Novinky

  • 20.09.2019 Good Druhý trénink na VC Singapuru vyhrál Lewis Hamilton (Mercedes)

  • 20.09.2019 Bad Lewis Hamilton dostal pokutu 5000 eur za příliš chladné palivo

  • 20.09.2019 Good Úvodní trénink na VC Singapuru se stal kořistí Maxe Verstappena (Red Bull)

Facebook Instagram

Buhk/Abril mistry sprintů, Frijns v celém seriálu BGTS

Buhk/Abril mistry sprintů, Frijns v celém seriálu BGTS

K napínavému závodu napomohla kolize na startu.

Pořadí na roštu hlavního závodu určil sobotní kvalifikační závod (více Zde). Včerejší čtvrté místo posádky Bleekemolen/Siedler, jenž udrželo Siedlera při nadějích na titul přišlo v neděli ráno vniveč. Motor zeleného ferrari zkolaboval v ranním zahřívacím tréninku a německá stáj ohlásila neúčast v odpoledním závodě.

Zdánlivě beznadějná pozice Frijnse na chvostu pole se změnila krátce po startu po havárii na cílové rovince. Abreu (č. 77, Team Brazil, BMW) při přesunu k pravé straně narazil do Mayr-Melnhofa (č. 6, Phoenix, Audi). Vůz rakouského jezdce po odražení od blízké stěny ztrestal tvrdým nárazem troufalého Brazilce. Oba vozy ukončili ihned svoji účast v závodě.

Menší následky měla kolize mezi Walkinshavem (č. 173, Always Evolving, Nissan) a Buenem (č. 0, Team Brazil, BMW), když se Brazilcovo bmw po postrčení od Britova nissanu roztočilo na cílové rovince. Bueno po krátké zastávce u mechaniků dokázal pokračovat v závodě.

Drama na cílové rovince však vyústilo v menší zmatek, jehož výsledkem bylo překvapivé vedení Bonanomiho (č. 75, ISR, Audi) startujícího z desátého místa anebo právě výrazný posun Frijnsova kolegy nejprve na sedmé místo. Jak naznačil krátký záběr kamery, komisaři na jednom ze stanovišť oznamovali zahájení fáze plné žluté. Její krátké trvání mělo za následek nový start, jenž se mohl odehrát již za desátou zatáčkou po přetnutí čáry bezpečnostního vozu.

Bonanomiho (č. 75, ISR, Audi) na čele začal po chvíli ohrožovat Abril (č. 84, HTP, Bentley), jenž byl úspěšný v nájezdu do první zatáčky. V tomtéž kole jej překonal Vervisch (č. 2, WRT, Audi) a posléze ještě Mies (č. 1, WRT, Audi). Na čtvrté příčce již dokázal zůstat a předat vůz Salaquardovi.

Když nastal čas zastávek, oba vozy hlavních aktérů zamířili ihned do boxů. Zde zaváhal při rozjezdu Frijns (č. 1, WRT, Audi), takže vyjížděl asi tři vteřiny za Buhkem (č. 84, HTP, Bentley) – přitom v boxech strávily oba vozy prakticky stejnou dobu okolo 45 vteřin. Paradoxně se v boxech zdrželo déle druhé belgické audi (přestože v boxech pobylo o více jak dvě vteřiny méně), takže Thiim (č. 2, WRT, Audi) se zařadil až za Frijnse.

Salaquardovo (č. 75, ISR, Audi) čtvrté místo chtěl dobýt protáhnutím vnitřkem Vodafonebocht Ortelli (č. 3, WRT, Audi). Po neúspěšném pokusu naopak musel až do cíle hlídat dotěrného Van Splunterena (č. 83, SC, HTP, Bentley).

Těsné rozestupy byly také na čele, kde vedoucího Buhka (č. 84, HTP, Bentley) brzy dojel Frijns (č. 1, WRT, Audi). Za ním se bez snahy o útok pohyboval Thiim (č. 2, WRT, Audi). Holandský pilot si neodpustil průjezd zatáčky se smýkající se zádí svého audi, jenž dokázal zvládnout. I když znovu snížil ztrátu, na vážnější pokusy o útok nedošlo.

Výsledky závodu po ujetí 36 kol.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
PRO
 V.Abril/M.Buhk   HTP
Bcon
1:01:07.509
2.
PRO
 C.Mies/R.Frijns   Belg. Audi
Ar8u
+ 0.375
3.
PRO
 F.Vervisch/N.Thiim   Belg. Audi
Ar8u
+ 0.886
4.
PRO
 M.Bonanomi/F.Salaquarda   ISR
Ar8u
+ 41.794
5.
PRO
 S.Richelmi/S.Ortelli   Belg. Audi
Ar8u
+ 42.457
6.
SC
 J.Szymkowiak/M.Van Splunteren   HTP
Bcon
+ 42.760
7.
PAM
 M.Asmer/R.Mavlanov   GT Russian
Msls
+ 55.903
8.
PRO
 A.Von Thurn Taxis/N.Catsburg   Reiter
LgEX
+ 56.501
9.
PAM
 A.Karachev/I.Dontje   GT Russian
Msls
+ 1:02.661
10.
PRO
 C.Bueno/S.Jimenez   Team Brazil
Bz4
+ 1:34.675
11.
SC
 M.Markussen/A.Fjordbach   ISR
Ar8u
+ 1:36.052
12.
PRO
 J.Nash/F.Stippler   Belg. Audi
Ar8u
+ 17 kol
13.
PRO
 S.Walkinshaw/C.Dolby   AE Motorsp.
Ngtr
+ 25 kol

Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce

Vozy: Audi R8 LMS ultra (Ar8u), BMW Z4 GT3 (Bz4), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Gallardo LP 560-4 R-EX (LgEX), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Msls), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr)

Další ročník krátkých závodů společnosti SRO, jenž je součástí Blancpain GT Series, začíná podnikem na jednom z italských okruhů 8. dubna 2016. Kalendář celého seriálu a další novinky představené pořadateli SRO naleznete (Zde).

Profil šampionátu

Blancpain Sprint Series (Zde)

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.

Komentáře ke článku