Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Test nových pneumatik byl úspěšný

Test nových pneumatik byl úspěšný

Pravděpodobně se použijí již v Silverstone.

Nová technická vyhláška týkající se kontroly teploty a tlaku v pneumatikách není jedinou reakcí na exploze pneumatik Lance Strolla a Maxe Verstappena ve Velké ceně Ázerbájdžánu. Pirelli se v zájmu bezpečnosti pokusí prosadit novou kostru do letošních zadních pneumatik. Jakákoliv změna pneumatik od monopolního dodavatele v průběhu sezony je nezvyklá, ale italská společnost tvrdí, že je to kvůli bezpečnosti a že konkurenceschopnost týmů změna nijak neovlivní.

"Pokud bude test úspěšný, nová specifikace zadních pneumatik se začne používat od VC Velké Británie, nahradí současnou specifikaci. Nová zadní kostra obsahuje elementy z vývoje 18palcové pneumatiky vyvíjené pro sezonu 2022. Díky nové kostře bude moci Pirelli garantovat ještě vyšší úroveň odolnosti vůči extrémním silám generovaným současnými vozy F1," oznámilo s předstihem tiskové oddělení Pirelli.

V tréninku před VC Rakouska dostal vzorky nových pneumatik každý jezdec, aby je libovolně vyzkoušel v pátečních trénincích. Jelikož Pirelli nezaznamenalo žádný vážnější problém, je velmi pravděpodobné, FIA požádá o změnu v zájmu bezpečnosti, což je jediný případ, kdy takovou náhlou změnu nemusí odsouhlasit zástupci týmů.

"Od jezdců jsme dostali pozitivní zpětnou vazbu," řekl v pátek večer Mario Isola, šéf divize čtyřkolového závodění Pirelli. "Někdo tvrdil, že měl o trochu lepší přilnavost, někdo by pneumatiku prý téměř neodlišil od současné C4. Nakonec, to bylo naším cílem. Nová kostra je robustnější, ale nechtěli jsme změnit vlastnosti pneumatiky a zasáhnout tak do soutěže. V podstatě máme potvrzeno, že se nám to povedlo."

Robustnější kostra má spolehlivěji zabránit deformování pneumatiky pod tlakem aerodynamiky vozu ve vysoké rychlosti. Právě deformace a kolaps vnitřní boční stěny pneumatiky pravděpodobně způsobil obě havárie v Baku.

Jezdci v Rakousku otestovali upravené zadní pneumatiky. Foto: Ferrari

Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Pirelli