Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Vettel očekává změnu tecpro bariér

Vettel očekává změnu tecpro bariér

Vůz se nemá zapíchnout pod ně.

Carlos Sainz měl ve třetím tréninku vážně vypadající havárii. Sainz ztratil kontrolu nad vozem už ve výjezdu z předchozí rychlé zatáčky a jeho monopost vjel ve velké rychlosti pod tecpro bariéru. Vyprošťování jezdce trvalo téměř 20 minut a pozdější záběry ukázaly, že vůz zastavilo až tvrdé svodidlo.

Španělský jezdec se už cítí dobře, byl propuštěn z nemocnice a plánuje lékařský tým Formule 1 přesvědčit, aby mu dovolil odstartovat do závodu. Vettel, místopředseda Asociace jezdců velkých cen (GPDA), a další lidé z padoku mezitím zahájili diskusi o bezpečnosti těchto bariér.

"Viděli jsme ho hluboko v bariéře. Vlastně byl zcela skryt pod bariérou, byl to šok," řekl německý jezdec. "Max (Verstappen) měl podobnou nehodu v Monaku, ale bariéra zareagovala úplně jinak než dnes. Bude to třeba prozkoumat a najít příčinu. Bariéra nemá skončit na jezdci a vůz nemá vjet pod ni. Bude to třeba přezkoumat."

Změnu očekává i Sainzův týmový kolega, Max Verstappen.

"Musí se najít řešení. Myslím, že bariéra by se neměla dostat do výšky. Nemělo by to tak být, protože by mohla zasáhnout jezdcovu hlavu. Jsem si jistý, že se o tom bude mluvit na nejbližším setkání jezdců," řekl Verstappen, který vysvětlil i pravděpodobnou příčinu nehody. "Před tím (brzděním ve výjezdu z rychlé třinácté zatáčky) máme otevřené DRS a chceme ho nechat otevřené co nejdéle. Když ho deaktivujeme, snadno se může stát, že se zablokují přední kola a následuje náraz do zdi."

Šéf traťových operací Williamsu se obává, že za těchto podmínek by mohlo snadno dojít k poranění hlavy.

"Podrobněji jsem to nezkoumal, ale tecpro bariéra nad jeho hlavou… Bylo to děsivé. Obzvláště když si vzpomeneme, že všechny vážné nehody posledních let se týkaly hlavy. Když vůz zamíří pod bariéru, především doufáte, že se nikde nezachytí a nedostane k jezdci. Zdá se, že naštěstí sklouzla po vrchní straně vozu," řekl Rob Smedley.

"Podle mě jsme se se štěstím vyhnuli velkému neštěstí. Vůz se v žádném případě nesmí dostat pod bariéru, na to tam není. Takže je to přinejmenším znepokojující. Naštěstí je v pořádku."

Toto Wolff souhlasí a navrhuje, aby byly bariéry vedle takových zatáček zakopané pod úroveň asfaltu výjezdové zóny.

"První záběr na výsledek nehody mě vylekal, protože vůz byl opravdu hluboko v bariérách," přiznal šéf Mercedesu. "Právě jsem o tom mluvil s Hermannem Tilkem (dvorním architektem F1, odpovědným i za okruh v Soči), něco podobného se již v GP2 stalo Jordanu Kingovi a možná by pomohlo, kdyby byla bariéra položena pod úroveň asfaltu. To by mohlo vozu zabránit dostat se pod ni. Ale já nejsem odborník. Nakonec možná díky bariéře vyvázl Sainz bez zranění."