Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Moss: Hamilton ještě není velký jezdec

Moss: Hamilton ještě není velký jezdec

Má však dobré auto a Rosberg ho neporazí.

Stirling Moss nepochybuje, že Lewis Hamilton kráčí za svým třetím titulem mistra světa. Zároveň ho však ještě nepovažuje za jednoho z největších jezdců tohoto sportu.

Loni se Hamilton ziskem druhého titulu mistra světa vyrovnal svému krajanovi Jimu Clarkovi, který je považován za jednoho z nejtalentovanějších jezdců všech dob. Vítězství má dokonce víc Hamilton, ale v 60. letech to byla jiná F1.

"Nemyslím, že by už byl velkým jezdcem," řekl Moss novinářům z Telegraphu při příležitosti křtu jeho knihy: „Stirling Moss: My Racing Life." Zařadil bych ho o trochu níž než Jima Clarka, ale je na dobré cestě."

Cestu k třetímu titulu by mu chtěl přehradit jeho týmový kolega Nico Rosberg, ten však podle Mosse není tak dobrý jako Hamilton.

"Myslím, že nejspíš bude (mistrem světa). Má správný motor. V současnosti k vyhrávání potřebujete Mercedes a on ho má a má na to také schopnosti. Je velmi zkušený, v F1 je již nějaký ten pátek a nemyslím, že by ho Nico mohl porazit."

Po Velké ceně Číny vznikl malý skandál, když se určitá média zaměřila na to, jak nešetrně Hamilton polil čínskou hostesku přítomnou na pódiu. Dokonce se mluvilo o sexistické šikaně a výstřik šampaňského je prý vlastně také symbol…

Moss nabízí vlastní způsob oslavy vítězství: "Za mých časů jsme vlastně šampaňským nestříkali, s tím přišel až (Američan) Dan Gurney. Myslím, že první to udělal on. Podle mě by se měly hezké dívky namísto polévání šampaňským raději objímat."

V současnosti se v zákulisí připravují nová pravidla, díky nimž mají být vozy F1 opět rychlejší. Součástí toho je zvýšení výkonu motorů nad 1000 koňských sil, ale mluví se také o přidání aerodynamického i mechanického přítlaku. Moss však naopak navrhl přítlak ještě více omezit.

"Berniemu (Ecclestonovi) jsem řekl, že bude dobré zvýšit výkon na 1000 koňských sil, ale potřebují se zároveň zbavit vysokého přítlaku. Pokud to udělají, už nebudou potřebovat nic jiného. Vozy budou živější a jezdci si budou muset dávat větší pozor. Pokud je mi známo, tak když v současném voze dupnete na plynový pedál, zůstane poměrně klidný. Za mých časů by si tím pilot přivodil velký problém."