Novinky

  • 15.02.2021 Neutral Stáje Red Bullu ve F1 oficiálně potvrdily, že po roce 2022 budou pokračovat s motory Honda

  • 12.02.2021 Bad Fernando Alonso se zranil během cyklistického tréninku ve Švýcarsku

  • 11.02.2021 Bad Ferrari zrušilo veškeré plány na svůj vstup do seriálu IndyCar

Facebook Instagram

Honda si letos dává realističtější cíle

Honda si letos dává realističtější cíle

Vozy McLarenu chce vidět v Q3.

Web F1i udělal rozhovor s Jasuhisem Arajem, sportovním ředitelem Hondy. Araj během něj řekl, že si dobře uvědomuje, jak moc jeho pověsti ublížila příliš optimistická prohlášení před sezónou 2015. Po roce jsou on i celý jeho tým skromnější a vozy McLarenu by rádi viděli v Q3.

"Před Melbourne chceme vyřešit problémy našeho systému rekuperace energie a všechny nedostatky ve spolehlivosti. To po technické stránce. Jako tým se chceme dostat do Q3.

Víte, že před zimními testy (roku 2015) jsem mluvil o stupních vítězů a všichni si řekli, že jsem tlučhuba. Věřím, že se můžeme dostat na stupně vítězů, ale momentálně nemohu odhadnout kdy. Všichni věříme, že se dostaneme na dobrá místa, ne jen já. Ale prvním krokem je dostat se do Q3," řekl Araj.

Honda přes zimu výrazně mění design turbodmychadla a systému zachycující tepelnou energii z výfuku. Obě části pohonné jednotky se už testují a měly by se postarat o zásadní zlepšení časů na kolo, ale ještě nebyl čas prověřit spolehlivost.

"(Minulý rok) jsme měli více než jeden problém. Trápila nás spolehlivost a kromě toho jsme měli problém s ERS. Upravili jsme koncept a už testujeme MGU-H i turbo, ale k ověření spolehlivosti budeme potřebovat více času."

Nakolik je Honda omezována systémem vývojových žetonů?

"Žetonový systém je dobrý v tom, že omezováním vývoje omezuje i náklady na vývoj, když však potřebujete dohnat velkou ztrátu, stává se z něj překážka. Po diskusích s ostatními výrobci a s FIA jsme se ale dohodli na větším počtu žetonů. Nyní máme všichni tolik žetonů, že můžeme udělat i velké změny."

 

Slabé MGU-H i prohřívání částí pohonné jednotky bylo do velké míry zapříčiněno mimořádně úzkou zadní části monopostu MP4-30. Kdo přišel s návrhem dát vozu tuto aerodynamickou výhodu na úkor místa pro pohonnou jednotku?

 

"Koncept "velikost nula" vzešel z našich rozhovorů s McLarenem. Honda ale vyrábí mnoho silničních automobilů a její mottem je: "Maximum člověk, minimum stroj." Takže se držíme naší základní filozofie."

Adrian Newey před pár dny zdůraznil význam úzké spolupráce mezi výrobci motorů a výrobci paliv. Jinak tomu není ani u McLarenu.

"Úzce spolupracujeme s Mobil1, komunikujeme přímo s nimi. Je to jeden z našich důležitých partnerů a je důležité, aby naše oddělení výzkumu a vývoje spolupracovala. Vyrobili několik různých paliv a my jsme každé z nich důkladně otestovali, abychom nakonec našli nejlepší řešení. Práce v této oblasti pokračují každý den, každý týden a každý měsíc.

Nejprve byl vývoj paliv velmi rychlý, nyní je to spíš v rovině hledání ideálního řešení. Palivo je nyní velmi sofistikované, ale nadále je zde prostor pro zlepšení, takže se budeme dál snažit touto cestou získat další koňské sily."

Komentáře ke článku