Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Hülkenbergova kariéra stagnuje

Hülkenbergova kariéra stagnuje

Velké týmy F1 ho nadále přehlížejí.

Nico Hülkenberg letos oslaví 28. narozeniny a už neskrývá, že není spokojen s vývojem své kariéry. Od svého vstupu do F1 v barvách Williamsu byl považován za jednoho z nejtalentovanějších mladých jezdců, pak však musel strávit sezonu jako testovací jezdec Force Indie. V roce 2012 předvedl svůj talent jako závodní pilot indického týmu a přesunul se do Sauberu, jenom aby se o rok vrátil zpět. Ani loni nedostal nabídku od žádného z velkých týmů, a tak letos bojuje s pomalým monopostem Force Indie na konci startovního pole.

"Jsem trochu zklamán, že jsem se nedostal tam, kde bych chtěl být," řekl Hülkenberg. "Chtěl bych vůz schopný vítězit a pak bojovat o titul mistra světa. Ale nijak mi nepomůže neustále na to myslet. Je třeba vytrvat a těšit se na to, co přijde. Mimořádně důležité je správné načasování. Spousta dobrých jezdců je spojena se sedačkami v rychlých vozech a pak je tu trh jezdců, kteří bojují o pár zbývajících volných míst. Rád bych si myslel, že mám šanci, ale to nakonec ukáže až čas."

Takové vyjádření je živnou půdou pro spekulace, podle nichž by Němec mohl z F1 odejít a malý tým Force India vyměnit za tovární tým Porsche ve vytrvalostním mistrovství světa. Zájem Porsche může záviset na výsledku závodu v Le Mans, kde Hülkenberg pojede již 13. a 14. června.

Nyní ho však čeká závod v ulicích Monte Carla a doufá, že se mu podaří získat alespoň pár bodů.

"Očekávám, že na tom budeme opět o něco lépe. Měkké pneumatiky nám hrají do karet, ale jelikož nemáme dobrou základní rychlost, tak nikde nebudeme opravdu dobří. Potřebujeme ji zlepšit. Tým pracuje na zlepšení, ale ještě chvíli potrvá, než vůz dostane nové díly. Monako však vždy nabízí speciální příležitosti a jezdec má více možností jak ovlivnit výsledek."