Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Vettel s penalizací, Hamilton blíže k titulu

Vettel s penalizací, Hamilton blíže k titulu

Ferrari přece jen nasadí dva nové motory.

Ferrari do Austinu přivezlo nové motory pro oba své jezdce. To znamená, že oba dostanou penalizaci a Lewis Hamilton je opět o krůček blíže k oslavení obhajoby titulu na půdě USA.

Ferrari minulo své poslední vývojové žetony a připravilo finální verzi letošní pohonné jednotky, přičemž úpravy se zřejmě dotkly pouze spalovacího motoru. Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen tuto sezónu použili již čtyři pohonné jednotky a nasazení první části páté pohonné jednotky se trestá odsunem o deset míst na startu nedělního závodu.

Vettel však má stále malou matematickou šanci na titul a v Rusku se dostal na druhé místo šampionátu, které by mohl ubránit před Nicem Rosbergem. Z těchto důvodů se uvažovalo o možnosti, že by byl nový motor nasazen pouze do vozu Kimiho Räikkönena, ale nakonec ho dostanou oba piloti.

Hamilton má nyní před Vettelem 66 bodový náskok a pokud ho v Austinu zvětší na 75 nebo více bodů, Vettel definitivně ztratí i matematickou šanci na titul. Zda bude definitivně rozhodnuto také o mistrovi sezony 2015, to ještě závisí také na umístění Nica Rosberga, který už ztrácí už 73 bodů.

Vettel rozhodnutí podpořil s tím, že výkonnější motor pro něj bude výhodou až do konce sezony. Ferrari data z dvou vozů pomohou urychlit vývoj motoru pro sezónu 2016.

Z tábora Hondy se zase dozvídáme, že Fernando Alonso použije novou verzi pohonné jednotky poprvé vyzkoušenou v Rusku, zatímco Jenson Button ještě využije některou ze svých starších jednotek.

O Renaultu víme, že před Austinem použil jedenáct ze svých dvanácti žetonů. Red Bull však jejich nasazení do závodu označil za nepravděpodobné, jelikož prý nevěří, že výkonnostní rozdíl mezi novou a starou verzí je hoden odsunu na chvost startovního pole. Carlos Sainz z Toro Rosso řekl, že jeho tým novou verzi pohonné jednotky Renaultu určitě nevyužije ani v jednom ze zbývajících závodů, ale Max Verstappen ještě doufá v opak.