Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Renault odložil nasazení nové verze motoru

Renault odložil nasazení nové verze motoru

Další pokus udělá v Brazílii.

Red Bull ani Toro Rosso v Austinu nepoužívají novou verzi motoru Renault a francouzská automobilka uznává, že ze strategického hlediska je to tak lepší.

"Máme pár dobrých důvodů nepoužít novou verzi motoru. Celkově by to nebyl nejlepší způsob jak se pokusit z tohoto víkendu vytěžit maximum," řekl Rémi Taffin, šéf traťových operací Renaultu.

"V první řadě bereme v úvahu vývoj tohoto víkendu. Nezdá se, že bychom výměnou motorů získali tak moc, jak bychom ztratili penalizacemi. Red Bull Renault je v takovém počasí mnohem konkurenceschopnější než za obvyklých podmínek, takže by byla škoda dostat 10 místní penalizaci.

Kromě toho, někteří z našich soupeřů se již předem rozhodli přijmout penalizaci, takže pro nás bude lepší absolvovat víkend se staršími motory."

Na mokré trati vozy nemohou prudce akcelerovat a rozhodujícími se stávají schopnosti jezdců a úroveň přítlaku generována vozem. Red Bull má tedy i se slabším motorem šanci na velmi dobrý výsledek, obzvláště když Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen odstartují z druhé poloviny startovního pole.

Toro Rosso oficiálně oznámilo, že nové motory neplánuje nasadit až do konce sezony, ale důvod neprozradilo. Renault zase oznamuje, že do Mexika nové motory ani nepošle kvůli specifickým nárokům na chlazení. Další pokus o sladění zájmů Renaultu a Red Bullu tedy přijde až v Brazílii.

Taffin v rozhovoru pro motorsport potvrdil, že Renaultu by se hodila zpětná vazba alespoň od jednoho jezdce. Nová verze motoru ale není o moc výkonnější než současná, Renault se prý až dosud nevyrovnal se ztrátou času na začátku sezóny. Během prvních měsíců se věnoval pouze odstranění velké díry v spolehlivosti.

"Až v Barceloně jsme mohli být víceméně spokojeni se spolehlivostí a to už byl květen. Takže jsme měli pouze dva až tři měsíce na všechna rozhodnutí a přípravu finální specifikace pro tuto sezónu. Pak jsme už museli začít s výrobou dílů. To, kolik jsme nyní dokázali dostat z motoru je výsledkem ztráty času ze začátku sezóny. Kdybychom mohli prostě vzít věci z dynamometrů a rovnou je vložit do vozů, zrychlili bychom o půl sekundy."