Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Velká cena Maďarska pohledem Pirelli

Velká cena Maďarska pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Velká cena Německa – závod
dvanáctý závod z jednadvaceti

Lewis Hamilton zvítězil z druhého místa, obouval pouze měkkou a superměkkou směs

Velká cena Německa nabídla předpokládaný mix strategií, většina startovního pole jela na tři zastávky

Hockenheim, 31. července 2016 – Jak se dalo očekávat, Velká cena Německa byla přehlídkou odlišných strategií, z nichž většina zahrnovala tři zastávky. Řada týmů měla rozdílné strategie pro každého jezdce.

Jedním takovým týmem byl Mercedes. Zatímco vítěz závodu Lewis Hamilton vyměnil superměkké pneumatiky za měkké, jeho kolega Nico Rosberg začal se dvěma sadami superměkkých pneumatik a skončil závod na dvou sadách měkkých pneumatik. Jiné strategie byly k vidění u týmu Red Bull, jehož jezdci Daniel Ricciardo a Max Verstappen skončili na stupních vítězů. Oba dva dokončili závod na superměkkých pneumatikách, aby využili rychlost této směsi.

Teplota trati 38 °C se udržela po celou dobu závodu, podobné podmínky panovaly i v sobotu s tím rozdílem, že na samém závěru závodu hrozily menší dešťové přeháňky. Ke konci závodu se odehrálo několik soubojů o pořadí, kdy do hry opět promluvil rozdílný přístup k pneumatikám.

Okruh Hockenheimring se od posledního závodu F1 v roce 2014 nezměnil; docela starý a místy hrbolatý asfalt dal pneumatikám zabrat, v důsledku toho někteří piloti měnili své strategie – ze dvou zastávek na tři, aby si udrželi potřebné tempo. Nejlepšího umístění se dvěma zastávkami dosáhl pilot Williamsu Valtteri Bottas, který skončil na sedmém místě.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Byl to závod ve kterém strategie sehrály velmi důležitou roli. Během prvních kol, v důsledku hmotnosti natankovaných vozů, jsme pozorovali vyšší tepelnou degradaci pneumatik, než jsme očekávali. To přimělo mnoho pilotů přejít ke strategii se třemi zastávkami. Ostatně, v sobotu jsme byli toho názoru, že strategie tři zastávek by mohla být teoreticky tou nejrychlejší. Šlo o to sledovat míry opotřebení a degradace, a zároveň přizpůsobit jezdecký styl měnícím se podmínkám.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:

  Střední Měkká Superměkká
První - VET 1:18.710 RIC 1:18.442
Druhý - HAM 1:18.746 VER 1:18.910
Třetí - ROS 1:19.122 HAM 1:19.452


Nejdelší stint závodu:

Střední - -
Měkká 34 kol Magnussen
Superměkká 23 kol Grosjean

Pravdometr:
Předpovídali jsme vítěznou strategii o třech zastávkách, které se držel Lewis Hamilton. Díky vydařenému startu a rychlému vozu určoval tempo závodu. Vyslyšel naše doporučení, když do boxů zajel ve 14., 34. a 47. kole.

 

obrázek v plné velikosti: 01, 02