Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Levnější motory a zákaz používání větrných tunelů?

Levnější motory a zákaz používání větrných tunelů?

Připravuje se nová vlna opatření ve prospěch menších týmů.

Členové Strategické skupiny F1 se dohodli na maximální ceně pohonných jednotek a zákazu používání větrných tunelů, tvrdí web autosport.

Nezávislé týmy letos utratily na pohonné jednotky 20 až 28 milionů eur, přitom na konci éry motorů V8 jim stačilo 10 milionů. Na zasedání Strategické skupiny prý ale byl většinou hlasů přijat návrh, aby výrobci nemohli za své nejnovější pohonné jednotky žádat více než 12 milionů eur ročně a za pohonné jednotky rok staré specifikace ne více než 8 milionů eur ročně.

Spolu s tím byl odsouhlasen také cenový strop pro převodovky, a to na úrovní 2 milionů eur ročně, což by pro některé nezávislé týmy mohlo znamenat ušetření až poloviny nákladů na převodovky.

Většinu hlasů prý získal i návrh na zakázání testování ve větrném tunelu a přesunutí aerodynamického vývoje do virtuálního světa, přičemž v současnosti jsou limitovány větrné tunely i CFD. Autosport však k tomuto nezískal další informace, takže může jít o pravidlo s platností od roku 2017, 2018 nebo postupným zaváděním do praxe skrz postupné snižování počtu hodin ve větrném tunelu až na nulu.

Mercedes, Ferrari, Williams, Red Bull, McLaren a Force India mají ve Strategické skupině po jednom hlase, FIA má šest hlasů a FOM taky šest. Týmy Williams, Ferrari a Mercedes prý byly proti zákazu používání větrných tunelů. Za omezení ceny převodovek prý byly pouze McLaren a Force India, ale návrh prošel díky podpoře FIA a FOM.

Všechny návrhy ještě musí projít přes hlasování Komise F1, kde se zřejmě setkají s podporou zástupců všech menších týmů bez místa ve Strategické skupině. Následně je ještě Jean Todt, prezident FIA, předloží ke schválení Světové radě motorsportu, která zasedne již 30. září v Paříži.