Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Ve strhujícím závěru uhájil Buhk prvenství před Frijnsem.

Ve strhujícím závěru uhájil Buhk prvenství před Frijnsem.

Salaquarda dojel po stíhací jízdě devátý.

Po dvouměsíční přestávce dorazilo do Portugalska celkem 15 posádek (včetně dvou smíšených a jedné v Silver Cupu). Oblaky pokrytá obloha nevěstila nic dobrého. Přestože byly několikrát zaznamenány kapky deště, průběh závodu nakonec počasí neovlivnilo.

Úvodní rychlé zatáčky byly v minulosti zdrojem kolizních situací, takže zdánlivě poklidný start byl překvapením. Nejdramatičtějším okamžikem byl souboj o vedení, v němž se Abril (č. 84, HTP, Bentley) na chvíli dostal před vedoucího Miese (č. 2, WRT, Audi). Německý pilot se sice vrátil do čela, ale jen za cenu využití asfaltu za hranicí dráhy.

Komisaři s verdiktem průjezdu boxovou uličkou dlouho neotáleli, Mies však s odpykáním kupodivu čekal déle než povolují pravidla. Němec se na dráhu přesto vrátil až předposlední před Dolbyho (č. 173, Always Evolving, Nissan), jehož šance na dobrý výsledek hned v úvodu zhatili krátkodobé technické potíže.

V tu dobu již měl za sebou stíhací jízdu Catsburg (č, 88, Reiter, Lamborghini) startující z boxové uličky. Na konci prvního kola již dostihl nejbližší soupeře, po dvanácti minutách se již propracoval až na osmou příčku. S lamborghini posléze úspěšně hájil pátou příčku Von Thurn und Taxis, který se po střídání vracel na tomto bodovaném místě.

Naopak se nedařilo jedinému českému audi (č. 75, ISR). Trápící se Bonanomi hájící šesté místo dostal hodiny a propadl se až před čtrnáctého Miese (č. 2, WRT, Audi). Střídající Salaquarda sice dokázal zdolat tři soupeře, na body to ale dnes nestačilo.

Jestliže část před střídáním zaujala několika předjížděcími manévry, po výměnách strhli na sebe pozornost v celkovém hodnocení vedoucí jezdci. U HTP byli při dřívější výměně vedoucího Abrila (č. 84, Bentley) za Buhka spokojeni s odvedenou prací, jenže po vystřídání Vanthoora (č. 1, WRT, Audi) za Frijnse čekalo na německého jezdce nemilé překvapení v podobě těsného výjezdu soupeře na dráhu.

Buhk zpočátku nevyužil zvolna se zahřívajících pneumatik Frijnsova audi k předjetí, ale dobytí vedoucí pozice provedl s využitím závětří na konci rovinky. Přestože to chvílemi vypadalo, že je rozhodnuto, opak byl pravdou.

Frijns se po chvíli dostal do blízkosti německého bentley a nedopřával německému mladíkovi klidu. V posledním, 34 kole, se po strhující souběžné jízdě na horské dráze druhého sektoru dostal na okamžik do vedení, ale po kontaktu na chvíli opustil dráhu. Navíc se třenice neobešla bez defektu levého předního kola, naštěstí již v samotném závěru.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
PRO
 M.Buhk/V.Abril   HTP
Bcon
1:01:26.441
2.
PRO
 R.Frijns/L.Vanthoor   Belgian Audi
Ar8u
+ 1.980
3.
PRO
 N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock   Phoenix
Ar8u
+ 12.974
4.
PRO
 M.Seefried/N.Siedler   Rinaldi
F458
+ 15.106
5.
PRO
 A.Von Thurn Taxis/N.Catsburg   Reiter
LgEX
+ 25.782
6.
PRO
 J.Nash/F.Stippler   Belgian Audi
Ar8u
+ 32.352
7.
PRO
 C.Bueno/S.Jimenez   Team Brazil
Bz4
+ 32.690
8.
SC
 M.Van Splunteren/J.Szymkowiak   HTP
Bcon
+ 47.316
9.
PRO
 F.Salaquarda/A.Bonanomi   ISR
Ar8u
+ 49.145
10.
PRO
 E.Ide/C.Mies   Belgian Audi
Ar8u
+ 58.866
11.
PAM
 A.Vasilyev/M.Asmer   GT Russian
Msls
+ 1:09.927
12.
PAM
 A.Karachev/C.Bouchut   GT Russian
Msls
+ 1:28.214
13.
PRO
 A.Abreu/V.Brito Filho   Team Brazil
Bz4
+ 1:29.528
14.
PRO
 S.Walkinshaw/C.Dolby   AE Motorsp.
Ngtr
+ 1 kolo
15.
PRO
 S.Richelmi/S.Ortelli   Belgian Audi
Ar8u
+ 10 kol

Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce

Vozy: Audi R8 LMS ultra (Ar8u), BMW Z4 GT3 (Bz4), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Gallardo LP 560-4 R-EX (LgEX), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Msls), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr)

Hlavní závod můžete sledovat dnes odpoledne Zde již od 14,15. Start do zahřívacího kola proběhne ve 15,00.

Profil šampionátu

Blancpain Sprint Series (Zde)

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.