Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Bottas: Musíme se naučit vyhýbat chybám

Bottas: Musíme se naučit vyhýbat chybám

Williams: Bottase jsme vypustili ve správnou chvíli.

Jedním z výrazných momentů poslední velké ceny sezóny byla kolize Valtteriho Bottase s Jensonem Buttonem v boxové uličce.

Bottas startoval ze šestého místa, ale jeho závod se pokazil už v devátém kole, když ho Williams po výměně pneumatik vypustil rovnou vedle přijíždějícího Buttona. Z následné kolize si Bottas odnesl zlomené přední křídlo, před jeho výměnou musel absolvovat celé jedno pomalé kolo i s výjezdem a návratem do boxové uličky a stevardi závodu mu k tomu ještě přidali 5sekundovou penalizaci.

"Tým mi zeleným světlem oznámil, že můžu jet, takže jsem se pohnul po pravé straně boxové uličky," řekl Bottas. "Z kokpitu máme samozřejmě omezený výhled a než jsem rozeznal, že je tam McLaren a míří ke svým mechanikům, bylo už neskoro. V dalším kole jsem se musel vrátit pro nové přední křídlo, a to mi zničilo závod."

Bottas by příští rok rád víc potrápil jezdce Ferrari a Mercedesu a snad i konečně vyhrál závod, ale k tomu nepotřebuje pouze rychlejší vůz, ale i spolehlivější tým.

"Pokud chceme vyhrávat, musíme se zlepšit ve všech oblastech. Dnes jsme neměli rychlost a v zimě musíme přijít s velkými novinkami, pokud máme být opět soupeřem Ferrari a Mercedesu. Také potřebujeme minimalizovat množství chyb tohoto druhu. To jednoznačně."

Podle Roba Smedleyho, šéfa traťových operací Williamsu, to ale nebyla jednoznačně pouze chyba mechaniků. Bottasovi bylo signalizováno, že se blíží jiný vůz.

"Bottase jsme vypustili ve správný moment, ale vůz McLarenu bohužel uviděl příliš pozdě," řekl Smedley. "Když spatřil Jensona, sice dupl na brzdu, ale jejich dráhy se zkřížily.

Máme signál, kterým dáváme jezdcům vědět, že se blíží jiný vůz. V takovém případě mají zůstat na pravé straně a to on i udělal, ale srazili se, protože Jensona uviděl pozdě."

Smedleyho vyjádření není snadno srozumitelné, ale zřejmě narážel na to, že ke kolizi by nedošlo, kdyby Bottas počítal s tím, že mechanici McLarenu stojí hned za mechaniky Ferrari a Button bude muset brzdit a zároveň mu zkříží cestu.