Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Jean Todt a Bernie Ecclestone zachraňují F1

Jean Todt a Bernie Ecclestone zachraňují F1

Dostali mandát společně vyřešit problémy.

Světová rada motorsportu (WMSC) se shodla, že je třeba rychle vyřešit všechny palčivé problémy F1. Jean Todt a Bernie Ecclestone proto od ní dostali mandát nalézt řešení.

V oficiální zprávě vydané po jednání Rady v Paříži se píše: "Světová rada motorsportu se téměř jednohlasné (pouze jeden hlas byl proti) odsouhlasila mandát pro prezidenta FIA Jeana Todta a zástupce majitele komerčních práv Bernieho Ecclestona udělat doporučení a rozhodnutí ohledně nejpalčivějších problémů Formule 1, jako jsou kontrola, pohonné jednotky a náklady. Záměrem pana Todta a pana Ecclestona je udělat v těchto věcech závěry do 31. ledna 2016."

Vyjádření podpory dvěma mocným mužům světa Formule 1 přichází po roce, ve kterém byla Strategická skupina F1 podrobena ostré kritice z řad nečlenů a dokonce i její členů, kvůli neschopnosti stanovit dlouhodobý strategický plán a vyřešit největší problémy F1. Místo toho je vidět, že zástupci šesti týmů sledují především své vlastní zájmy.

Pověstnou poslední kapkou pak mohlo být nečekané použití historického veta, které Ferrari použilo, aby zablokovalo návrh Jeana Todta přesně stanovující maximální cenu motorů nové i rok staré specifikace prodávaných nezávislým týmům.

Od té chvíle se cesty prezidenta FIA a zástupců automobilek rozešli. Todt spolu s Ecclestonem protlačili přes Strategickou skupinu návrh připravit půdu pro neutrálního dodavatele motorů, ochotného dodávat motory každému týmu, který se nedohodne s žádnou automobilkou.

Návrh však zůstal před branami Komise F1 a Todt vyzval čtveřici automobilek (Mercedes, Ferrari, Renault, Honda) aby 15. ledna 2016 předložily Komisi vlastní návrh, jak vyřešit dostupnost, cenu i hlučnost nových motorů. Pokud se soupeřící čtveřice nedohodne na přijatelném řešení, budou mít Todt a Ecclestone sílu prosadit vlastní řešení, možná i bez souhlasu Komise F1.