Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Vettel: Mělo to být lepší

Vettel: Mělo to být lepší

Räikkönen očekává zhoršení problémů.

Předem se vědělo, že Monako bude jedno z míst, kde může být Mercedes porazitelný, o to více teď může být Sebastian Vettel zklamaný čtvrtou startovní pozicí a téměř vteřinovou ztrátou na pole position, která ani nepatří Mercedesu. Porazitelnost stříbrných vozů dokázal Daniel Ricciardo z Vettelova bývalého týmu Red Bull Racing. Němec po kvalifikaci těžko skrýval rozčarování z nevyužité příležitosti.

"Začali jsme dobře, nechyběla nám sebejistota, ale pak jsme začali bojovat o využití přilnavosti, která tam určitě byla," řekl Vettel. "Na rozdíl od ostatních jsme vůbec nezrychlili. Měli jsme… Mohli jsme odvést lepší práci. Už se stalo, musíme se soustředit na závod. Nevěřím, že jsme tak daleko, jak se teď zdá. Myslím, že jsme měli na ráně pole position, ale to se nedá bez toho, abychom ze sebe dostali maximum. Vůz je rychlý, o tom nepochybuji. Ještě ráno jsme na tom byli dobře, čtvrtek byl špatný. Nakonec, lidé vpředu dokázali, co jsme taky mohli dokázat, ale nedokázali jsme. To je náš problém."
 
Přilnavost chyběla i Kimimu Räikkönenovi, který po obsazení šestého místa a přijetí trestu za výměnu převodovky odstartuje z 11. místa. A dnes může být problém se zahříváním pneumatik ještě horší.

"Jeli jsme pouze na ultra-měkkých pneumatikách," připomněl Fin. "Díky testům víme, že tyto pneumatiky se dostávají do pracovní teploty snáz (než ostatní), takže s nimi by to tu mělo být nejjednodušší. Jenže my máme problém zahřát je tak, jak by se mělo a pochybuji, že jiný typ pneumatiky zahřejeme snadněji, protože v nabídce jsou už jen tvrdší směsi. Budeme se snažit na sto procent, ale musíme doufat v chaotický závod."