Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Velká cena Španělska pohledem Pirelli

Velká cena Španělska pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Velká cena Španělska – závod

pátý závod z jednadvaceti

Strategie dvou zastávek udělala z Maxe Verstappena nejmladšího vítěze Velké ceny v historii F1

O stupně vítězů bojovaly od začátku do konce stáje Ferrari a Red Bull

Většina pilotů volila strategii dvou zastávek, nejrychlejším pilotem se třemi zastávkami byl Vettel, který skončil třetí

Montmeló, 15. května 2016 – Strategie během Velké ceny Španělska hrály od začátku do konce závodního víkendu hlavní roli; pravděpodobně víc, než kdy jindy. Závodní stáje přistupovaly k výběru a výměně pneumatik dosti odlišně. Max Verstappen se při svém debutu v týmu Red Bull stal nejmladším vítězem Velké ceny v historii, závod dokončil na střední směsi. S těmito pneumatikami odjel 32 kol, což bylo o jedno kol víc, než Kimi Räikkönen, který skončil druhý. Ferrari a Red Bull zvolily strategii dvou zastávek pro jeden vůz a tří zastávek pro druhý vůz.

Všechny tři směsi – tvrdá, střední a měkká byly v průběhu 66 kol použity. Volba pneumatik hrála klíčovou roli zejména v souboji mezi Red Bullem a Ferrari. Do posledního kola byli ve hře o vítězství čtyři piloti, naděje Daniela Ricciarda zhatil defekt pneumatiky způsobený pravděpodobně nečistotami na trati.

Týmy nyní zůstávají v Barceloně kvůli sezónním testům, které budou probíhat v úterý a ve středu. Řada týmů povolá k testování mladé piloty. Pneumatiky budou obsahovat letošní směsi, které byly vybrány každým týmem pro tyto účely.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Jednalo se o ryze strategickou bitvu až do úplného konce, přičemž mezi Ferrari a Red Bullem se síly poměřovaly v každém kole. Výsledkem byla fascinující podívaná, u které nikdo nevěděl, jak skončí. Tento podnik vynikl nad ostatními závody letošní sezóny. Během posledních deseti kol piloti už víceméně šetřili své pneumatiky. Doufali jsme, že naše současná nabídka směsí a nejnovější předpisy pro pneumatiky učiní závod atraktivním, což nakonec Velká cena Španělská potvrdila. Byli jsme svědky historického momentu – nejmladšího vítěze Velké ceny v historii formule 1 – a jsme nesmírně hrdí, že jsme mohli být při tom.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:

 
  Tvrdá Střední Měkká
První PAL 1:29.779 VET 1:27.974 KVY 1:26.948
Druhý MAG 1:30.348 RIC 1:28.209 VET 1:28.137
Třetí - RAI 1:28.538 MAG 1:28.716

Nejdelší stint závodu:

Tvrdá 32 kol Palmer
Střední 35 kol Gutierrez
Měkká 19 kol Grosjean

Pravdometr:
Jako nejpravděpodobnější strategie se jevila ta se startem na měkké směsi, přezouváním ve 20. kole opět na měkkou směs a přechodem na střední směs ve 40. kole. Verstappen odstartoval na měkké směsi a během zastávek ve 12. a 34. kole volil střední směs.
 

obrázky v plné velikosti: 01, 02