Novinky

  • 19.08.2019 Neutral Pilot týmu Renault Nico Hülkenberg se dnes dožívá 32 let

  • 19.08.2019 Neutral Sacha Fenestraz vybojoval na okruhu Motegi titul japonského mistra formule 3

  • 19.08.2019 Neutral Will Power z Teamu Penske v Pocono Raceway letos poprvé vyhrál závod IndyCar

Facebook Instagram

Velká cena Španělska pohledem Pirelli

Velká cena Španělska pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Velká cena Španělska – závod

pátý závod z jednadvaceti

Strategie dvou zastávek udělala z Maxe Verstappena nejmladšího vítěze Velké ceny v historii F1

O stupně vítězů bojovaly od začátku do konce stáje Ferrari a Red Bull

Většina pilotů volila strategii dvou zastávek, nejrychlejším pilotem se třemi zastávkami byl Vettel, který skončil třetí

Montmeló, 15. května 2016 – Strategie během Velké ceny Španělska hrály od začátku do konce závodního víkendu hlavní roli; pravděpodobně víc, než kdy jindy. Závodní stáje přistupovaly k výběru a výměně pneumatik dosti odlišně. Max Verstappen se při svém debutu v týmu Red Bull stal nejmladším vítězem Velké ceny v historii, závod dokončil na střední směsi. S těmito pneumatikami odjel 32 kol, což bylo o jedno kol víc, než Kimi Räikkönen, který skončil druhý. Ferrari a Red Bull zvolily strategii dvou zastávek pro jeden vůz a tří zastávek pro druhý vůz.

Všechny tři směsi – tvrdá, střední a měkká byly v průběhu 66 kol použity. Volba pneumatik hrála klíčovou roli zejména v souboji mezi Red Bullem a Ferrari. Do posledního kola byli ve hře o vítězství čtyři piloti, naděje Daniela Ricciarda zhatil defekt pneumatiky způsobený pravděpodobně nečistotami na trati.

Týmy nyní zůstávají v Barceloně kvůli sezónním testům, které budou probíhat v úterý a ve středu. Řada týmů povolá k testování mladé piloty. Pneumatiky budou obsahovat letošní směsi, které byly vybrány každým týmem pro tyto účely.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Jednalo se o ryze strategickou bitvu až do úplného konce, přičemž mezi Ferrari a Red Bullem se síly poměřovaly v každém kole. Výsledkem byla fascinující podívaná, u které nikdo nevěděl, jak skončí. Tento podnik vynikl nad ostatními závody letošní sezóny. Během posledních deseti kol piloti už víceméně šetřili své pneumatiky. Doufali jsme, že naše současná nabídka směsí a nejnovější předpisy pro pneumatiky učiní závod atraktivním, což nakonec Velká cena Španělská potvrdila. Byli jsme svědky historického momentu – nejmladšího vítěze Velké ceny v historii formule 1 – a jsme nesmírně hrdí, že jsme mohli být při tom.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:

 
  Tvrdá Střední Měkká
První PAL 1:29.779 VET 1:27.974 KVY 1:26.948
Druhý MAG 1:30.348 RIC 1:28.209 VET 1:28.137
Třetí - RAI 1:28.538 MAG 1:28.716

Nejdelší stint závodu:

Tvrdá 32 kol Palmer
Střední 35 kol Gutierrez
Měkká 19 kol Grosjean

Pravdometr:
Jako nejpravděpodobnější strategie se jevila ta se startem na měkké směsi, přezouváním ve 20. kole opět na měkkou směs a přechodem na střední směs ve 40. kole. Verstappen odstartoval na měkké směsi a během zastávek ve 12. a 34. kole volil střední směs.
 

obrázky v plné velikosti: 01, 02

Komentáře ke článku