Novinky

  • 09.07.2025 Neutral Laurent Mekies nahradil Hornera na vedoucí pozici u stáje Red Bull

  • 09.07.2025 Bad Christian Horner s okamžitou platností skončil jako šéf Red Bullu

  • 01.07.2025 Good Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se Gene Haas sveze s vozem F1

Facebook Instagram

Oba jezdci Ferrari přiznávají chyby

Oba jezdci Ferrari přiznávají chyby

Pomůže jim Rosbergova strategie?

Oba jezdci Scuderie Ferrari přiznali jezdecké chyby, kterých se dopustili v závěru kvalifikace a které je pravděpodobně stály místo v první řadě. Kdyby Kimi Räikkönen zajel o 6 setin sekundy lepší čas, mohl se zítra postavit vedle Nica Rosberga on a ne Daniel Ricciardo.

"Jsem dost zklamaný, protože jsem udělal chybu, která nás stála lehké druhé místo a možná jsme mohli být i blízko k prvnímu," řekl Räikkönen krátce po skončení kvalifikace. "Alespoň jsme se pokusili a máme třetí místo, takže to není katastrofa, ale určitě jsme měli na víc.

V předposledním kole jsem v té zatáčce zašel hluboko, příliš hluboko. V posledním kole jsem pak ve vlásence jel prostě příliš ze široka a ztratil hodně času. Je to škoda, dnes jsme mohli být vepředu, ale už se to nedá vrátit. Zítra se z tohoto místa pokusíme získat maximum.
"

 

Sebastian Vettel si vyčítá chyby v prvním sektoru, které se pak neúspěšně snažil napravit.

"Popravdě řečeno, po takovém kole si ani nezasloužím být v nejlepší trojce," přiznal Vettel. "Nebyla to z mé strany dobrá práce. Vůz možná neměl na první místo, ale bojovalo se o druhé a moje poslední kolo nebylo dobré. Začalo se to kazit hned na začátku, možná jsem od pneumatik chtěl v prvním sektoru příliš a pak jsem se to snažil nějak dohnat. Nebylo to moje nejlepší kolo tento víkend."

Čtyřnásobný mistr světa vsadil v Q3 vše na jednu kartu, aby ušetřil jednu sadu nových super-měkkých pneumatik pro závod.

"Byl jsem přesvědčený, že máme dobrou strategii a ušetříme jednu sadu pneumatik, ale nakonec samozřejmě nemohu být spokojený s mou startovací pozicí. Přinejmenším jsme mohli mít druhé místo, ale jak jsem již řekl, nezajel jsem dost dobré kolo."

Prvních 10 jezdců nestartuje do závodu na pneumatikách použitých v Q3, aby neměli motivaci je během boje o pole position šetřit. Jednu sadu pneumatik použitých v Q3 proto vracejí Pirelli a do závodu vždy startují na pneumatikách, se kterými do Q3 postoupili.

Nico Rosberg do Q3 postoupil na měkkých pneumatikách se žlutým pruhem, které jsou odolnější a na jedno kolo pomalejší než červené super-měkké pneumatiky. Jednak tak ukázal ohromný rychlostní rozdíl mezi ním a velkou většinou konkurence, ale také si tím vybral strategii pro začátek závodu. Jako jediný z prvních devíti jezdců (Nico Hülkenberg byl penalizován) bude startovat na žlutých pneumatikách, co ho v prvních kolech po startu zpomalí, ale pak bude ve výhodě a první zastávku bude moci absolvovat později. Podle Vettela to ale nemusí být jednoznačná výhoda.

"Bude zajímavé sledovat rozdíl. Myslím, že v minulosti se párkrát stalo, že taková strategie fungovala, ale jindy nefungovala. Asi jen on jediný si to mohl dovolit v Q2, pouze on měl rychlost na postup na takových pneumatikách, na méně výhodné směsi.

Přesto jsem si jistý, že v závodě můžeme být velmi silní, protože z vozu mám dobrý pocit. Degradace pneumatik by nám měla hrát do karet. Nico startuje na odlišných pneumatikách a taky v zásobě má odlišné pneumatiky, takže to podle mě bude zajímavý závod.
"