Další sobotní vítězství pro Greena

Lausitzring – 1. závod
Se čtyřmi kruhy ve znaku a čtyřmi muži na čele – prominenti odpolední kvalifikace Jamie Green, Edoardo Mortara, Mattias Ekström a Miguel Molina panovali i prvnímu večerními závodu sezony. Green možná přišel kvůli nemoci o hlas a kvůli technické závadě o DRS, neztratil však nic ze svého závodnického umu a rozhodl ve svůj prospěch interní souboj čtveřice jezdců Audi.
Sobotní závod na Lausitzringu měl tentokrát podstatně klidnější průběh než před měsicem v Hockenheimu. Kolize bylo možné spočítat na prstech jedné ruky a jediným odstoupivším byl Augusto Farfus, který musel pro poškození vozu vzdát už ve druhém kole.
Skupinka jezdců Audi na špici si i po startu udržela své pozice a do souboje o vítězství nenechala promluvit nikoho dalšího. Molina dlouhou dobu držel těsné vedení a měl namířeno za svým první vítězstvím v DTM.
Ve 25. kole však přišel v nájezdu do první zatáčky Greenův nemilosrdný útok a bylo zřejmé, že španělský jezdec už svým tempem nemůže kolegům konkurovat. O kolo později stějně úspěšně zopakoval Greenův manévr Mortara a po dalších 3 478 metrech se před Molinu dostal i Ekström. Držitel pole position tak během několika minut ztratil vítězství i stupně vítězů.
Stějně jako před čtyřmi týdny byl v sobotu nejlepším jezdcem Mercedesu Pascal Wehrlein, jenž si během závodu musel brát zpět pozice, které ztratil po startu v první zatáčce, aby skončil na stejném místě, na kterém začal – pátý.
Pomyslný prapor BMW držel Maxime Martin, který se v jeden moment propracoval až na pátou příčku, s vadnoucími pneumatikami však nedokázal držet krok s těmi nejrychlejšími a v cíli byl až sedmý, jako jediný jezdec mnichovské automobilky na bodech.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
![]() |
Audi - Rosberg |
42:15.135
|
32
|
2.
|
![]() |
Audi - Abt |
+04.261
|
32
|
3.
|
![]() |
Audi - Abt Sportsline |
+05.220
|
32
|
4.
|
![]() |
Audi - Abt Sportsline |
+06.969
|
32
|
5.
|
![]() |
Mercedes – HWA |
+08.122
|
32
|
6.
|
![]() |
Mercedes – HWA |
+10.657
|
32
|
7.
|
![]() |
BMW - RMG |
+13.014
|
32
|
8.
|
![]() |
Audi - Phoenix |
+13.361
|
32
|
9.
|
![]() |
Audi - Phoenix |
+16.719
|
32
|
10.
|
![]() |
Mercedes – Mücke |
+19.619
|
32
|
11.
|
![]() |
BMW - MTEK |
+22.391
|
32
|
12.
|
![]() |
BMW - Schnitzer |
+27.031
|
32
|
13.
|
![]() |
BMW - RMG |
+28.364
|
32
|
14.
|
![]() |
Mercedes – HWA |
+28.522
|
32
|
15.
|
![]() |
Mercedes – Mücke |
+29.026
|
32
|
16.
|
![]() |
Audi - Abt |
+29.439
|
32
|
17.
|
![]() |
Mercedes – HWA |
+35.480
|
32
|
18.
|
![]() |
BMW - MTEK |
+36.370
|
32
|
19.
|
![]() |
BMW - Schnitzer |
+37.537
|
32
|
20.
|
![]() |
Audi - Rosberg |
+42.297
|
32
|
21.
|
![]() |
Mercedes – ART |
+42.480
|
32
|
22.
|
![]() |
BMW - RBM |
+45.087
|
32
|
23.
|
![]() |
Mercedes – ART |
+49.803
|
32
|
-
|
![]() |
BMW - RBM |
-
|
2
|