRT |
![]() |
|||
GT3 Pro-Am | ![]() |
Mercedes SLS | HTP Gravity Charouz |
![]() |
|||
GT3 Gentleman | ![]() |
Mercedes SLS | HTP Gravity Charouz |
![]() |
Rok | Třída | Tým | Vůz |
2014 | PRO* | ![]() |
Audi R8 LMS |
Silver | ![]() |
Audi R8 LMS | |
PRO-AM | ![]() |
Audi R8 LMS | |
2013 | GT3 Pro | ![]() |
Audi R8 LMS |
GT3 Pro-Am | ![]() |
Mercedes SLS | |
GT3 Gentleman | ![]() |
Mercedes SLS |
Jezdci
Rok | Jméno | Vůz | Tým |
2014 | ![]() |
Audi R8 | Belgian Audi Club WRT |
Týmy
Rok | Tým | Vůz |
2014 | ![]() |
Audi R8 LMS |
Organizací této série se zabývá Stéphane Ratel Organisation (SRO). Jejím zakladatelem je Stéphane Ratel, který společnost založil 24. ledna 1995. Francouzský podnikatel tak navázal na předchozí zkušenosti s pohárovými závody vozů Venturi. V té době se rovněž podílel se svými společníky na pořádání mezinárodního mistrovství BPR Global GT Series.
Zájem o tuto sérii přilákal pozornost FIA, která se od roku 1997 chystala podílet na jejím chodu. Po rozkolu společníků v BPR se následně ujala organizace nového FIA GT Championship SRO. Z tohoto mezinárodního mistrovství se stal pilíř společnosti francouzského podnikatele, okolo nějž později začal Ratel v Evropě budovat strukturu národních šampionátů s vozy GT. Mnohdy byly závody gétéček doplněny rozmanitou nabídkou vlastních doprovodných sérií.
Mezitím se důležitým milníkem nejen v rozvoji Ratelova impéria od roku 2006 stává nově založená třída vozidel GT3. Původně evropská záležitost se rozšířila do celého světa. Během necelého desetiletí bylo schváleno 37 modelů od 21 výrobců.
Prestiž FIA GT vedla SRO k její přeměně na Světové mistrovství vozů GT1 pořádané od roku 2010. Finanční a později také organizační obtíže vedly k ukončení tohoto projektu po sezoně v roce 2012. Zároveň došlo k urychlení začínajících změn v příliš rozsáhlé nabídce francouzských pořadatelů. S nimi souvisí také změna obchodního modelu vedoucí k častějším prodejům licence na pořádání šampionátu anebo včlenění třídy do stávajícího mistrovství.
Další doplňující informace lze získat v článku věnovaném Stéphane Ratelovi a jeho aktivitám mimo SRO (Zde). Více o dvou desetiletích činnosti a přehledu pořádaných šampionátů naleznete v článku vydaném při letošním jubileu francouzské společnosti (Zde).
Foto: Tomáš Krejčík
Stéphane Ratel
První náznaky letošního programu a chystaných změn byly nastíněny během tradiční konference v průběhu podniku 24 hodin ve Spa. Kromě sedmi okruhů z tehdy probíhající sezony měli usilovat o přízeň SRO další zájemci z Ruska, Itálie, Německa a Brazílie. Konečná verze měla být zveřejněna koncem září 2014.
K představení letošního kalendáře došlo až během závěrečného podniku v Baku 3. listopadu 2014. Po třech letech chyběl podnik u našich východních sousedů na Slovakiaringu, druhým vyřazeným okruhem byl Zandvoort. Náhradou se stal podnik v moskevských ulicích a italské Misano.
K prvním změnám museli pořadatelé přistoupit v červnu. Nejprve 6. června oznámili změnu u posledního víkendu, když z ekonomických důvodů odstoupili pořadatelé v Baku. Náhradou se stal o čtrnáct dní posunutý podnik v holandském Zandvoortu. Následující úprava z 12. června se týkala soustředění programu do dvou dní, ale především přesun z moskevských ulic na autodrom v blízkosti ruské metropole.
Aktuální varianta kalendáře je uvedena v následující tabulce. Poslední kolonka je určena na průběžné doplňování popisy hlavních závodů a výsledků. Případný odkaz na kvalifikační závod je jejich součástí.
p.
|
Datum | Stát | Okruh | Popis |
1. | 04. - 06.04.2015 | ![]() |
Nogaro | Zde |
2. | 09. - 10.05.2015 | ![]() |
Brands Hatch | Zde |
3. | 05. - 07.06.2015 | ![]() |
Zolder | Zde |
4. | 03. - 04.07.2015 | ![]() |
Moskva | Zde |
5. | 04. - 06.09.2015 | ![]() |
Algarve | Zde |
6. | 02. - 04.10.2015 | ![]() |
Misano | Zde |
7. | 09. - 11.10.2015 | ![]() |
Zandvoort | Zde |
Kalendář celého BGTS naleznete Zde.
Závodní víkend začíná zpravidla v pátek dvojicí tréninků. Délka každého z nich se může pohybovat v rozmezí 60 - 80 minut.
Necelá hodina (55 minut) sobotního dopoledne je vyhrazena kvalifikaci. V první části má každý pilot určený v posádce jako první pro docílení nejlepšího času 15 minut. Po sedm minut trvající přestávce následuje stejně dlouhá druhá část vyhrazená pro druhého člena sestavy. Po jejím skončení následuje další pauza, v níž jsou po výběru nejrychlejšího času posádky sestaveny výsledky obou dílů kvalifikace. V desetiminutové třetí části se utká rychlejší polovina startovního pole o pořadí v první polovině startovního roštu kvalifikačního závodu. Vítězům jednotlivých kategorií je do celkové klasifikace přičten jeden bod.
Další částí je odpolední kvalifikační závod v délce jedné hodiny. Odpočet času začíná při letmém startu po protnutí startovní čáry na konci zahřívacího kola.
V závodě je předepsána jedna povinná zastávka. Vyhrazený čas pro splnění této podmínky nastává mezi 25. a 35. minutou závodu. Při této návštěvě boxového stání dochází ke střídání jezdců a dvojice mechaniků mezitím vymění všechna kola. Pokud je pilot držitelem některého mezinárodně platného osvědčení o zdravotním handicapu, nevztahuje se na něj pravidlo o střídání. Této možnosti mohou využít také bronzoví jezdci starší 30 let. V těchto případech bude uplatněn minimální čas zastávky. Během návštěvy boxů se nedoplňuje palivo.
Foto: Martin Ševčík
Konec nastává po vypršení časového limitu a dokončení kola nejúspěšnějším vozem. Šest nejlepších posádek je odměněno následujícím bodovým přídělem: 8-6-4-3-2-1. Výsledek tohoto klání určuje pořadí na startovním roštu pro hlavní závod.
Následující den (většinou v neděli) program pokračuje ranním zahřívacím tréninkem v délce 20 minut. Ten je součástí víkendu pouze u tři dny trvajících podniků.
Odpoledne přichází čas pro hodinu trvající hlavní závod. Jeho průběh je stejný jako u kvalifikačního závodu, bodové ohodnocení je výrazně štědřejší. Odměněno je deset nejlepších vozů ve třídě podle následujícího klíče: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Slavnostní ceremoniál s předáním trofejí je vyvrcholením závodního víkendu.
Bodové zisky v BGTS jsou přiděleny dle umístění v celkovém hodnocení všech klání BSS a BES (včetně průběžného bodování po 6 a 12 hodinách ve Spa). Použitá bodová škála vychází dle příslušného druhu závodu. V tabulce, kde není brán ohled na zařazení účastníků do tříd, jsou všechny bodové zisky jezdců. U týmů jsou započítány pouze body nejlepšího vozidla.
Rozdělení účastníků do tříd probíhá pouze v závislosti na složení posádek.
V hlavní třídě (oficiálně bez označení) se nebere ohled na rozdělení jezdců do kategorií dle výkonnosti. Je zde prostor pro profesionální jezdce mnohdy ověnčené vavříny z významných mezinárodních podniků.
Pro držitele stříbrných licencí ve věku do 25 let je určen Silver Cup. V případě sezonních účastníků je brán ohled na dosažený věk před úvodním podnikem. U příležitostných je rozhodující stáří před prvním závodem, jehož se v mistrovství zúčastní.
Poslední třída Pro-Am Cup je určena smíšeným posádkám. Nejsilnější povolenou kombinací jezdců představuje sestava dvou stříbrných starších 30 let (před úvodním podnikem mistrovství). Další možností je přítomnost alespoň jednoho bronzového člena v posádce, který může nastoupit s držitelem libovolného typu licence. Pokud je v této třídě bronzový pilot mladší 25 let, je navíc hodnocen v nově vytvořeném Poháru Seana Edwardse.
Systém kategorizace jezdců platný od letošní sezony je blíže popsán Zde. SRO si vyhrazuje právo na možnou změnu zařazení pilota (především u amatérů) dle požadavků GT závodů. V tomto případě je ke kategorii u sledovaného jezdce doplněna hvězdička.
V této nově přidané kapitole budete seznámeni s výše neuvedenými důležitými změnami v pravidlech. Pořadatelé představili v předpisech řadu novinek, jenž si kladou za cíl zvýšit bezpečnost. Další se snaží zajistit vyrovnanější a čistší soupeření.
Noví účastníci v BGTS, kteří byli během kategorizace dle výkonnosti zařazeni mezi bronzové nebo stříbrné, musí podstoupit počítačový test. Zkouška pojmenovaná po mistru ME GT3 z roku 2006 Seanu Edwardovi, jenž tragicky zahynul při výcviku nezkušeného řidiče, je zaměřena na ověření znalostí pravidel.
Paletu opatření v případě komplikací a nehod (žluté vlajky, bezpečnostní vůz) nově rozšiřuje režim plné žluté. Pokud doplní vlající žluté vlajky tabule FCY, jsou účastníci povinni zpomalit na nejvýše 80 km/h a pokračovat bez předjíždění. Následně je stanoven limit pro objetí okruhu, při jeho překročení následuje penalizace.
Pokud k nějaké kolizi anebo nehodě dojde, z černých skříněk (Accident Data Recorder) instalovaných u větší části soutěžících bude možné získat do budoucna užitečné údaje. Zařízení je povinné pro stálé účastníky anebo zájemce o účast alespoň ve třech podnicích BGTS.
Dohled nad zastávkami v krátkých závodech zajistí povinně instalovaná kamera nad boxovým stáním. Pravděpodobně nebude sloužit ke zobrazení nových neotřelých záběrů, neboť její záznamy po kvalifikaci a závodech bude vyhodnocovat komisař odpovědný za boxy.
V loňském roce představený proměnlivý systém vyvážení výkonnosti se letos dostal také do pravidel. Jsou zde blíže popsány následující tři druhy okruhů s odlišným zaměřením: A - rychlost (s nízkým přítlakem, rychlé okruhy), B - přítlak (s vysokou úrovní, na středně rychlé okruhy) a C - trakce (střední přítlak, pomalé okruhy).
Pořadatelé naopak vychází soutěžícím vstříc povolením zasílání telemetrických dat z vozu do boxů během jízdy.
Foto: Martin Ševčík
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
Tato kapitola je rozdělena na účastníky dle jejich zařazení do kategorií.
Následné další řazení je podle pořadí v abecedě u názvu výrobce. U jednotlivých modelů se nachází odkazy na bližší informace. Případná doplňující poznámka v závorce u typu vozu rozlišuje následující druhy dle podrobnosti informací.
Je-li v závorce samotný odkaz, jedná se stručný popis technických údajů anebo informace v době představení vozu.
Podrobnější informace pod označením Souboj výrobců poskytne odkaz na článek zveřejněný před sezonou MS GT1 v roce 2012. I přes mezisezónní úpravy některých modelů v minulosti se jedná o takřka shodná vozidla třídy GT3, která jsou pilířem této série.
Novější variantu obsáhlejšího popisu pouze závodní verze s uvedením roku vydání představuje označení Vládci asfaltu. Prozatím jediným zástupcem je pouze článek o Nissanu GT-R, jehož součástí je také odkaz k bližšímu popisu civilní verze.
Vzhledem k blížící se obměně vozového parku a prolínání starších a novějších modelů bude u označení vozidla uvedena dvoudílná zkratka vytvářející jedinečné označení. S těmito kódy se budete setkávat také v průběhu sezony, seznam bude na konci článku, v nichž bude použit.
Velké písmeno představuje jméno výrobce (i u víceslovných, např. Aston Martin), výjimkou budou úzce provázaní výrobci a úpravci (např. Mercedes-AMG). Malými písmeny (případně číslicemi) bude uvedeno typové označení, jenž může následovat velké písmeno u variací modelů (např. Gallardo Extenso, též R-EX).
Má-li tým svoji prezentaci na internetu, je v závorce uveden odkaz. Přednostně jsou uvedeny webové stránky, v některých případech se informace nachází pouze na sociální síti (označení FB, G+). Pokud je součástí odkazu poznámka servis, zobrazí se stránka týmu zajišťujícího provoz pro tyto zákazníky.
Startovní listinu mistrovství před úvodním závodem naleznete Zde.
PRO Cup
Audi R8 LMS ultra Ar8u (Souboj výrobců: Zde)
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Bentley Continental GT3 Bcon (Zde)
![]() |
BMW Z4 GT3 Bz4 (Souboj výrobců: Zde)
![]() |
Ferrari 458 Italia GT3 F458 (Souboj výrobců: Zde)
![]() |
Lamborghini Gallardo LP 560-4 R-EX LgEX (Souboj výrobců: Zde)
![]() |
Lamborghini Huracán GT3 Lhur (Zde)
![]() |
McLaren 650S GT3 M650 (Zde)
![]() |
Nissan GT-R Nismo GT3 Ngtr (Vládci asfaltu 2014: Zde)
![]() |
![]() |
Porsche 911 GT3 R P997 (Souboj výrobců: Zde)
![]() |
Foto: Martin Ševčík
BMW Z4 GT3 (Team Brasil)
Silver Cup
Audi R8 LMS ultra Ar8u (Souboj výrobců: Zde)
![]() |
Bentley Continental GT3 Bcon (Zde)
![]() |
Lamborghini Huracán GT3 Lhur (Zde)
![]() |
Foto: Tomáš Krejčík
Audi R8 LMS ultra (ISR Racing)
PRO-AM Cup
BMW Z4 GT3 Bz4 (Souboj výrobců: Zde)
![]() |
McLaren 650S GT3 M650 (Zde)
![]() |
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 Msls (Souboj výrobců: Zde)
![]() |
Nissan GT-R Nismo GT3 Ngtr (Vládci asfaltu 2014: Zde)
![]() |
Porsche 911 GT3 R P997 (Souboj výrobců: Zde)
![]() |
Foto: Brecht Decancq
Mercedes SLS AMG GT3 (GT Russian Team)
Údaj v závorce je startovním číslem vozidla, v němž je jezdec uveden ve startovní listině před úvodním podnikem.
Jméno | Úspěchy v závodech sportovních vozů |
![]() |
mistr BSS 2014 (Silver Cup) |
![]() |
mistr LMS 2008, 2007 (třída GT2) |
![]() |
mistr ALMS 2012, 2011 (LMP2) |
mistr LMS 2004 (kategorie GT1) | |
mistr FIA GT 2002 a 2001 (kategorie GT) | |
mistr FIA GT 2000 (kategorie N-GT) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 1998 (GT1 i celk.) | |
![]() |
mistr BES 2013 (třída GT3 Pro) |
mistr ME GT3 2012 | |
![]() |
vítěz 24 hodin Le Mans 2011 (LMP2) |
![]() |
mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro) |
mistr ME GT3 2009 | |
![]() |
mistr ALMS 2011 a 2000 (třída GT) |
mistr FIA GT 2007 (třída GT2) | |
![]() |
mistr FIA GT Series 2013 (GT3 Pro) |
mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro) | |
mistr LMS 2007 (kategorie GT1) | |
mistr FIA GT 2002 a 2003 (N-GT) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 1998 (GT1 i celk.) | |
![]() |
mistr GT2 European Cup 2010 |
![]() |
mistr FIA GT 1997 (GT1 i celkově) |
![]() |
mistr BGTS 2014 |
mistr BES 2014 (Pro) | |
mistr FIA GT 2013 Series (GT3 Pro) | |
![]() |
mistr ADAC GT Masters 2010 |
![]() |
mistr MS GT1 2012 |
Foto: Brecht Decancq
Laurens Vanthoor
Blancpain Sprint Series – přímý oficiální komunikační kanál
Web (Zde): přímý odkaz k informacím o šampionátu krátkých závodů. Nově je doplněn o zprávy ze samostatné série GT Sports Club určené výhradně pro amatérské jezdce.
Naleznete zde zprávy z dění v sérii, informace o týmech, jezdcích, vozidlech anebo závodech. V pravé části úvodní stránky se nachází odkazy ke sledování přenosů závodů, časomíry a dalších informací k nejbližšímu podniku. Po zvolení sledování přenosů jsou na začátku zobrazeny reklamy, většinou s možností jejich ukončení. Během přenosu vysílány nejsou.
Sestřih sezóny 2014 (Zde), délka 4:29 – akčně pojaté připomenutí loňských závodů.
Blancpain GT Series – oficiální komunikační kanály
Web (Zde): stránky obsahující souhrn informací nejen ze série krátkých závodů, ale také ze spřízněné vytrvalostní BES.
Twitter (Zde): na obsahu mikroblogu pořadatelé zapracovali, takže se již neomezuje pouze na upozornění na články vydané na souhrnném webu.
Facebook (Zde): profil pro fanoušky na nejrozšířenější sociální síti.
You Tube (Zde): úložiště nahrávek od roku 2012. Zkrácené sestřihy mají délku okolo padesáti minut.
Oficiální aplikace (Android Zde/iOS Zde)
Přístup k novinkám (včetně sdílení se sociálními sítěmi), veškerým informacím anebo fotografiím zveřejněných na portálu pořadatele. Kromě časomíry je možné sledovat také přenosy závodů, zde je upozornění s dostupností v závislosti na lokalitě.
Časomíra (Zde)
Přímý odkaz na časomíru závodů GT.
Eurosport (Zde)
Česká mutace evropského sportovního kanálu, kde nyní naleznete přímé přenosy hlavních závodů a sestřihy uskutečněných podniků. Odkaz vede na televizní program.
Wikipedia (Zde)
Ve známé encyklopedii lze nalézt stránku věnovanou nejen letošnímu ročníku. Za zmínku stojí aktualizované přehledné změny ve složení posádek anebo podrobné tabulky s klasifikací jezdců a týmů.
Formule (Zde)
Přímý odkaz na část zdejšího portálu, kde jsou soustředěny pouze články věnované gétéčkům.
8.2. Doplňující články na Formule.cz
Grand magazín (poslední vydání Zde)
Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z vytrvalostní Blancpain Endurance Series, sprintových Blancpain Sprint Series, International GT Open a ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.
Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.
Průvodce světem GT (Zde)
Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu využití.
Blancpain Sprint Series 2014 (Zde)
Souhrn informací o mistrovství krátkých závodů, který je věnován minulé sezóně.
Foto: Martin Straka
9. Rozsah informování na zdejším portálu
Většina zpráv týkajících se dění v sérii (včetně připomenutí nejbližšího závodu) bude součástí zpravodajského souhrnu Grand magazín. Výsledky hlavních klání budou vydány v den konání závodu (pokud nebude v upoutávce před víkendem uvedeno jinak). Výsledky kvalifikačního závodu vyjdou v den pořádání závodu anebo budou součástí článku po hlavním klání.
Doplňkem budou aktuality v Barometru, který se nachází na hlavní stránce vpravo.
V případě účasti významnějších českých anebo slovenských zástupců mohou být zveřejňovány jejich tiskové zprávy.
Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce v celkové klasifikaci. Z třídy PRO-AM Cup a Silver Cup je uvedeno pouze pořadí na stupních vítězů. Čeští a slovenští zástupci jsou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Týmy jsou uvedeny všechny.
Úplné hodnocení klasifikace jezdců naleznete na stránkách série Zde (celkové pořadí), Zde (PRO-AM) a Zde (Silver Cup).
Hodnocení jezdců v celkovém pořadí
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | ![]() |
Bentley Team HTP | 135 |
1. | ![]() |
Bentley Team HTP | 135 |
2. | ![]() |
Belgian Audi Club | 127 |
3. | ![]() |
Belgian Audi Club | 109 |
4. | ![]() |
Rinaldi Racing | 95 |
5. | ![]() |
Rinaldi Racing | 92 |
6. | ![]() |
Belgian Audi Club | 76 |
6. | ![]() |
Belgian Audi Club | 76 |
7. | ![]() |
Team Brazil | 74 |
7. | ![]() |
Team Brazil | 74 |
8. | ![]() |
Belgian Audi Club | 62 |
9. | ![]() |
Phoenix Racing | 48 |
9. | ![]() |
Phoenix Racing | 48 |
10. | ![]() |
Belgian Audi Club | 44 |
15. | ![]() |
ISR Racing | 26 |
Filip Salaquarda se zúčastnil celé sezony během níž nasbíral celkem 26 bodů. Největším úspěchem bylo čtvrté místo v závěrečném podniku v Zandvoortu, dvakrát dokončil v hlavním závodě na sedmém místě (Nogaro, Zolder). Zbývající body si připsal za desáté místo v hlavním závodě v Misanu a za šesté v kvalifikačním závodě v Nogaru.
Hodnocení týmů v celkovém pořadí
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | ![]() |
Audi R8 ultra | 177 |
2. | ![]() |
Bentley Continental | 143 |
3. | ![]() |
BMW Z4 | 118 |
4. | ![]() |
Ferrari 458 | 98 |
5. | ![]() |
Audi R8 ultra | 60 |
6. | ![]() |
Lamborghini Gallardo | 58 |
7. | ![]() |
Audi R8 ultra | 50 |
8. | ![]() |
Mercedes SLS | 41 |
9. | ![]() |
McLaren 650S/Porsche 997 | 35 |
10. | ![]() |
Nissan GT-R | 29 |
11. | ![]() |
Lamborghini Huracán | 21 |
12. | ![]() |
Nissan GT-R | 20 |
13. | ![]() |
Audi R8 ultra | 14 |
14. | ![]() |
Nissan GT-R | 2 |
15. | ![]() |
BMW Z4 | 1 |
15. | ![]() |
Porsche 997 | 1 |
V porovnání s klasifikací jezdců těžil tým ISR při umístění druhého vozu jedné stáje před českým týmem. Kromě závodů zmíněných u Filipa Salaquardy, při nichž také docházelo k nárůstu, se navíc jednalo o čtyři body z hlavních klání v Brands Hatch a v Algarve a bod z Moskvy.
Hodnocení jezdců PRO-AM Cup
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | ![]() |
GT Russian Team | 209 |
2. | ![]() |
GT Russian Team | 144 |
3. | ![]() |
GT Russian Team | 116 |
Hodnocení týmů PRO-AM Cup
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | ![]() |
Mercedes SLS | 236 |
2. | ![]() |
Porsche 997 | 25 |
2. | ![]() |
BMW Z4 | 25 |
3. | ![]() |
McLaren 650S/Porsche 997 | 19 |
4. | ![]() |
Nissan GT-R | 18 |
Hodnocení jezdců Silver Cup
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | ![]() |
Bentley Team HTP | 164 |
2. | ![]() |
ISR Racing | 138 |
3. | ![]() |
ISR Racing | 114 |
Hodnocení týmů Silver Cup
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | ![]() |
Bentley Continental | 164 |
2. | ![]() |
Audi R8 ultra | 138 |
3. | ![]() |
Lamborghini Huracán | 7 |
Dánské bratrské duo vynechalo dva podniky (Moskva, Algarve), ve všech ostatních i kvůli slabému obsazení vybojovalo body pro českou stáj. Největším úspěchem byla vítězství v této třídě v obou závodech podniků v Nogaru a Misanu.
Hodnocení v Blancpain GT Series
Závěrečné hodnocení seriálu BGTS v klasifikaci jezdců i týmů naleznete Zde.
6. května: přidání odkazu na oficiální aplikaci
13. října: doplnění konečných výsledků o odkazu na závěrečnou klasifikaci BGTS