Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Proč Red Bull nemůže mít motory Mercedes?

Proč Red Bull nemůže mít motory Mercedes?

Stály mnoho úsilí a Red Bull by si je beztak nevážil.

Toto Wolff je nejen šéfem továrního týmu Mercedesu v F1, ale i sportovním ředitelem německé automobilky. Nikdo jiný tedy není povolanější vysvětlit, proč se Mercedes nedohodl s Red Bullem ani Haasem a proč Williams a další zákazníci jezdí se starší specifikací motoru jako Lewis Hamilton s Nicem Rosbergem.

Toto, Mercedes má nyní nejlepší motor a všichni ho chtějí - včetně Red Bull Racingu. Viděli jsme protáhlé obličeje Helmuta Marka a Christiana Hornera když mluvili o tom, že se k nim nedostanou. Proč?

Poradili jsme se se správní radou a shodli jsme se. Jako dodavatel motorů i jako tovární tým, který vznikl v roce 2010, jsme museli velmi tvrdě pracovat, než jsme začali sbírat úspěchy a rozhodli jsme se, že nebudeme dále uvažovat o zásobování Red Bullu. Chceme zachovat současný model a podporovat nezávislé soukromé týmy, respektovat vztahy s našimi současnými zákazníky a soustředit pozornost na náš tovární tým.

Říká se, že ty jsi byl hlavní silou odmítající dohodu s Red Bullem. Je to pravda, nebo to bylo jednomyslné rozhodnutí správní rady?

Svůj názor jsem neskrýval, ale rozhodli jsme společně a objektivně po zvážení všech kladů a záporů, ne jako jednotlivci.

Byl to postoj Tota Wolffa-nadšence do motorsportu nebo Tota Wolffa-podnikatele?

Byl to postoj někoho odpovědného za program Mercedesu v motoristickém sportu, odpovědného za 1200 zaměstnanců a někoho, kdo je zodpovědný také za to, že bude značka Mercedes-Benz v F1 reprezentována správně. To se týká našeho týmu i ostatních. A dost! Víc už k tomu neřeknu.

O motorech se hodně mluví v souvislosti s budoucností F1. Proč je tak těžké najít nejlepší řešení pro celou Formuli 1?

"Tomuto tady se říká motorsport, takže motor tu má být důležitý. Pan Ferrari řekl, že F1 je hlavně o motoru, ale v poslední době byla F1 hlavně o aerodynamice. Nyní jsme opět v situaci, kdy motory hrají důležitou roli.

Takže kyvadlo se vrátilo od soutěži aerodynamiků k soutěži motorů?

Nyní jsou důležité oba faktory. K úspěchu potřebujete silný a spolehlivý motor a vůz generující hodně přítlaku. Mít pouze jedno z toho nestačí.

Williams prý "doufá", že dostane nový motor dříve, než skončí sezóna. Znamená to, že tovární tým má přednost a ostatní se musí postavit do řady?

Ne. Součástí naší filozofie je dodávat všem stejnou specifikaci, ale někdy se můžeme dostat do výjimečné situace. Tak tomu bylo v Monze, kam jsme přivezli díly, které potřebovaly zkoušku na trati. V takové situaci je to s dodávkou nových dílů složité.

Takže říkáš, že v Monze jste jeli s motorem, který mohl selhat?

Ano, to se stalo vozu Nica Rosberga. A nejsem si vůbec jistý, zda by naši zákazníci opravdu chtěli, aby jejich vůz zastavil na trati kvůli nevyzkoušenému motoru!

Haas také vyjednával s Mercedesem, ale rozhodl se pro Ferrari. Neměl snad Mercedes zájem o spojení s americkým týmem?

My jsme se rozhodli nepřijmout nabídnutou dohodu. Chceme zůstat koncentrovaní na náš hlavní cíl a tím je tovární Mercedes-Benz F1 Team. Vše, co by odvádělo pozornost, by bylo přítěží při plnění našeho primárního cíle, tedy vyhrávání závodů a titulů.