Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

DTM před Lausitzringem: premiérový večerní závod

DTM před Lausitzringem: premiérový večerní závod

Informační přehled před druhým závodním víkendem.

Po čtyřtýdenní pauze se kola karbonových speciálů DTM roztočí opět tento víkend. Druhou letošní dvojici závodů bude hostit nejmladší německý okruh Lausitzring. Braniborská trať složená z trioválu a vnořené středové sekce je od svého otevření a rebootu DTM v roce 2000 pevnou součástí kalendáře a nabízí hned několik variant.

Na aktuální GP verzi dlouhé 3,478 kilimetru se jezdí od sezony 2007. Traťový rekord s hodnotou 1:18.268 zde od roku 2013 drží tehdejší šampion Mike Rockenfeller. Spolu s tradiční jízdou proti směru hodinových ručiček bude jezdce na EuroSpeedway čekat ještě jedna zvláštnost – první letošní večerní závod. Do sobotního klání odstartují až po šesté hodině večerní.

Souběžně s oficiálním přenosem závodů budou na YouTube kanálu DTM opět k dispozici vybrané onboard záběry. Tentokrát bude možnost se virtuálně povozit s Edoardem Mortarou, Martinem Tomczykem a Garym Paffettem. Hlasování fanoušků o zařazení do rubriky Driver´s Seat, která kromě záběrů z kokpitu umožňuje nahlédnout také do zázemí týmu a poslech rádiové komunikace, vyhrál Mattias Ekström.

 

 

 

 

Papírovým favoritem před druhým závodním víkendem je Mercedes, jehož vozy si s Lausitzringem vždy velmi dobře rozuměly. Stuttgartská značka skončila v obou závodech v Hockenheimu druhá a všechny C 63 DTM tedy i nadále pojedou se základní hmotností.

Vozy Audi naproti tomu dostaly naloženo 5 až 10 kilogramů (detaily v tabulce níže), což spolu s faktem, že místní sporadická vítězství byla vždy těžce vybojovaná (v roce 2005 zvítězil Mattias Ekström s náskokem 0,4 sekundy, o rok dříve to bylo ještě o desetinu méně), nepřináší pro svěřence Wolfganga Ulricha radostné vyhlídky. Nicméně úvod sezony ukázal, že v Ingolstadtu se na nový ročník připravili skutečně dobře.

BMW čeká po nepovedeném začátku v podstatě druhý start do sezony a to i s vědomím, že lužický okruh není právě šitý na míru strojům z Mnichova. Kromě nižší hmotnosti vozů by extra porci motivace měly dodat i nemnohé, o to však cennější úspěchy z nedávné minulosti. Právě zde v roce 2012 BMW vybojovalo své první vítězství po návrátu do šampionátu (zároveň padesáté v historii) a vloni si Marco Wittmann s předstihem zajistil svůj titul - byť pouze šestým místem.

 

č.
 Jezdec  Značka – Tým
 Aktuální hmotnost
 Zátěž
1.
 E.Mortara  Audi - Abt
1130 kg
+10 kg
2.
 M.Rockenfeller  Audi - Phoenix
1130 kg
+10 kg
3.
 M.Ekström  Audi - Abt Sportsline
1127,5 kg
+7,5 kg
4.
 J.Green  Audi - Rosberg
1127,5 kg
+7,5 kg
5.
 N.Müller  Audi - Rosberg
1127,5 kg
+7,5 kg
6.
 M.Molina  Audi - Abt Sportsline
1125 kg
+5 kg
7.
 T.Scheider  Audi - Phoenix
1125 kg
+5 kg
8.
 A.Tambay  Audi - Abt
1125 kg
+5 kg
9.
 L.Auer  Mercedes – ART
1120 kg
0 kg
10.
 P.di Resta  Mercedes – HWA
1120 kg
0 kg
11.
 M.Götz  Mercedes – Mücke
1120 kg
0 kg
12.
 D.Juncadella  Mercedes – Mücke
1120 kg
0 kg
13.
 G.Paffett  Mercedes – ART
1120 kg
0 kg
14.
 C.Vietoris  Mercedes – HWA
1120 kg
0 kg
15.
 P.Wehrlein  Mercedes – HWA
1120 kg
0 kg
16.
 R.Wickens  Mercedes – HWA
1120 kg
0 kg
17.
 T.Glock  BMW - MTEK
1115 kg
-5 kg
18.
 M.Wittmann  BMW - RMG
1115 kg
-5 kg
19.
 A.Farfus  BMW - RBM
1112,5 kg
-7,5 kg
20.
 M.Martin  BMW - RMG
1112,5 kg
-7,5 kg
21.
 B.Spengler  BMW - MTEK
1112,5 kg
-7,5 kg
22.
 M.Tomczyk  BMW - Schnitzer
1112,5 kg
-7,5 kg
23.
 T.Blomqvist  BMW - RBM
1110 kg
-10 kg
24.
 A.Félix da Costa  BMW - Schnitzer
1110 kg
-10 kg

 

 

STALO SE...

Charlie Lamm oslavil šedesátiny, Toto Wolf prodal svůj 49% podíl v továrním HWA... Přehled klíčových témat z mezidobí přinášíme níže.

 

Letošní kalendář beze změny

Za své vzala myšlenka využití lákavého letního termínu na Nürburgringu, který opustila formule 1. Nabízel se buď přesun původního zářijového data na víkend odřeknuté Velké ceny Německa, nebo přidání desátého závodního víkendu.

Navýšení počtu podniků na deset však letos podle automobilek nepřicházelo v úvahu. „Výrobci od začátku říkali, že na to nemají rozpočet,“ vysvětlil za Audi Dieter Gass.

Následně padla i variantu termínového přesunu. Proti byly logistické a organizační problémy a s nimi spojené náklady. Na Nürburgringu se tedy pojede na konci září.

 

Na skok do „Zeleného pekla“

Hned osm nynějších jezdců DTM si okořenilo měsíční přestávku startem v legendární čtyřiadvacetihodinovce na Nordschleife. Martin Tomczyk, Marco Wittmann, Maxime Martin, a Augusto Farfus tvořili kvarteto posil BMW, Mercedes stejně jako Audi povolal pouze dvojici jezdců. Za Stuttgartské nastoupili Maximilian Götz a Christian Vietoris a čtyři kruhy reprezentovali Mike Rockenfeller a Nico Müller.

Po 1 446 minutách automobilovém maratonu to byl právě Müller, který spolu se zkušenými spolujezdci Vanthoorem, Sandströmem a Miesem vybojoval vítězství pro nové Audi R8 LMS. Švýcarovu radost z nejcennější trofeje dosavadní závodní kariéry však záhy vystřídalo rozčarování nad ztrátou charakteristické kštice, která padla za oběť týmové sázce.

U příležitosti legendárního závodu si neméně legendární trojnásobný šampion Klaus Ludwig (zřejmě inspirován hostováním WTCC) posteskl, že vozy DTM by se měly na Nordschleife vrátit. Klikatá trať hostila v letech 1988 až 1993 celkem deset závodů německého mistrovství, návrat však v nejbližší době není reálný. Šéf BMW Jens Marquardt totiž připomenul, že moderní stroje DTM nejsou na závodění na podobných okruzích stavěné.

 

 Foto: Audi

Class One

O nové podobě vozů se v pohoří Eifel jednalo den poté, co vychladly závodní motory. Komise složená ze zástupců německé DTM, japonské GTA a americké IMSA se sešla k dalšímu kolu rokování nad regulemi připravované interkontinentální závodní platformy pod názvem „class one“.

Podle Jense Marquardta z BMW jsou technická pravidla z 95 procent hotová a nyní se už pouze dolaďují detaily. Opticky by se měly nové stroje podobat aktuálním vozům DTM a Super GT. Pohon budou zajišťovat dvoulitrové čtyřválce s turbem a výkonem kolem 600 koní.

Cílem projektu je sjednotit techniku používanou v německém a japonském šampionátu a následně zapojit i severoamerické výrobce tak, aby mohly zúčastněné automobilky (v tento moment tedy Audi, BMW, Mercedes, Honda, Nissan a Lexus) závodit společně. První měření sil je naplánováno na konec roku 2017 v Japonsku. Odveta by se měla uskutečnit na jaře 2018 v Německu.